COVID-19

alexv

Re: COVID-19

Bericht door alexv »

huisman schreef:
Posthoorn schreef:
DDD schreef:Dat is toch hetzelfde medicijn waar Trump het over had? Volgens mij bleek dat uit onderzoeken niet te werken.
Bekijk het filmpje. Twee dingen zijn belangrijk: 1. dat je meteen in het beginstadium start met de combinatie, anders heeft het geen zin meer. En 2. dat het medicijn hydrochloroquine gecombineerd wordt met de zink.
Ik denk dat het zó niet onderzocht is in de ziekenhuizen.
Ik denk dat deze dokter gevaarlijk bezig is om zonder wetenschappelijke onderbouwing medicijnen uit te proberen . Hij gebruikt zijn patiënten als proefdieren.

Huisman, de meeste zo niet alle medicijnen worden zonder wetenschappelijk onderzoek uitgedeeld aan patiënten. Er worden wat testen gedaan maar zeker geen wetenschappelijk onderzoek. Anders zouden medicijnen niet uit de handel genomen worden. Denk maar aan softenon.
Er wordt niet aan verdient dat is het.
huisman

Bericht door huisman »

Herman schreef:Het is een bewezen medicijn tegen malaria. Dus waarom zou je dat niet nemen als je op de drempel van een ernstige aandoening staat? Volgens mij is het nu de tijd om wat meer risico's in te nemen, dan je doorgaans zou doen.
Hierom

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b1506fc4/
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

alexv schreef: Huisman, de meeste zo niet alle medicijnen worden zonder wetenschappelijk onderzoek uitgedeeld aan patiënten. Er worden wat testen gedaan maar zeker geen wetenschappelijk onderzoek. Anders zouden medicijnen niet uit de handel genomen worden. Denk maar aan softenon. Er wordt niet aan verdient dat is het.
Misschien moet je je eens verdiepen in het CBG en de procedures die zij hanteren voor toelating van medicijnen. En Softenon is wel een hele oude koe uit de sloot.
Posthoorn

Re: RE: Re: COVID-19

Bericht door Posthoorn »

windorgel schreef:
Herman schreef:Het is een bewezen medicijn tegen malaria. Dus waarom zou je dat niet nemen als je op de drempel van een ernstige aandoening staat? Volgens mij is het nu de tijd om wat meer risico's in te nemen, dan je doorgaans zou doen.
Misschien goed ook dit te lezen: https://zorgkrant.nl/acute-zorg/11655-c ... apatienten
Dat weet huisarts Elens ook wel. Maar hij is huisarts, hij heeft geleerd bijwerkingen van medicijnen te handelen, want medicijnen hebben per definitie bijwerkingen. Dus daar nu ineens zo'n ophef over gemaakt wordt, is een beetje hypocriet.
huisman

Bericht door huisman »

Posthoorn schreef:
windorgel schreef:
Misschien goed ook dit te lezen: https://zorgkrant.nl/acute-zorg/11655-c ... apatienten
Dat weet huisarts Elens ook wel. Maar hij is huisarts, hij heeft geleerd bijwerkingen van medicijnen te handelen, want medicijnen hebben per definitie bijwerkingen. Dus daar nu ineens zo'n ophef over gemaakt wordt, is een beetje hypocriet.
Blijkbaar niet het Volkskrantartikel gelezen wat ik plaatste. Het is een gevaarlijk middel voor Covid-19 patiënten.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel

Bericht door merel »

Posthoorn schreef:
windorgel schreef:
Ik denk dat jij de kennis en kunde van de gemiddelde (huis)arts overschat. Verder dan de gebruiksaanwijzing in het medicijndoosje komen zij vaak ook niet. Ik zou iig verre blijven van eigen geknoei met medicatie van de huisarts om dezelfde redenen als huisman niet al meerdere malen weergeeft.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

merel schreef:Ik denk dat jij de kennis en kunde van de gemiddelde (huis)arts overschat. Verder dan de gebruiksaanwijzing in het medicijndoosje komen zij vaak ook niet. Ik zou iig verre blijven van eigen geknoei met medicatie van de huisarts om dezelfde redenen als huisman niet al meerdere malen weergeeft.
Ik denk dat deze huisarts wel 'boven' de gemiddelde huisarts uitsteekt. De link van huisman kan ik niet lezen, dus daar kan ik niet zo veel mee. Wel herhaal ik wat deze huisarts zegt: (hydro)chloroquine is een middel voor de eerste lijn, niet voor patiënten die al op de ic beland zijn.
merel

Bericht door merel »

Waaruit concludeer jij dat deze huisarts erboven uit steekt? Uit het feit dat hij bij 8 patiënten een bepaald medicijn heeft voorgeschreven waarbij uit onderzoek is gebleken dat dit juist zorgt voor meer sterfgevallen en blijvende hartritmestoornissen? Zijn 8 patiënten zijn genezen, maar zouden dat waarschijnlijk ook zijn zonder toediening van dit middel.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

merel schreef:Waaruit concludeer jij dat deze huisarts erboven uit steekt? Uit het feit dat hij bij 8 patiënten een bepaald medicijn heeft voorgeschreven waarbij uit onderzoek is gebleken dat dit juist zorgt voor meer sterfgevallen en blijvende hartritmestoornissen?
Nee, daar niet uit.
Valcke

