Weliswaar beter voor de afwatering maar niet voir de biodiversiteit.
Nou, ik was al in 2004 betrokken bij een project hiervoor. Dit wordt in Zeeland echt veelvuldig wel gedaan. Ik weet niet hoe het elders is, maar je ziet hier echt heel veel bloeiende akkerranden. Maar...we moeten de boer wel een fatsoenlijk prijs geven, zodat deze niet geneigd zijn de laatste cm2 vol met product te zetten.Roos2018 schreef: - geen ruimte overlaten voor natuurlijke bloei aan akker randen
In het verleden was ik betrokken bij het project Honey Highway. Ook een initiatief om bestuivers een grotere habitat te geven.Zeeuw schreef:
Nou, ik was al in 2004 betrokken bij een project hiervoor. Dit wordt in Zeeland echt veelvuldig wel gedaan. Ik weet niet hoe het elders is, maar je ziet hier echt heel veel bloeiende akkerranden. Maar...we moeten de boer wel een fatsoenlijk prijs geven, zodat deze niet geneigd zijn de laatste cm2 vol met product te zetten.
Ja hier ook. Bloeiende randen bij weilanden. Zo mooi nu. Tijd voor een fietstochtje...Zeeuw schreef:Nou, ik was al in 2004 betrokken bij een project hiervoor. Dit wordt in Zeeland echt veelvuldig wel gedaan. Ik weet niet hoe het elders is, maar je ziet hier echt heel veel bloeiende akkerranden. Maar...we moeten de boer wel een fatsoenlijk prijs geven, zodat deze niet geneigd zijn de laatste cm2 vol met product te zetten.Roos2018 schreef: - geen ruimte overlaten voor natuurlijke bloei aan akker randen
https://www.natuurlijkboeren.nl/akkerrandenLilian1975 schreef:Ja hier ook. Bloeiende randen bij weilanden. Zo mooi nu. Tijd voor een fietstochtje...Zeeuw schreef:Nou, ik was al in 2004 betrokken bij een project hiervoor. Dit wordt in Zeeland echt veelvuldig wel gedaan. Ik weet niet hoe het elders is, maar je ziet hier echt heel veel bloeiende akkerranden. Maar...we moeten de boer wel een fatsoenlijk prijs geven, zodat deze niet geneigd zijn de laatste cm2 vol met product te zetten.Roos2018 schreef: - geen ruimte overlaten voor natuurlijke bloei aan akker randen
Als voorzitter van een Collectief voor agrarisch natuurbeheer wil ik dit natuurlijk graag ondersteunen. Her wordt inmiddels heel veel gedaan aan agrarisch natuurbeheer, op allerlei vlakken. Erg mooi om te zien en de resultaten zijn wisselend, maar overwegend positief.Zeeuw schreef:Nou, ik was al in 2004 betrokken bij een project hiervoor. Dit wordt in Zeeland echt veelvuldig wel gedaan. Ik weet niet hoe het elders is, maar je ziet hier echt heel veel bloeiende akkerranden. Maar...we moeten de boer wel een fatsoenlijk prijs geven, zodat deze niet geneigd zijn de laatste cm2 vol met product te zetten.
De Heere spreekt nog en heeft nog bemoeienissen met ons.-DIA- schreef:Een donkere onweersbui uit het oosten over Twente komend maakt de lucht hier erg donker.
Na de overstroomde straten van afgelopen zondag zou het toch niet nog eens gebeuren?
Vele euro's heeft men erin gestoken om het centrum van Rijssen droog te houden,
maar de hoeveelheden neerslag als de afgelopen tijd blijkt dit alles nog onvoldoende.
Het begint momenteel weer heel hard te regenen!