Maatregelen kerk ivm coronavirus

Zeeuw

Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef:
ejvl schreef:Youtube Livestream kan ook gewoon op lage kwaliteit.
Audiostream vergt zo'n 150 kbps, Youtube 480P (laagste beeldkwaliteit) zo'n 2000, dus met buffer heb je aan zo'n 6mbps uploadsnelheid genoeg.
De meeste verbindingen hebben wel meer dan dit aangaande uploadsnelheid.

Dat het niet zou kunnen via de kerkomroep zou kunnen maar via Youtube moet het zeker wel mogelijk zijn.
Tja, dan heb ik hier met m'n telefoonlijntje toch echt een probleem: Op jouw adres is de maximale internetsnelheid: 23 Mbit/s download- en 3 Mbit/s uploadsnelheid. En ik kan me zomaar voorstellen dat dat dus in de woonplaats van Jantje hetzelfde verhaal is....
Hij hoeft toch alleen te ontvangen? Jij bent niet de 'streamer'.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

FlyingEagle schreef:
Mannetje schreef:
mcgk schreef:
Posthoorn schreef:Ik heb woensdag ds. Zondag gehoord/gezien via YouTube, maar het 'zien' had voor mij niet echt meerwaarde.
Hier juist hele goede ervaringen in mijn "half bewaar het pand gemeente". Vooral voor de ernstig zieken vanaf 50 jaar (en die zijn er steeds meer helaas) een ontzettend fijne ervaring. Ze geven aan zichzelf daarmee meer aan de gemeente verbonden te voelen. Ook voor de jeugd is dit nu echt een uitkomst, die zijn gewend aan beelden en vinden alleen audio maar moeilijk concentreren.
De jeugd is te generaliserend. Mijn kinderen luisterden zondag echt zonder moeite, zonder beelden. Ik denk dat ze dat eerder afleidend dan ondersteunend vinden.
Ik kan het me haast niet voorstellen. Ik heb zelf altijd als ik met m’n dochter thuis ben en de audio loopt dat is soms niet weet waar ik naar moet kijken. Ik ben dan heel onrustig. Nu had ik iets om naar te kijken en dat bevorderd bij mij althans het luisteren.

Eens. We zitten ook niet graag achter een pilaar in de kerk. Ik niet in ieder geval. En vaak zijn die plekken leeg.
JvW

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef:
JvW schreef:
Audiostream vergt zo'n 150 kbps, Youtube 480P (laagste beeldkwaliteit) zo'n 2000, dus met buffer heb je aan zo'n 6mbps uploadsnelheid genoeg.

Dat het niet zou kunnen via de kerkomroep zou kunnen maar via Youtube moet het zeker wel mogelijk zijn.
Tja, dan heb ik hier met m'n telefoonlijntje toch echt een probleem: Op jouw adres is de maximale internetsnelheid: 23 Mbit/s download- en 3 Mbit/s uploadsnelheid. En ik kan me zomaar voorstellen dat dat dus in de woonplaats van Jantje hetzelfde verhaal is....
Even teruglezen: de kerk geeft aan dat de internetsnelheid in het buitengebied te laag is om beeldmateriaal vanuit de kerk beschikbaar te stellen. Ik onderbouw dat met mijn internetsnelheid als ik via KPN internet af zou nemen (wat dus voor mij praktisch niet mogelijk is met bovengenoemde snelheden).
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef:
Zeeuw schreef:
JvW schreef:

Even teruglezen: de kerk geeft aan dat de internetsnelheid in het buitengebied te laag is om beeldmateriaal vanuit de kerk beschikbaar te stellen. Ik onderbouw dat met mijn internetsnelheid als ik via KPN internet af zou nemen (wat dus voor mij praktisch niet mogelijk is met bovengenoemde snelheden).
Want wat is jouw maximaal haalbare snelheid dan?
crossmountain

Bericht door crossmountain »

Hoe moet ik deze zin lezen op gergeminfo?
“Met betrekking tot het aanbieden van beeldverbinding willen wij overigens met nadruk de verbondenheid met de eigen gemeente onderstrepen.” Een veroordeling van initiatief Bodegraven/Dordrecht?

https://www.gergeminfo.nl/nieuws/berich ... oronavirus
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Ik snap niet dat men nog niet oproept tot alleen online kerkdiensten.

De PKN gaf vanmiddag dit advies:

Alhoewel gemeenten binnen de PKN over hun eigen beleid beslissen, adviseert het moderamen van de Protestantse Kerk gemeenten de voorkeur te geven aan online kerkdiensten of met zo min mogelijk mensen samen te komen. Alvast een gezegende zondag gewenst!
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

crossmountain schreef:Hoe moet ik deze zin lezen op gergeminfo?
“Met betrekking tot het aanbieden van beeldverbinding willen wij overigens met nadruk de verbondenheid met de eigen gemeente onderstrepen.” Een veroordeling van initiatief Bodegraven/Dordrecht?

