Gereformeerde Gemeenten

-DIA-

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Jantje schreef:
-DIA- schreef:
Jantje schreef: Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit is op verzoek van een brief van de gemeente Woerden die verstuurd is aan alle kerkenraden binnen de Gereformeerde Gemeenten. Maar dat kan ik niet meer terugvinden.
Ik hoorde dat ook in R'dam-IJsselmonde. Heb ik hier iets gemist?
Wat werd er daar gezegd? Ging het daar ook over de brief van Woerden? Ik heb het overigens niet op het forum gelezen dit forum, maar erbuiten.
Er is iets afgelezen of gezegd wat ik niet goed verstond over een biddag met meerdere kerken. Juist omdat ik dit niet goed heb gehoord, daarom vroeg ik ernaar. De preken van R'dam-IJsselmonde zijn niet na te luisteren, dus ja, meer kan ik ook niet zeggen.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Wordt privacy niet te ver doorgedreven? Tientallen jaren konden we het Jaarboek bij alle onder ons bekende boekhandels kopen. Nu i.v.m. de de privacywetgeving kan het Jaarboek nog alleen online en voor leden besteld woren.
Nu ben ik lid. maar ik ben gaan lid van bv. de GGiN en toch ben ik al jaren geabonneerd op het Jaarboek van de GGiN. Is die misschien minder privacygevoelig? Tja... anders kan ik er met mijn verstand niet meer bij...

Overigen een mooie foto van het kerkgebouw van Rijssen-West.
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Dit was vorig jaar ook al zo. Maar het was makkelijker om gewoon even naar de boekhandel te gaan ja.
- Niet meer zo actief -
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:Dit was vorig jaar ook al zo. Maar het was makkelijker om gewoon even naar de boekhandel te gaan ja.
Weet ik, ik moest hem vorig jaar ook online bestellen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

-DIA- schreef:

Wordt privacy niet te ver doorgedreven?
In dit geval absoluut. Blijkbaar hebben ze geen goede privacyadviseur.
Maar daar hebben we het recent al over gehad.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
-DIA- schreef:

Wordt privacy niet te ver doorgedreven?
In dit geval absoluut. Blijkbaar hebben ze geen goede privacyadviseur.
Maar daar hebben we het recent al over gehad.
Recent? Dat is al een poos geleden hoor. De tijd gaat vaak sneller dan je denkt.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
crossmountain

Bericht door crossmountain »

Ik vind dit het meest schokkende zinnetje: "Als buitenkerkelijke trad in 2019 één persoon toe." We hebben net Pinksteren achter de rug en zijn druk met zending, maar blijkbaar zijn we niet in staat om een boodschap te hebben voor onze Nederlanders. Wat heeft ons dit te zeggen? Is de drempel voor een "buitenstaander" te hoog om lid te worden van de Gereformeerde Gemeente? Waarom hebben evangelische groepen wel werfkracht?
Ouderling

Bericht door Ouderling »

crossmountain schreef:
Ik vind dit het meest schokkende zinnetje: "Als buitenkerkelijke trad in 2019 één persoon toe." We hebben net Pinksteren achter de rug en zijn druk met zending, maar blijkbaar zijn we niet in staat om een boodschap te hebben voor onze Nederlanders. Wat heeft ons dit te zeggen? Is de drempel voor een "buitenstaander" te hoog om lid te worden van de Gereformeerde Gemeente? Waarom hebben evangelische groepen wel werfkracht?
Vanwege het emotionele karakter.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Toch mooi dat het ledenaantal gestegen is, elk jaar is het gedaald.
Maar er zit altijd wel een maar aan natuurlijk...
Hollander

Bericht door Hollander »

Geytenbeekje schreef:Toch mooi dat het ledenaantal gestegen is, elk jaar is het gedaald.
Elk jaar gedaald? Tot hoe ver reikt jouw statistische kennis aangaande deze zaken? :D
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Hollander schreef:
Geytenbeekje schreef:Toch mooi dat het ledenaantal gestegen is, elk jaar is het gedaald.
Elk jaar gedaald? Tot hoe ver reikt jouw statistische kennis aangaande deze zaken? :D
O :haha in welk jaar is het wel gestegen ?
Hollander

Bericht door Hollander »

Geytenbeekje schreef:
Hollander schreef:
O :haha in welk jaar is het wel gestegen ?
..., 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2019.

Als ik verder terug ga kom ik te dicht bij je geboortejaar, dus voor die cijfers verwijs ik je graag naar de geschiedenisboeken. :slurp
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Er zijn meer mensen vertrokken dan er lid zijn geworden. Het saldo is -1234. De groei van het ledenaantal komt door een geboorteoverschot. Dus wat daar zo mooi aan is, weet ik niet. Niet bepaald een toekomstbestendige groei, met het afnemend aantal kinderen per vrouw.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Ambtenaar schreef:
Er zijn meer mensen vertrokken dan er lid zijn geworden. Het saldo is -1234. De groei van het ledenaantal komt door een geboorteoverschot. Dus wat daar zo mooi aan is, weet ik niet. Niet bepaald een toekomstbestendige groei, met het afnemend aantal kinderen per vrouw.
Dat is al enkele jaren het geval, meen ik...
Plaats reactie