Maatregelen kerk ivm coronavirus
Re: Maatregelen kerk ivm coronavirus
De Gergem van Alblasserdam is bezig om beelduitzendingen voor de leden mogelijk te maken.
Zondagavond a.s. zullen Bodegraven en Dordrecht samen uitzenden: de predikant die in Bodegraven eigenlijk zou voorgaan gaat nu voor in de eigen gemeente maar de dienst vindt ook plaats onder verantwoordelijkheid van Bodegraven. Prachtig initiatief om leesdiensten te beperken in vacante gemeenten. Volgens mij stond er gisteren ook een ingezonden brief in het refdag met dit idee
Zondagavond a.s. zullen Bodegraven en Dordrecht samen uitzenden: de predikant die in Bodegraven eigenlijk zou voorgaan gaat nu voor in de eigen gemeente maar de dienst vindt ook plaats onder verantwoordelijkheid van Bodegraven. Prachtig initiatief om leesdiensten te beperken in vacante gemeenten. Volgens mij stond er gisteren ook een ingezonden brief in het refdag met dit idee
-
https://www.rd.nl/kerk-religie/liefst-z ... GavkmhjLGs
Eens met de strekking van dit artikel. Zoals ik het ook in een vriendengroep app formuleerde: luisteren we naar de letter der wet of de geest der wet?
Grapperhaus geeft in dit artikel ook aan dat naar de kerk gaan met 100 personen niet naar de "geest der maatregel" is. Dan vind ik het onverantwoord dat wij als kerkelijke gemeenten toch gewoon samen gaan komen (weliswaar in afgeslankte vorm). Ik ga dit ook met onze kerkenraad opnemen. Ons gezin zullen ze aankomende zondagochtend niet in de kerk zien. We zouden erg graag gaan, maar ik handel toch graag naar de geest der wet.
Eens met de strekking van dit artikel. Zoals ik het ook in een vriendengroep app formuleerde: luisteren we naar de letter der wet of de geest der wet?
Grapperhaus geeft in dit artikel ook aan dat naar de kerk gaan met 100 personen niet naar de "geest der maatregel" is. Dan vind ik het onverantwoord dat wij als kerkelijke gemeenten toch gewoon samen gaan komen (weliswaar in afgeslankte vorm). Ik ga dit ook met onze kerkenraad opnemen. Ons gezin zullen ze aankomende zondagochtend niet in de kerk zien. We zouden erg graag gaan, maar ik handel toch graag naar de geest der wet.
- FlyingEagle
Wat een goed idee!Tom schreef:De Gergem van Alblasserdam is bezig om beelduitzendingen voor de leden mogelijk te maken.
Als ik buiten ga wandelen of de supermarkt bezoek kom ik dichter bij personen in de buurt dan afgelopen zondag waarbij +- 100 man zeer verspreid zat over het kerkgebouw. Daar zat veel meer dan 1,5 meter tussen. Verspreiding daar lijkt mij - als leek - echt onmogelijk i.t.t. naar de supermarkt gaan.Amstelodamense schreef: Eens met de strekking van dit artikel. Zoals ik het ook in een vriendengroep app formuleerde: luisteren we naar de letter der wet of de geest der wet?
-
Boodschappen moet je op fysieke wijze doen, kerkdienst meemaken kan ook digitaal. Vind dit een groot verschil.Erskinees schreef:Als ik buiten ga wandelen of de supermarkt bezoek kom ik dichter bij personen in de buurt dan afgelopen zondag waarbij +- 100 man zeer verspreid zat over het kerkgebouw. Daar zat veel meer dan 1,5 meter tussen. Verspreiding daar lijkt mij - als leek - echt onmogelijk i.t.t. naar de supermarkt gaan.Amstelodamense schreef: Eens met de strekking van dit artikel. Zoals ik het ook in een vriendengroep app formuleerde: luisteren we naar de letter der wet of de geest der wet?
-
Idd, mooie verbinding!FlyingEagle schreef:Wat een goed idee!Tom schreef:De Gergem van Alblasserdam is bezig om beelduitzendingen voor de leden mogelijk te maken.
-
- Verbannen
Boodschappen kun je ook digitaal doen.Amstelodamense schreef:Boodschappen moet je op fysieke wijze doen, kerkdienst meemaken kan ook digitaal. Vind dit een groot verschil.Erskinees schreef:Als ik buiten ga wandelen of de supermarkt bezoek kom ik dichter bij personen in de buurt dan afgelopen zondag waarbij +- 100 man zeer verspreid zat over het kerkgebouw. Daar zat veel meer dan 1,5 meter tussen. Verspreiding daar lijkt mij - als leek - echt onmogelijk i.t.t. naar de supermarkt gaan.Amstelodamense schreef: Eens met de strekking van dit artikel. Zoals ik het ook in een vriendengroep app formuleerde: luisteren we naar de letter der wet of de geest der wet?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Het is bij de Action drukker dan ooit...
