Vraag (algemeen)

Orchidee

Re: Vraagje

Bericht door Orchidee »

Onze Puck (boomer)is ook een heel lief en aanhankelijk hondje!
Wij kochten hem 9 jaar geleden voor 450€ incl. entingen, dierenpaspoort en natuurlijk gechipt.
Scheen wél een broodfokker te zijn maar heb daar géén misstanden kunnen ontdekken toen.
Vader en moeder waren er ook.

https://www.gvangils.nl/
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
refo

Bericht door refo »

Waarom mag je je brood niet verdienen met het fokken van honden?
Bruna

Bericht door Bruna »

Broodfokkers wordt negatief uitgelegd. Je hebt goede en slechte broodfokkers.
Er zijn fokkers die geld willen verdienen en niet letten op welzijn dier. Dit heb je soms met doorgefokte en kruisingen van honden. Bijvoorbeeld dat het hoofd te klein is voor zintuigen van het dier maar het er wel mooi uitziet.
Vaak wordt alles op 1 hoop geveegd zoals ook degenen die zwerfhonden ophalen uit andere landen en deze in NL als zijnde hier gefokt verkopen.

Maar iemand die netjes werkt en goed is voor beesten en daarmee wat verdient is niets mis mee lijkt me.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Wij hebben een paar jaar geleden een boomer gekocht bij kennel De Hoeve, zie http://www.hondjes.nl.
Dat is inderdaad een broodfokker, zoals jullie dat noemen. Maar wel iemand die aan de beschrijving van Bruna voldoet: het ziet er netjes uit, het is een sympathiek (jong) echtpaar, en het zijn goede hondjes. Inclusief entingen, chip en dierenpaspoort.
Geen moment spijt van gehad.

Overigens: op je gemak er tussen zitten en kennismaken met de pups is er niet bij. Logisch ook: het is niet zo plezierig als jan en alleman zijn vieze vingers en virussen aan die beestjes afveegt.
merel

Bericht door merel »

Wij overwegen deze hond aan te schaffen ( althans mijn man en kinderen, ik ben nog niet overstag :D )

https://www.irishterriers.nl/

Een wat pittiger hond dan een boomer
Mara

Bericht door Mara »

helma schreef: Wij hebben toch ook nog wel €400 betaald. Ik wist ook niet dat er zoveel geld in de hondenfok omging.
Dat is nog maar een schijntje helma. ;)
Wij hebben destijds 450 gulden betaald voor onze berner sennen, maar nu zie ik prijzen voorbij komen van 1.300 euro!
En als je bedenkt dat dit een hondenras is die veel aangeboren afwijkingen kent en niet oud wordt, is dat relatief erg duur.

En bij katten is dat niet veel anders soms.
Mijn buurvrouw heeft een ragdoll kat en daar heeft ze maar liefst 1.800 euro voor betaald.

Wij halen meestal een kitten op bij een boerderij, de kittenopvang of uit het dierenasiel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl

Bericht door ejvl »

Wij hebben zelf 3 honden, nou ja honden, 2 chiwawa's (moeder en dochter) die van de kinderen zijn en een middelgrote hond, ras en leeftijd onbekend, uit een asiel.
Ook in het bezit geweest van een Duitse Herder en altijd opgegroeid met honden.
Wat ik altijd met klem adviseer is om altijd met de hond op cursus te gaan en in ieder geval de basiszaken aan te leren. Het geeft zo veel meer plezier als een hond luistert en je hem los kunt laten lopen in het bos/strand ed.
Daarnaast versterkt het de band tussen baas en hond en begrijpen mens en dier elkaar beter en het is ook nog eens heel goed voor de hond zelf om uitgedaagd te worden.
Lilian1975

Bericht door Lilian1975 »

Tiberius schreef:Wij hebben een paar jaar geleden een boomer gekocht bij kennel De Hoeve, zie http://www.hondjes.nl.
Dat is inderdaad een broodfokker, zoals jullie dat noemen. Maar wel iemand die aan de beschrijving van Bruna voldoet: het ziet er netjes uit, het is een sympathiek (jong) echtpaar, en het zijn goede hondjes. Inclusief entingen, chip en dierenpaspoort.
Geen moment spijt van gehad.