Dit is precies het zelfde argument dat gebruikt werd toen de eerste gemeenten via internet audio gingen uitzenden.
Alsof bij leden opeens de eigen gemeente er niet meer toe zou doen. Ik geloof niet zo in dat gevaar.
Mistig

Bericht door Mistig »

JvW schreef:
Maanenschijn schreef:Vinden jullie (de ervaringsdeskundigen) beeld zoveel toevoegen? Ik heb voor mijzelf ontdekt bij het beluisteren/bekijken van de preek van ds. Zondag net zo lief zonder beeld meeluister.
Nee, het maakt voor mij niet zoveel uit. Je merkt dat het voor de kinderen wat makkelijker is om goed te blijven luisteren. Het belangrijkste is dat we nog kunnen luisteren, want daar gaat het uiteindelijk om. Dat beeld is wat extra's wat niet strikt noodzakelijk is zeg maar.
Hier zaten de kinderen doodstil op de bank mee te kijken.
Het werkt dus wel.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
JvW

Bericht door JvW »

Mistig schreef:
JvW schreef:
Maanenschijn schreef:Vinden jullie (de ervaringsdeskundigen) beeld zoveel toevoegen? Ik heb voor mijzelf ontdekt bij het beluisteren/bekijken van de preek van ds. Zondag net zo lief zonder beeld meeluister.
Nee, het maakt voor mij niet zoveel uit. Je merkt dat het voor de kinderen wat makkelijker is om goed te blijven luisteren. Het belangrijkste is dat we nog kunnen luisteren, want daar gaat het uiteindelijk om. Dat beeld is wat extra's wat niet strikt noodzakelijk is zeg maar.
Hier zaten de kinderen doodstil op de bank mee te kijken.
Het werkt dus wel.
Dat is dus precies wat ik bedoel, voor de kids werkt het heel goed.
Jaco van Westenbrugge
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Nee. Als het een veroordeling zou zijn, dan zou er hebben moeten staan: wij veroordelen het gezamenlijk aanbieden van beeldverbingen etc etc.
Mistig

Bericht door Mistig »

Weer een nieuwe nieuwsbrief ontvangen van de kerkenraad.

Belangrijkste punten:
- Vanaf aanstaande zondag helemaal geen bezoekers meer in de kerk. Alleen ds. Silfhout (ochtend) en ds. Verschuure (middag), deel kerkenraad en de koster zijn aanwezig.
- Kerkdiensten zijn voor iedereen mee te luisteren.
- Collecten gaan nu met een betaallink.
- Ook de belijdeniscatechisatie gaat niet meer door.
- Er is hulp beschikbaar voor iedereen, als het gaat om oppas, boodschappen, eten koken, etc. Er zijn genoeg vrijwilligers.
- Er wordt aandacht gevraagd voor de eenzamen. Zie naar elkaar om!
- Verder kunnen er aardappels en textiel besteld worden bij markthandelaren uit de gemeente.
- Tenslotte een oproep om ook niet te vergeten dat we leven in de lijdenstijd. Ik citeer: "De enige vaste grond ligt in het volbrachte offer van de Heere Jezus Christus. Deze Middelaar is noodzakelijk voor ziel en lichaam, voor tijd en eeuwigheid. Hoe groot is het voorrecht dat dit Evangelie van Christus uitgaat. Het wacht op de bediening van Gods Geest in ons persoonlijk leven. Hij brengt zondaren in de schuld en schuldige zondaren tot de Middelaar. Agendapunt bespreking: "Ontwaak, noordenwind! en kom, Gij zuidenwind! doorwaai mijn hof, dat zijn specerijen uitvloeien. O, dat mijn Liefste tot Zijn hof kwame, en ate zijn edele vruchten!""
Mistig

Bericht door Mistig »

Herman schreef:

Nee. Als het een veroordeling zou zijn, dan zou er hebben moeten staan: wij veroordelen het gezamenlijk aanbieden van beeldverbingen etc etc.
Niemand zal deze gezamenlijke dienst veroordelen. Ze bedoelen hier denk ik dat het niet de bedoeling is dat we met een andere gemeente meekijken, terwijl er een audiodienst is in de eigen gemeente.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Iets met kool en geit waarschijnlijk. En een beetje bedekt.
Ik vind onderstaande best lastig, moet dat echt in dit soort passief taalgebruik.

Hoe groot is het voorrecht dat dit Evangelie van Christus uitgaat. Het wacht op de bediening van Gods Geest in ons persoonlijk leven. Hij brengt zondaren in de schuld en schuldige zondaren tot de Middelaar. “Ontwaak, Noordenwind en kom, gij Zuidenwind, doorwaai mijn hof, dat zijn specerijen uitvloeien. O, dat mijn Liefste tot Zijn hof kwame, en ate Zijn edele vruchten” (Hooglied 4:16).
Laatst gewijzigd door Zeeuw op 20 mar 2020, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
JvW

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef: Want wat is jouw maximaal haalbare snelheid dan?
Voor deze discussie niet relevant, maar vooruit: 200 Mbps download en 15 Mbps upload (werkelijkheid is op dit moment 194 Mbps download en ruim 15 Mbps upload).
Jaco van Westenbrugge
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef:
Zeeuw schreef: Want wat is jouw maximaal haalbare snelheid dan?
Voor deze discussie niet relevant, maar vooruit: 200 Mbps download en 15 Mbps upload (werkelijkheid is op dit moment 194 Mbps download en ruim 15 Mbps upload).
Ik zie geen discussie. Maar je spreekt toch eerder over 'een telefoonlijntje'?
Plaats reactie