Mijn zoon zegt: als je ooit wil weten hoe de mens is (en wie je zelf bent....) moet je bij de Action gaan werken.
Mijn zoon zegt: als je ooit wil weten hoe de mens is (en wie je zelf bent....) moet je bij de Action gaan werken.
-
Nee hoor. Wij doen altijd boodschappen via Albert.nl, dit was sinds afgelopen weekend al niet meer mogelijk. Tot eind maart kun je niets bestellen bij Albert.nl.Jantje schreef:Boodschappen kun je ook digitaal doen.Amstelodamense schreef:Boodschappen moet je op fysieke wijze doen, kerkdienst meemaken kan ook digitaal. Vind dit een groot verschil.Erskinees schreef:Als ik buiten ga wandelen of de supermarkt bezoek kom ik dichter bij personen in de buurt dan afgelopen zondag waarbij +- 100 man zeer verspreid zat over het kerkgebouw. Daar zat veel meer dan 1,5 meter tussen. Verspreiding daar lijkt mij - als leek - echt onmogelijk i.t.t. naar de supermarkt gaan.Amstelodamense schreef: Eens met de strekking van dit artikel. Zoals ik het ook in een vriendengroep app formuleerde: luisteren we naar de letter der wet of de geest der wet?
Dus geen terechte opmerking.
-
Dat zou per direct verboden moeten worden. Action neemt z'n verantwoordelijkheid ook niet (itt bijv. een Bijenkorf). En de mensen die daar massaal naar toe gaan ook niet.helma schreef:Het is bij de Action drukker dan ooit...
Als ze gewoon opschalen, dan kan er heel veel.Amstelodamense schreef:Dus geen terechte opmerking.
-
Ach kom op, heb jij daar zicht op? Vind dit makkelijk scoren vanaf de zijlijn.Herman schreef:Als ze gewoon opschalen, dan kan er heel veel.Amstelodamense schreef:Dus geen terechte opmerking.
Het is een tijd van onorthodoxe maatregelen. Er is vast een transportpartij/koeriersdienst die hierop kan inspelen omdat hun eigen activiteiten nagenoeg zijn weggevallen. De vraag en het aanbod moet alleen nog bij elkaar komen.Amstelodamense schreef:Ach kom op, heb jij daar zicht op? Vind dit makkelijk scoren vanaf de zijlijn.
Overigens gingen er afgelopen december allerlei tijdslots steeds weer open. Dus de ene dag kon je niet bezorgen en een dag later waren er weer wel mogelijkheden. (Alhoewel het hamsteren van vandaag de dag daar niet geheel mee te vergelijken is).
Ze zouden bijvoorbeeld ook een drive through kunnen organiseren.Herman schreef:Het is een tijd van onorthodoxe maatregelen. Er is vast een transportpartij/koeriersdienst die hierop kan inspelen omdat hun eigen activiteiten nagenoeg zijn weggevallen. De vraag en het aanbod moet alleen nog bij elkaar komen.Amstelodamense schreef:Ach kom op, heb jij daar zicht op? Vind dit makkelijk scoren vanaf de zijlijn.
Overigens gingen er afgelopen december allerlei tijdslots steeds weer open. Dus de ene dag kon je niet bezorgen en een dag later waren er weer wel mogelijkheden. (Alhoewel het hamsteren van vandaag de dag daar niet geheel mee te vergelijken is).
Een woordvoerder zei dat mensen zoveel tegelijk bestellen, dat ze veel minder pakketten tegelijk kunnen vervoeren nu.
Maar als de chauffeur bij iedereen moet aanbellen, ook in flats, kost dat heel veel tijd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Lilian1975
Afgelopen zondag werden de kerkdiensten soms gezamenlijke beluistert via de livestream bij een gemeentelid thuis. Niet met zijn twintigen in de huiskamer hoir. Maar wel bijvoorbeeld samen met een ander gezin of gemeentelid. Ik vond het wel een mooi gebaar. Zeker voir hen die toch alleen zijn.
De burgemeester van ons dorp zegt nu
(...)En tot slot, als u lid bent van een kerkgenootschap, ik weet dat u steun wilt zoeken bij elkaar. Maar zorg echt dat u de diensten zoveel mogelijk in hele kleine kring, met uw eigen gezin, via de digitale mogelijkheden volgt. Zoek elkaar niet op. Het is nu nodig dat we elkaar beschermen, om dit virus te verslaan.”(..)
Ook wel begrijpelijk. Maar toch...
De burgemeester van ons dorp zegt nu
(...)En tot slot, als u lid bent van een kerkgenootschap, ik weet dat u steun wilt zoeken bij elkaar. Maar zorg echt dat u de diensten zoveel mogelijk in hele kleine kring, met uw eigen gezin, via de digitale mogelijkheden volgt. Zoek elkaar niet op. Het is nu nodig dat we elkaar beschermen, om dit virus te verslaan.”(..)
Ook wel begrijpelijk. Maar toch...