Beroepingswerk discussie [4]

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33447
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Tiberius »

@Geytenbeekje, Inderdaad. Precies wat ik eerder al zei. Dit is geen tijd voor ingrijpende levensgebeurtenissen. Ik hoop dat die kerkenraden wijzer zijn.

Overigens denk ik dat computergebruik bij veel mensen, ouder of jonger, koudwatervrees is of was. Een jaar of tien geleden kwam ik nog managers tegen die met een ondertoon van trots zeiden dat ze geen verstand van computers hadden. Dat is nu gelukkig voorbij: of die managers zijn weg of ze hebben nu wel verstand van computers.
ejvl
Berichten: 5770
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door ejvl »

Nathanaël schreef:
Ambtenaar schreef:
Jantje schreef: Meestal komen er op een ledenvergadering zo'n 80 tot 100 mansleden. Ik schat in dat ongeveer 10 tot 20% van de aanwezigen niet weet hoe het werkt om digitaal te vergaderen, laat staan hoe een polling tool werkt.
Dan kun je prima via Cisco Webex vergaderen. Al die zogenaamde wereldmijding die velen ter rechterzijde altijd hebben gepropageerd, heeft dus nu zijn keerzijde. Nu de normale situatie is verstoord door een pandemie, zijn ze op bepaalde gebieden ontredderd.
Wat een onzin zeg. Dit heeft misschien bij een paar mensen te maken met wereldmijding, maar er zijn gewoon heel veel ouderen die het gewoon echt niet kunnen.
Mijn ene opa werkt al jarenlang met een computer en weet daar aardig de weg op te vinden, al moet ik hem regelmatig even helpen met wat dingen weggooien of onder een andere naam opslaan.
Mijn andere opa heeft jaren geleden al een cursus gedaan, maar snapt nog steeds maar net hoe hij de laptop aankrijgt. Hij is zijn leven lang automonteur geweest, dus met technisch inzicht lijkt het niet zoveel te maken te hebben.
In mijn werk kom ik dit (opvallende) verschil ook tegen. Sommige ouderen redden zich wel met een laptop of tablet, terwijl anderen het gewoon echt niet begrijpen. Zelfs niet met een heel erg versimpelde handleiding.
Dat gaat dus om mensen uit dezelfde kerkelijke gemeente, met vergelijkbare achtergronden.
En toch zijn er prima oplossingen. Mensen die niets hebben kun je een voorbereidde tablet met eventueel een simkaart toesturen met teamviewer erop geïnstalleerd. Als ze er niet uitkomen kan iemand op afstand inloggen en helpen.
Snelkoppeling op het bureaublad waarop geklikt kan worden en direct de vergadering gestart kan worden.
Natuurlijk is het behelpen maar er zijn echt wel oplossingen, ook voor digibeten.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Nathanaël »

ejvl schreef:
Nathanaël schreef:
Ambtenaar schreef:
Jantje schreef: Meestal komen er op een ledenvergadering zo'n 80 tot 100 mansleden. Ik schat in dat ongeveer 10 tot 20% van de aanwezigen niet weet hoe het werkt om digitaal te vergaderen, laat staan hoe een polling tool werkt.
Dan kun je prima via Cisco Webex vergaderen. Al die zogenaamde wereldmijding die velen ter rechterzijde altijd hebben gepropageerd, heeft dus nu zijn keerzijde. Nu de normale situatie is verstoord door een pandemie, zijn ze op bepaalde gebieden ontredderd.
Wat een onzin zeg. Dit heeft misschien bij een paar mensen te maken met wereldmijding, maar er zijn gewoon heel veel ouderen die het gewoon echt niet kunnen.
Mijn ene opa werkt al jarenlang met een computer en weet daar aardig de weg op te vinden, al moet ik hem regelmatig even helpen met wat dingen weggooien of onder een andere naam opslaan.
Mijn andere opa heeft jaren geleden al een cursus gedaan, maar snapt nog steeds maar net hoe hij de laptop aankrijgt. Hij is zijn leven lang automonteur geweest, dus met technisch inzicht lijkt het niet zoveel te maken te hebben.
In mijn werk kom ik dit (opvallende) verschil ook tegen. Sommige ouderen redden zich wel met een laptop of tablet, terwijl anderen het gewoon echt niet begrijpen. Zelfs niet met een heel erg versimpelde handleiding.
Dat gaat dus om mensen uit dezelfde kerkelijke gemeente, met vergelijkbare achtergronden.
En toch zijn er prima oplossingen. Mensen die niets hebben kun je een voorbereidde tablet met eventueel een simkaart toesturen met teamviewer erop geïnstalleerd. Als ze er niet uitkomen kan iemand op afstand inloggen en helpen.
Snelkoppeling op het bureaublad waarop geklikt kan worden en direct de vergadering gestart kan worden.
Natuurlijk is het behelpen maar er zijn echt wel oplossingen, ook voor digibeten.
Het ging er mij niet om dat er geen oplossingen zouden zijn. Ik ging in op de onzin van ambtenaar dat dit met wereldmijding te maken zou hebben.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Nathanaël »

