Het is een mooi gebaar, maar wederom, dat wordt afgeraden!Lilian1975 schreef:Afgelopen zondag werden de kerkdiensten soms gezamenlijke beluistert via de livestream bij een gemeentelid thuis. Niet met zijn twintigen in de huiskamer hoir. Maar wel bijvoorbeeld samen met een ander gezin of gemeentelid. Ik vond het wel een mooi gebaar. Zeker voir hen die toch alleen zijn.
Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Samen luisteren is prima zolang er maar niet iemand tussenzit die klachten vertoont en men minimaal 1,5m afstand houdt.Lilian1975 schreef:Afgelopen zondag werden de kerkdiensten soms gezamenlijke beluistert via de livestream bij een gemeentelid thuis. Niet met zijn twintigen in de huiskamer hoir. Maar wel bijvoorbeeld samen met een ander gezin of gemeentelid. Ik vond het wel een mooi gebaar. Zeker voir hen die toch alleen zijn.
De burgemeester van ons dorp zegt nu
(...)En tot slot, als u lid bent van een kerkgenootschap, ik weet dat u steun wilt zoeken bij elkaar. Maar zorg echt dat u de diensten zoveel mogelijk in hele kleine kring, met uw eigen gezin, via de digitale mogelijkheden volgt. Zoek elkaar niet op. Het is nu nodig dat we elkaar beschermen, om dit virus te verslaan.”(..)
Ook wel begrijpelijk. Maar toch...
Maar dat geldt toch voor jouw regio en hoeft bij Jantje toch niet hetzelfde te zijn? Ik zie bijv. nog regelmatig busjes van Albert rondrijden en de boodschappen bezorgen. Net zoals andere supermarkten.Amstelodamense schreef:Nee hoor. Wij doen altijd boodschappen via Albert.nl, dit was sinds afgelopen weekend al niet meer mogelijk. Tot eind maart kun je niets bestellen bij Albert.nl.Jantje schreef:Boodschappen kun je ook digitaal doen.
Dus geen terechte opmerking.
Picnic en bezorg-AH hebben de maximale capaciteit bereikt. Nieuwe klanten zijn niet mogelijk.
Dat laatste wist ik niet inderdaad. Dat verklaart wel dat ik de busjes nog steeds veelvuldig zie rijden. Zeker Picnic, man, man, man.refo schreef:Picnic en bezorg-AH hebben de maximale capaciteit bereikt. Nieuwe klanten zijn niet mogelijk.
Net weer een nieuwsbrief van de kerkenraad gehad. (GG Capelle aan den IJssel-Middelwatering)
Belangrijkste punten:
- Er is binnen de gemeente een team, die mensen in eenzaamheid opzoekt (per telefoon) etc. Ook praktische hulpvragen kunnen hier worden neergelegd.
- De jaarlijkse 'Hitland Fair' op 08 mei gaat niet door. Levert altijd duizenden euro's op voor de zending.
- Videoverbinding heeft de aandacht voor de langere termijn, maar voorlopig ziet de kerkenraad hier vanaf. De investering is nu te groot. (Overigens is er al jaren een (amateurische) videoverbinding voor leden in het buitenland)
- Vanavond wordt er 5 minuten de klok geluid. Niet 15 minuten om geen irritatie bij de buurt te veroorzaken. Het is een oproep tot bezinning en gebed.
Belangrijkste punten:
- Er is binnen de gemeente een team, die mensen in eenzaamheid opzoekt (per telefoon) etc. Ook praktische hulpvragen kunnen hier worden neergelegd.
- De jaarlijkse 'Hitland Fair' op 08 mei gaat niet door. Levert altijd duizenden euro's op voor de zending.
- Videoverbinding heeft de aandacht voor de langere termijn, maar voorlopig ziet de kerkenraad hier vanaf. De investering is nu te groot. (Overigens is er al jaren een (amateurische) videoverbinding voor leden in het buitenland)
- Vanavond wordt er 5 minuten de klok geluid. Niet 15 minuten om geen irritatie bij de buurt te veroorzaken. Het is een oproep tot bezinning en gebed.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Is dat echt de argumentatie? Zoveel hoeft een eenvoudige beelduitzending niet te kosten via YouTube. In jouw gemeente is bovendien toch vast wel iemand die materiaal beschikbaar heeft dat tijdelijk geleend/gehuurd kan worden?Mistig schreef:(…)De investering is nu te groot.(…)
-
- Verbannen
Bij ons zijn de dovendiensten op zondag 5 april afgelast. Het zal dan ook leesdienst zijn, waarom ds. W.J. Karels dan niet meer voorgaat, is mij niet duidelijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Wellicht vanwege de kwetsbare gezondheid van zijn vrouw. Lijkt me heel verstandig dat hij zijn contacten beperkt.Jantje schreef:Bij ons zijn de dovendiensten op zondag 5 april afgelast. Het zal dan ook leesdienst zijn, waarom ds. W.J. Karels dan niet meer voorgaat, is mij niet duidelijk.
