Vakantie

Hoopvol

Re: Vakantie

Bericht door Hoopvol »

DDD schreef:Wat jij wel en niet dubieus noemt, is zonder nadere toelichting, die ontbreekt, van weinig belang. Twee kwaliteitsmedia geven een duidelijke schets van de sektarische trekken van deze kerkelijke gemeenschap.

Er zijn daarnaast ook bronnen uit de eerste hand op dit forum. Verder kan iedereen zelf vaststellen dat de kerkelijke gemeenschap geen website heeft. Dat is ook al geen goed teken.

Voor het geval er dan nog twijfels zouden zijn, kun je de huisregels van het plaatselijke bungalowpark lezen. Dan is duidelijk dat het geheel extreme trekken heeft. Een man mag er op zondag (of misschien zelfs wel door de weeks) niet eens in een korte broek rondlopen. Ik herinner mij dat dat al eerder onderwerp van gesprek was, dat hoeven we niet over te doen.
Je levert 1 kwaliteitsmedia aan, Trouw. Inderdaad kwaliteitsmedia, maar niet op gebied van kerk en godsdienst.

Er is 1 bron van eerste hand van niet vrolijk groetende mensen. @merel heeft geen waardeoordeel gegeven aan @mannetje over hoe het bevallen is

Er is 1 bungalowpark, wat feitelijk losstaat van de kerk, maar de eigenaren zijn naar wat ik verneem lid van de gemeente, en die hanteren regels die jij te streng vind. Je voert een regel aan dat een man zondags niet in korte broek mag lopen.

En je noemt de kerk een sekte? Sorry, ik vind dit geen goede onderbouwing. Dat doe je normaal beter.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

DDD schreef:Een man mag er op zondag (of misschien zelfs wel door de weeks) niet eens in een korte broek rondlopen. .
Onbedekte mannelijke onderbenen zijn de gehele week verboden.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Bezorgd schreef:
Hoe zit het dan met ontblote vrouwelijke onderbenen? Die zijn toch lustopwekkend.
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

Bezorgd schreef:
DDD schreef:Een man mag er op zondag (of misschien zelfs wel door de weeks) niet eens in een korte broek rondlopen. .
Oké.
Maar dit bungalowpark staat toch niet onder verantwoordelijkheid van de kerkenraad? Dus dit staat toch los van het feit of de kerk wel of geen sekte is?
Of is er in de GG ook een deputaatschap bungalowparken en vakantiebestemmingen?
Mannetje

Bericht door Mannetje »

::please :offtopic
- Niet meer zo actief -
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Ambtenaar schreef:
Bezorgd schreef:
Hoe zit het dan met ontblote vrouwelijke onderbenen? Die zijn toch lustopwekkend.
Dat ligt er aan, aan wie je dat vraagt.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Hoopvol schreef:
Bezorgd schreef:
Oké.
Maar dit bungalowpark staat toch niet onder verantwoordelijkheid van de kerkenraad? Dus dit staat toch los van het feit of de kerk wel of geen sekte is?
Klopt. Al geeft het wel iets aan hoe de financier van de hele gemeente denkt.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Hoopvol schreef:
Bezorgd schreef:
Oké.
Op Texel is men in de GG allemaal familie van elkaar, heb ik wel eens horen zeggen.

Ik las in de Saambinder dat ze nog een directeur zoeken voor de plaatselijke reformatorische basisschool. Je kunt een sollicitatiebrief opsturen naar de persoon die tevens scriba is van de kerkenraad... En ze zijn vast ook rijk, als ze een kerk met 400 zitplaatsen met nog geen 80 (doop)leden kunnen opbrengen.

@DDD, je mag altijd op vakantie komen naar Zeeland, daar zijn ze op de reformatorische campings wel iets coulanter. :haha
Laatst gewijzigd door Jantje op 15 mei 2020, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

Bezorgd schreef:
Hoopvol schreef:
Bezorgd schreef:
Oké.
Klopt. Al geeft het wel iets aan hoe de financier van de hele gemeente denkt.
Dat denk ik ook. Ik heb er ook mijn twijfels over.
Maar een kerk een sekte noemen vind ik heel ver gaan. Dat is laster. En dat mag niet
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Bezorgd schreef:
Als mannelijke ontblote onderbenen verboden zijn, zou je denken dat eigenaren van het vakantiepark verheulde homoseksuele gevoelens niet wil laten ontluiken.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Hoopvol schreef: Dat denk ik ook. Ik heb er ook mijn twijfels over.
Maar een kerk een sekte noemen vind ik heel ver gaan. Dat is laster. En dat mag niet
Je kunt toch gewoon concluderen dat die mensen niet sporen, lijkt mij van wel.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Bezorgd schreef:
Als mannelijke ontblote onderbenen verboden zijn, zou je denken dat eigenaren van het vakantiepark verheulde homoseksuele gevoelens niet wil laten ontluiken.
Ik schiet er van in de lach. Maar dat is niet mijn bedoeling.

Je moet het maar zien als een doorgeschoten hyper-calvinistisch trekje. En als ik dat vind, dan is het wel echt menens. Overigens loop ik zelf ook nooit in een korte broek, omdat ik dat er niet appetijtelijk uit vind zien.

Overigens, hoe de jongere mannenbroeders die een duik in de zee nemen, dit daar dan doen, vraag ik mij zeer af.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Ambtenaar schreef:
Bezorgd schreef:
Ze hebben het beste met anders geaarden voor, blijkbaar.
Hoopvol

Bericht door Hoopvol »

Ambtenaar schreef:
Hoopvol schreef: Dat denk ik ook. Ik heb er ook mijn twijfels over.
Je kunt toch gewoon concluderen dat die mensen niet sporen, lijkt mij van wel.
Je zou een mening kunnen vormen dat die mensen niet sporen. Dat is jouw mening. Maar dat betekent niet dat dat ook een feit is.
En dat is zeker geen reden om een kerk, een GG kerk, een sekte te noemen.

Persoonlijk vind ik het ook overdreven. Maar dat is mijn mening.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:[

Overigens, hoe de jongere mannenbroeders die een duik in de zee nemen, dit daar dan doen, vraag ik mij zeer af.
Het parkje heeft zelf geen strand.
Dus is er onderweg genoeg mogelijkheid om de ontblote benen weer te bedekken.
Plaats reactie