COVID-19
Re: COVID-19
Uitgelekt stappenplan, o.a.
- niet medische mondkapjes in ov verplicht vanaf 1 juni
- middelbare scholen open 1 juni
- idem 1 juni restaurants, enz. open tot 30 personen
- 1 juli kerkdiensten tot 100 personen
- campings geheel open 1 juli
- niet medische mondkapjes in ov verplicht vanaf 1 juni
- middelbare scholen open 1 juni
- idem 1 juni restaurants, enz. open tot 30 personen
- 1 juli kerkdiensten tot 100 personen
- campings geheel open 1 juli
Positieve cijfers nadat we gisteren de gebruikelijke "dinsdagpiek" hadden. Ben benieuwd naar de voordracht van Jaap van Dissel morgen bij de technische briefing in de 2e kamer.
Wat verwacht je te horen?Jeremiah schreef:Positieve cijfers nadat we gisteren de gebruikelijke "dinsdagpiek" hadden. Ben benieuwd naar de voordracht van Jaap van Dissel morgen bij de technische briefing in de 2e kamer.
- onzekerheid of mondkapjes wel of niet iets toevoegen
- onzekerheid of er een tweede golf komt
- onzekerheid over wat de stand van zaken in NL is tav immuniteit
- onzekerheid over seizoensinvloeden
- onzekerheid over vaccin
- ...
-
- Verbannen
Waar kan ik dat vinden?Valcke schreef:- 1 juli kerkdiensten tot 100 personen
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Maar hebben alle middelen om te 'voorkomen' juist niet bijgedragen aan deze cijfers? Een onbekend virus.....huisman schreef:Hier de cijfers van de griepgolf 2018.
https://www.rivm.nl/sites/default/files ... nbeeld.pdf
Griep 2018: 16000 ziekenhuisopnames toen in 18 weken tijd
COVID 2020: 9704 ziekenhuisopnames in 11 weken tijd.
Blijft vreemd dat in 2018 dit weinig aandacht kreeg in de media. Zeker vergeleken met corona vandaag.
Maar goed, ik weet het ook niet hoor, je zou bijna een complotdenker worden

Bijna alle media vinden het weer opengaan van bioscopen, musea en seksclubs inderdaad belangrijker om te melden.Jantje schreef:Waar kan ik dat vinden?Valcke schreef:- 1 juli kerkdiensten tot 100 personen
Ik heb alleen in de berichtgeving van de Volkskrant gezien dat kerkdiensten weer tot 100 personen zouden mogen vanaf 1 juli.
Net als begrafenissen en huwelijken.
Volgens uitgelekte plannen dan. Maar we horen het vanavond, denk ik.
Dit is, net als sportscholen, pas vanaf 1 september wsl. Ik krijg veel telefoontjes morgen van sportscholen in mijn gemeente vermoed ik. Ik kan echt niet uitleggen waarom deze, met maatregelen, niet open kunnen.Valcke schreef:Bijna alle media vinden het weer opengaan van bioscopen, musea en seksclubs inderdaad belangrijker om te melden.Jantje schreef:Waar kan ik dat vinden?Valcke schreef:- 1 juli kerkdiensten tot 100 personen
Ik heb alleen in de berichtgeving van de Volkskrant gezien dat kerkdiensten weer tot 100 personen zouden mogen vanaf 1 juli.
Net als begrafenissen en huwelijken.
Volgens uitgelekte plannen dan. Maar we horen het vanavond, denk ik.
Wat jij vet gemaakt hebt, was door mij niet vet gemaakt. Nu lijkt het alsof ik dat gedaan hebt...Zeeuw schreef:Dit is, net als sportscholen, pas vanaf 1 september wsl. Ik krijg veel telefoontjes morgen van sportscholen in mijn gemeente vermoed ik. Ik kan echt niet uitleggen waarom deze, met maatregelen, niet open kunnen.
Ik vroeg slechts aandacht voor de vreemde (droevige) prioritering in de nieuwsmedia.
Laatst gewijzigd door Valcke op 06 mei 2020, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb persconferentie gehoord en premier Rutte benoemde daar ook de kerken. Dat die vanaf 1 juli met weer maximaal 100 personen mogen samenkomen.
Dat begrijpt uiteraard iedereen. Of wil je dat ik het rectificeer? Ik begrijp jouw gevoel erbij.Valcke schreef:Wat jij vet gemaakt hebt, was door mij niet vet gemaakt. Nu lijkt het alsof ik dat gedaan hebt...Zeeuw schreef:Volgens uitgelekte plannen dan. Maar we horen het vanavond, denk ik.
Ik vroeg slechts aandacht voor de vreemde (droevige) prioritering in de nieuwsmedia.
Afhankelijk van onderling afstand etc toch?Teacher84 schreef:Ik heb persconferentie gehoord en premier Rutte benoemde daar ook de kerken. Dat die vanaf 1 juli met weer maximaal 100 personen mogen samenkomen.
Ja sws 1,5 meter afstand... maar toch 100 personen maximaal, terwijl nu 30 de max is. Geldt ook voor bruiloften en begrafenissen... tenminste, dat kon ik erop uit maken!
Dat klopt. En aan het eind van de persconferentie noemde Rutte nog het risico van zingen. Dus ook dát is een argument van het kabinet om maatregelen niet verder te verruimen, ook niet voor grote kerkgebouwen.Teacher84 schreef:Ja sws 1,5 meter afstand... maar toch 100 personen maximaal, terwijl nu 30 de max is. Geldt ook voor bruiloften en begrafenissen... tenminste, dat kon ik erop uit maken!
-
- Verbannen
Een mooie afsluiter: Verspreid het Woord en niet het virus.Valcke schreef:Dat klopt. En aan het eind van de persconferentie noemde Rutte nog het risico van zingen. Dus ook dát is een argument van het kabinet om maatregelen niet verder te verruimen, ook niet voor grote kerkgebouwen.Teacher84 schreef:Ja sws 1,5 meter afstand... maar toch 100 personen maximaal, terwijl nu 30 de max is. Geldt ook voor bruiloften en begrafenissen... tenminste, dat kon ik erop uit maken!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Dankbaar en zeer blij dat als het goed is onze bruiloft in DV Augustus kan doorgaan op de receptie na
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.