Piet Puk schreef:Protestantse kerk in Nederland:

Beroepen te Streekgemeente De Slachsang
Ds. R.E. Nummerdor te Grouw-Irnsum
Nou nou, Piet, je bent er sneller bij dan @Jantje! Zou die iets van zijn scherpte verliezen in deze tijd dat er weinig beroepen zijn?
Piet Puk
Berichten: 5528
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Piet Puk »

Nathanaël schreef:
Piet Puk schreef:Protestantse kerk in Nederland:

Beroepen te Streekgemeente De Slachsang
Ds. R.E. Nummerdor te Grouw-Irnsum
Nou nou, Piet, je bent er sneller bij dan @Jantje! Zou die iets van zijn scherpte verliezen in deze tijd dat er weinig beroepen zijn?
Weet ook niet. Zal wel geen GG zijn :humhihi
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Nathanaël »

Piet Puk schreef:
Nathanaël schreef:
Piet Puk schreef:Protestantse kerk in Nederland:

Beroepen te Streekgemeente De Slachsang
Ds. R.E. Nummerdor te Grouw-Irnsum
Nou nou, Piet, je bent er sneller bij dan @Jantje! Zou die iets van zijn scherpte verliezen in deze tijd dat er weinig beroepen zijn?
Weet ook niet. Zal wel geen GG zijn :humhihi
Tja, daar zou het mee te maken kunnen hebben, maar normaal is Jantje ook niet te beroerd om beroepingswerk buiten zijn eigen kerkverband te vermelden hoor!
RotterS
Berichten: 136
Lid geworden op: 19 feb 2013, 15:35

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door RotterS »

Ik moet toegeven dat ik toch eerst even heb gegoogled of dit wel serieus is.

Als ene Pietje Puk zo'n combinatie van bijzondere namen en woorden gebruikt, bekruipt me toch enige twijfel of dit geen ludieke vulling is van het topic beroepingswerk, in de zin van: "Dan gebeurt hier tenminste nog iets." Maar het was serieus, net zo serieus als het bestaan van plaatsen als Kudelstaart en Bilverdam (deze twee staan nog op een afslagbord langs de N207 ook).
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

De mededeling van onze moderator Anker ook. Ik vind het overigens niet juist om dit te vermelden op een reformatorisch forum.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5528
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Piet Puk »

Jantje schreef:De mededeling van onze moderator Anker ook. Ik vind het overigens niet juist om dit te vermelden op een reformatorisch forum.
Jantje, moderatorbeleid valt niet binnen dit topic. Gaat hier over beroepingswerk discussie
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10667
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Ad Anker »

Jantje schreef:De mededeling van onze moderator Anker ook. Ik vind het overigens niet juist om dit te vermelden op een reformatorisch forum.
Op welke forumregel beroep je je nu?
Het was wat ludiek bedoeld. Fijn dat je er op aanslaat. Ik zal het niet meer doen. ;)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33447
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Tiberius »

Je moet Jantje geen knollen voor citroenen verkopen.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Bezorgd »

Tis echt bar.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23924
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door refo »

RotterS schreef:Ik moet toegeven dat ik toch eerst even heb gegoogled of dit wel serieus is.

Als ene Pietje Puk zo'n combinatie van bijzondere namen en woorden gebruikt, bekruipt me toch enige twijfel of dit geen ludieke vulling is van het topic beroepingswerk, in de zin van: "Dan gebeurt hier tenminste nog iets." Maar het was serieus, net zo serieus als het bestaan van plaatsen als Kudelstaart en Bilverdam (deze twee staan nog op een afslagbord langs de N207 ook).
Bilderdam
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:Je moet Jantje geen knollen voor citroenen verkopen.
Zeker niet nee. :yahoo

Overigens hoop ik dat onze gemeente op 1 juli direct een ledenvergadering belegt om een dominee te beroepen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 29024
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Beroepingswerk discussie [4]

Bericht door DDD »

Overigens stapte ik regelmatig op de trein op het station Grou-Jirnsum. Geen idee waarom Jantje daar nu Grouw van maakt, want dat is echt een heel ander begrip.

De plaats heet al heel lang Grou.
Gesloten