Overigens: op je gemak er tussen zitten en kennismaken met de pups is er niet bij. Logisch ook: het is niet zo plezierig als jan en alleman zijn vieze vingers en virussen aan die beestjes afveegt.

Hier kan ik wat mee. Met die nuchterheid van Bruna en jou. Deze site kwam ik ook tegen. Is wel ietsje verder weg voor ons.
Il krijg een beetje het idee dat het een lobby is. Rashond en stamboom. En dan het driedubbele betalen! Net of die raszuivere honden ook niet gefokt worden om handel... er is tenslotte vraag nasr. Dus vraag en aanbod.

Maar klopt het dat boomers meer last hebben van epilepsie etc?
Lilian1975

ejvl schreef:Wij hebben zelf 3 honden, nou ja honden, 2 chiwawa's (moeder en dochter) die van de kinderen zijn en een middelgrote hond, ras en leeftijd onbekend, uit een asiel.
Ook in het bezit geweest van een Duitse Herder en altijd opgegroeid met honden.
Wat ik altijd met klem adviseer is om altijd met de hond op cursus te gaan en in ieder geval de basiszaken aan te leren. Het geeft zo veel meer plezier als een hond luistert en je hem los kunt laten lopen in het bos/strand ed.
Daarnaast versterkt het de band tussen baas en hond en begrijpen mens en dier elkaar beter en het is ook nog eens heel goed voor de hond zelf om uitgedaagd te worden.
Ja in ieder geval een puppy cursus ofzo he.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Dat zou ik niet weten; die van ons heeft dat nog nooit gehad in ieder geval.
Ik zie overigens wel dat de prijzen nu best hoog zijn: wij hebben er destijds zo'n 500 euro voor betaald, nu schieten ze al over de 1000 heen.
Voordeel van een boomer is ook dat je ze ook kan nemen als je allergisch bent voor honden. Ze verliezen totaal geen haren namelijk. Nadeel hiervan is weer: je moet hem om de paar maanden laten knippen.
Lilian1975

Orchidee schreef:Onze Puck (boomer)is ook een heel lief en aanhankelijk hondje!
Wij kochten hem 9 jaar geleden voor 450€ incl. entingen, dierenpaspoort en natuurlijk gechipt.
Scheen wél een broodfokker te zijn maar heb daar géén misstanden kunnen ontdekken toen.
Vader en moeder waren er ook.

https://www.gvangils.nl/
En hoe is de gezondheid van jullie hond?
Er zijn mensen sie zeggen dat boomers gevoeliger voor afwijkingen zijn.

@Tiberius. Ik zag ook nog een Fokker die zegt rond 600 te zitten. Ik vindt dat eerlijk gezegd echt het uiterste. Het blijft een hond he?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Het enige wat bij boomers vaak voorkomt (zover ik weet) is afwijkingen aan het gebit.
Daar moet je wel op bedacht zijn. De tandjes staan snel scheef. In het eerste jaar hebben we al een paar tanden laten trekken. Anders boren die t.z.t. door het gehemelte heen.

600 zou ik ook wel genoeg vinden, ja. Want behalve de aankoop van de hond komt er nog het een en ander bij: inenting na een half jaar, bench, enz.
ejvl

Bericht door ejvl »

Overigens zijn raszuivere honden over het algemeen veel kwetsbaarder aangaande gezondheid dan een mix of vuilnisbakkenras.
Lilian1975

ejvl schreef:Overigens zijn raszuivere honden over het algemeen veel kwetsbaarder aangaande gezondheid dan een mix of vuilnisbakkenras.
Goed om te bedenken.
Lilian1975

Tiberius schreef:Het enige wat bij boomers vaak voorkomt (zover ik weet) is afwijkingen aan het gebit.
Daar moet je wel op bedacht zijn. De tandjes staan snel scheef. In het eerste jaar hebben we al een paar tanden laten trekken. Anders boren die t.z.t. door het gehemelte heen.

600 zou ik ook wel genoeg vinden, ja. Want behalve de aankoop van de hond komt er nog het een en ander bij: inenting na een half jaar, bench, enz.
Ok goed dat je het zegt...
Plaats reactie