Dat kan de echte reden niet zijn, dus dan zijn ze wellicht niet eerlijk. Met wat technisch onderlegde gemeenteleden kan er vrij eenvoudig met een camera van +- euro 150,- een livestream naar YouTube worden opgezet. Koop je er een met een prima zoomfunctie, dan kan je bij jullie vanaf de galerij filmen. Koppelen met Kerkdienstgemist of Kerkomroep is volgens mij ook niet het moeilijkste. Een YouTube livestream is overigens ook te "verbergen" alleen leden met een bepaalde link kunnen dan live kijken.Mistig schreef: - Videoverbinding heeft de aandacht voor de langere termijn, maar voorlopig ziet de kerkenraad hier vanaf. De investering is nu te groot. (Overigens is er al jaren een (amateurische) videoverbinding voor leden in het buitenland)
-
- Verbannen
Re: RE: Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
Hij preekt wel drie keer in zijn eigen gemeente, de komende 2 zondagen. Ik weet niet of er in alledrie de diensten om en nabij de 100 mensen zijn (dus 300 verschillende mensen in totaal), maar dat zorgt voor meer contacten dan 2 diensten met ongeveer 30 dezelfde mensen (zoals bij ons het geval was, afgelopen zondag).windorgel schreef:Wellicht vanwege de kwetsbare gezondheid van zijn vrouw. Lijkt me heel verstandig dat hij zijn contacten beperkt.Jantje schreef:Bij ons zijn de dovendiensten op zondag 5 april afgelast. Het zal dan ook leesdienst zijn, waarom ds. W.J. Karels dan niet meer voorgaat, is mij niet duidelijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Erskinees schreef:Dat kan de echte reden niet zijn, dus dan zijn ze wellicht niet eerlijk. Met wat technisch onderlegde gemeenteleden kan er vrij eenvoudig met een camera van +- euro 150,- een livestream naar YouTube worden opgezet. Koop je er een met een prima zoomfunctie, dan kan je bij jullie vanaf de galerij filmen. Koppelen met Kerkdienstgemist of Kerkomroep is volgens mij ook niet het moeilijkste. Een YouTube livestream is overigens ook te "verbergen" alleen leden met een bepaalde link kunnen dan live kijken.Mistig schreef: - Videoverbinding heeft de aandacht voor de langere termijn, maar voorlopig ziet de kerkenraad hier vanaf. De investering is nu te groot. (Overigens is er al jaren een (amateurische) videoverbinding voor leden in het buitenland)
Eens livestream via Youtube is echt heel eenvoudig op te zetten.
Zonodig zelfs met een goede smartphone.
Maatregelen kerk ivm coronavirus
Ik heb er geen verstand van. Maar ik weet wel dat onze kerkenraad niet bewust de boel in de maling neemt. Als het is zoals jullie zeggen zullen de leden die er om gevraagd hebben dit ook aan de kerkenraad kenbaar maken. Misschien dat het dan alsnog wordt geregeld. Overigens zijn er geen principiële bezwaren. Onze gemeente was een van de eerste gemeenten met een live video verbinding.Bezorgd schreef:Erskinees schreef:Dat kan de echte reden niet zijn, dus dan zijn ze wellicht niet eerlijk. Met wat technisch onderlegde gemeenteleden kan er vrij eenvoudig met een camera van +- euro 150,- een livestream naar YouTube worden opgezet. Koop je er een met een prima zoomfunctie, dan kan je bij jullie vanaf de galerij filmen. Koppelen met Kerkdienstgemist of Kerkomroep is volgens mij ook niet het moeilijkste. Een YouTube livestream is overigens ook te "verbergen" alleen leden met een bepaalde link kunnen dan live kijken.Mistig schreef: - Videoverbinding heeft de aandacht voor de langere termijn, maar voorlopig ziet de kerkenraad hier vanaf. De investering is nu te groot. (Overigens is er al jaren een (amateurische) videoverbinding voor leden in het buitenland)
Eens livestream via Youtube is echt heel eenvoudig op te zetten.
Zonodig zelfs met een goede smartphone.
Waarschijnlijk hebben ze zich laten informeren door kerkdienstgemist.nl, waar overigens de diensten sinds afgelopen week voor iedereen zijn te volgen.
Ik denk dat ze het dan gelijk professioneel willen aanpakken. De kerkenraad zal er heus niet om liegen, het idee alleen al. Bovendien zijn er natuurlijk veel te veel gemeenteleden die dat allemaal veel beter weten dan de broeders zelf.
Maar als je een professionele camera wilt die op afstand bediend kan worden door de koster, dan kost dat natuurlijk wel het nodige. Je hebt vaak een paar camera's nodig ook, al is dat in dit geval niet echt nodig.
Maar als je een professionele camera wilt die op afstand bediend kan worden door de koster, dan kost dat natuurlijk wel het nodige. Je hebt vaak een paar camera's nodig ook, al is dat in dit geval niet echt nodig.
DDD schreef:Ik denk dat ze het dan gelijk professioneel willen aanpakken. De kerkenraad zal er heus niet om liegen, het idee alleen al. Bovendien zijn er natuurlijk veel te veel gemeenteleden die dat allemaal veel beter weten dan de broeders zelf.
Dat dus...