Vraag (algemeen)

Orchidee

Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

Wij hebben nooit één probleem gehad met onze hond.
Ze heeft een overbeet maar dat deert ons niet en zij heeft er geen last van.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ja inderdaad, overbeet heet dat.
Maar ons heeft de dierenarts op de mouw gespeld, dat dat later problemen geeft met het gehemelte. Klopt dat dus niet?
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

Tiberius schreef:Ja inderdaad, overbeet heet dat.
Maar ons heeft de dierenarts op de mouw gespeld, dat dat later problemen geeft met het gehemelte. Klopt dat dus niet?

Het is net als met echte tandartsen? ;) die overal beugels proberen te slijten...
Lilian1975

Tiberius schreef:Dat zou ik niet weten; die van ons heeft dat nog nooit gehad in ieder geval.
Ik zie overigens wel dat de prijzen nu best hoog zijn: wij hebben er destijds zo'n 500 euro voor betaald, nu schieten ze al over de 1000 heen.
Voordeel van een boomer is ook dat je ze ook kan nemen als je allergisch bent voor honden. Ze verliezen totaal geen haren namelijk. Nadeel hiervan is weer: je moet hem om de paar maanden laten knippen.
Heb die fokker van Bruna gebeld. Hij wil geen misbruik van de situatie maken en omhoog gaan met prijzen. Dat zat hem niet niel lekker. Overigens heeft hij nu geen nest. Maar verwacht over een week of twee wel het e.a. waaronder ook zuivere maltezers.
Dus over een mnaand een afspraak maken had zeker zin. Kunnen wij het allemaal nog laten bezinken.
En wat dierenartsen uit de omgeving nabellen. Die weten heus wel of het een zuivere kennel is.
helma

Bericht door helma »

Bench kochten wij deze week voor 7,50 bij de kringloop. Zgan
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

@Jantje, nu je best wat vrije tijd over hebt omdat er geen beroepingswerk plaats vind, heb ik nagedacht over een andere invulling in deze Coronatijd. Velen zullen ongetwijfeld de cijfers volgen die het RIVM om en nabij 14.00 uur vrijgeeft. Misschien is het een idee, dat jij die hier onder een apart topic publiceert, Jantje?
Erskinees

Bericht door Erskinees »

Wat heeft Jantje jouw toch aangedaan dat je steeds van die op de persoon niet-grappige opmerkingen plaatst?
Lilian1975

helma schreef:Bench kochten wij deze week voor 7,50 bij de kringloop. Zgan
Kijk. Dat is nog eens mazzel.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Erskinees schreef:Wat heeft Jantje jouw toch aangedaan dat je steeds van die op de persoon niet-grappige opmerkingen plaatst?
Helemaal niets, Erskinees. Ik lok misschien graag mensen uit de 'tent'. Dat lukte vrij aardig altijd bij Jantje. Maar inmiddels begrijp ik dat dit bij jou ook aardig lukt :humhihi
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef:@Jantje, nu je best wat vrije tijd over hebt omdat er geen beroepingswerk plaats vind, heb ik nagedacht over een andere invulling in deze Coronatijd. Velen zullen ongetwijfeld de cijfers volgen die het RIVM om en nabij 14.00 uur vrijgeeft. Misschien is het een idee, dat jij die hier onder een apart topic publiceert, Jantje?
Misschien kun jij, blijkbaar ook bij veel vrije tijd, de preken uit de luisterkring luisteren. :livre
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:@Jantje, nu je best wat vrije tijd over hebt omdat er geen beroepingswerk plaats vind, heb ik nagedacht over een andere invulling in deze Coronatijd. Velen zullen ongetwijfeld de cijfers volgen die het RIVM om en nabij 14.00 uur vrijgeeft. Misschien is het een idee, dat jij die hier onder een apart topic publiceert, Jantje?
Misschien kun jij, blijkbaar ook bij veel vrije tijd, de preken uit de luisterkring luisteren. :livre
Dat is een bewuste keuze om dat niet te doen!
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Piet Puk schreef:
Erskinees schreef:Wat heeft Jantje jouw toch aangedaan dat je steeds van die op de persoon niet-grappige opmerkingen plaatst?
Helemaal niets, Erskinees. Ik lok misschien graag mensen uit de 'tent'. Dat lukte vrij aardig altijd bij Jantje. Maar inmiddels begrijp ik dat dit bij jou ook aardig lukt :humhihi
Je laat jezelf kennen Piet. :deg
- Niet meer zo actief -
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Mannetje schreef:
Piet Puk schreef:
Graag persoonsgegevens in PB dan. :D
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Piet Puk schreef:
Mannetje schreef:
Piet Puk schreef:
Graag persoonsgegevens in PB dan. :D
Piet Puk, Keteldorp

Hoeft niet in een PB.
- Niet meer zo actief -
Bruna

Bericht door Bruna »

Lilian1975 schreef:
Tiberius schreef:Dat zou ik niet weten; die van ons heeft dat nog nooit gehad in ieder geval.
Ik zie overigens wel dat de prijzen nu best hoog zijn: wij hebben er destijds zo'n 500 euro voor betaald, nu schieten ze al over de 1000 heen.
Voordeel van een boomer is ook dat je ze ook kan nemen als je allergisch bent voor honden. Ze verliezen totaal geen haren namelijk. Nadeel hiervan is weer: je moet hem om de paar maanden laten knippen.
Heb die fokker van Bruna gebeld. Hij wil geen misbruik van de situatie maken en omhoog gaan met prijzen. Dat zat hem niet niel lekker. Overigens heeft hij nu geen nest. Maar verwacht over een week of twee wel het e.a. waaronder ook zuivere maltezers.
Dus over een mnaand een afspraak maken had zeker zin. Kunnen wij het allemaal nog laten bezinken.
En wat dierenartsen uit de omgeving nabellen. Die weten heus wel of het een zuivere kennel is.
Inderdaad hebben wij ook paspoort + registratie.
Stamboom heb je volgens mij alleen bij ras. Boomer is een kruising. Bij zuivere Maltezer zou je dit weer wel moeten hebben denk ik.
Kleinere kinderen mochten toen met witte jas en schoentjes in het hok. De puppys sprongen dan allemaal tegen hen op.
Geadviseerd wordt geloof ik om niet naar fokkers te gaan die veel soorten hebben.

Wij hebben geen problemen met gebit, is nooit ziek tot nu toe. Geen haaruitval en kan ook bij mensen met allergie.
Volgens mijn vrouw kon je bij veel ziektes binnen halfjaar geld terug oid. Kan ook altijd bellen voor advies daarna. We hebben het nooit gedaan maar goed was ook niet nodig.

Moederhonden mogen geloof ik Max 1x per jaar werpen bij deze fokker ivm gezondheid.

De andere site in Valkenburg ziet er netjes uit maar ken deze verder niet.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Plaats reactie