Bericht door Valcke »

Ik ben het wel met Posthoorn eens dat het veel uitmaakt voor welke fase een medicijn wordt ingezet en ook of dit gebeurt in combinatie met andere zaken zoals in dit geval o.a. zink. Daarom is met een eerste onderzoeksresultaat in een heel andere fase van de ziekte niet alles gezegd. Anderzijds vind ik wel dat onderzoek het best gecoördineerd en begeleid kan plaatsvinden en niet door één of enkele huisartsen. Helaas is dat door ingenomen standpunten nu niet meer mogelijk.
huisman

Bericht door huisman »

Posthoorn schreef:
merel schreef:Waaruit concludeer jij dat deze huisarts erboven uit steekt? Uit het feit dat hij bij 8 patiënten een bepaald medicijn heeft voorgeschreven waarbij uit onderzoek is gebleken dat dit juist zorgt voor meer sterfgevallen en blijvende hartritmestoornissen?
Nee, daar niet uit.
Waaruit dan wel?
Mara

Bericht door Mara »

Valcke schreef:Ik ben het wel met Posthoorn eens dat het veel uitmaakt voor welke fase een medicijn wordt ingezet en ook of dit gebeurt in combinatie met andere zaken zoals in dit geval o.a. zink. Daarom is met een eerste onderzoeksresultaat in een heel andere fase van de ziekte niet alles gezegd. Anderzijds vind ik wel dat onderzoek het best gecoördineerd en begeleid kan plaatsvinden en niet door één of enkele huisartsen. Helaas is dat door ingenomen standpunten nu niet meer mogelijk.
Zulk onderzoek moet in een ziekenhuis gebeuren.
Daar wordt gekeken naar wisselwerking met andere medicatie en werking bij alle symptomen die bij COVID zeer uiteenlopend kunnen zijn.
Ik zou me nooit als proefkonijn laten gebruiken, op deze wijze.

Mijn zoon kreeg als één van de eersten de mexicaanse griep en toen werd Tamiflu als proef ingezet, Maar onder streng toezicht en begeleiding van de longartsen.
Bovendien werd het alleen ingezet als iemand in het prille begin van de ziekte werd opgenomen, na de 3e dag zou het mogelijk minder effectief kunnen zijn, werd toen gezegd.
Daarbij werd dagelijks een uitstrijkje van neus en keel genomen.
Ik denk niet dat de huisarts dit allemaal deed.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
huisman

Bericht door huisman »

Maurice de Hond heeft met wat anderen de site smartexit.nu gelanceerd. Volgens hun berekeningen is 16% van Nederland besmet (geweest.)

Link hieronder is een interactieve kaart waar je de besmettingsgraad per gemeente kan bekijken.

Of deze berekeningen dichtbij de waarheid zitten kan ik niet beoordelen.

https://smartexit.nu/besmettingsgraad-in-uw-gemeente/
parsifal

Bericht door parsifal »

huisman schreef:Maurice de Hond heeft met wat anderen de site smartexit.nu gelanceerd. Volgens hun berekeningen is 16% van Nederland besmet (geweest.)

Link hieronder is een interactieve kaart waar je de besmettingsgraad per gemeente kan bekijken.

Of deze berekeningen dichtbij de waarheid zitten kan ik niet beoordelen.

https://smartexit.nu/besmettingsgraad-in-uw-gemeente/
Ik heb even snel naar de site gekeken. Hij lijkt in ieder geval rekening te houden met sommige belangrijke factoren, zoals kijken naar de kans op overlijden aan de ziekte als functie van leeftijd en niet als 1 nummer, wat volkomen zinloos is.
Ik heb de berekeningen verder niet gecontroleerd.
Na wat verder kijken: Ik zou niet te veel waarde hechten aan de berekeningen per gemeente (dat is een te kleine schaal). Verder is het denk ik een goed idee om voor de berekeningen!!!! de mensen boven de 70 (misschien zelfs boven de 60) te negeren. Vergelijkingen met Duitsland gaan zeker niet op daar. Ook zou ik niet te veel waarde hechten aan het aantal ziekenhuisopnames als gevolg van Covid. De Stockholm regio zit trouwens op het dubbele van Nederland als geheel wat betreft doden in de groep 20-70 jaar. De 16% is wat dat betreft een beetje aan de hoge kant, maar niet absurd.

Interessante claim van David Spiegelhalter (Cambridge statisticus): Je kans om te overlijden aan Covid19 als je besmet bent is ongeveer de kans dat je overlijdt in het komende jaar als je niet besmet zou zijn. Dat lijkt me wel een interessante vuistregel.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara

Bericht door Mara »

Op de ene dag ben je nog druk om patiënten te helpen en op de andere dag raak je besmet met corona. Je wordt daarna patiënt in je eigen ziekenhuis. Het overkwam radioloog Jan Willem Kuiper (57) van het Ikazia Ziekenhuis in Rotterdam: "Ik voelde mij hulpeloos."

Jan Willem raakte besmet door zijn studerende zoon. Die woont in een studentenhuis in Leiden, waar ook Italiaanse studenten wonen.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/195330/A ... machteloos
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie