Niet doen lijkt mij!!helma schreef:Wat denken jullie van vrienden bij elkaar laten komen omdat er nu geen school is?
Wat doen we vandaag?
Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]
Re: Wat doen we vandaag ? [9]
Dat denk ik dus ook. Maar ik heb er hier strijd over 

Begrijp ik. Valt voor de jongelui niet mee dit.helma schreef:Dat denk ik dus ook. Maar ik heb er hier strijd over
Stel een videochat voor. Of stel het een dag uit.
De premier gaat volgens sommigen vanavond vertellen dat we allemaal binnen moeten blijven tot nader order.
De premier gaat volgens sommigen vanavond vertellen dat we allemaal binnen moeten blijven tot nader order.
Re: RE: Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]
Met een klein groepje een flinke wandeling maken of op een andere manier buiten bezig zijn misschien als voorlopig alternatief?windorgel schreef:Begrijp ik. Valt voor de jongelui niet mee dit.helma schreef:Dat denk ik dus ook. Maar ik heb er hier strijd over
Volgens welingelichte kringen? Of is dit speculatie van de politieke verslaggeving?refo schreef:Stel een videochat voor. Of stel het een dag uit.
Re: RE: Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]
Ik denk dat wandelen een heel goede is, niet te close, beetje wind, gaat geen gevaar opleveren.windorgel schreef:Met een klein groepje een flinke wandeling maken of op een andere manier buiten bezig zijn misschien als voorlopig alternatief?windorgel schreef:Begrijp ik. Valt voor de jongelui niet mee dit.helma schreef:Dat denk ik dus ook. Maar ik heb er hier strijd over
- Niet meer zo actief -
Voor mezelf is het (nog) niet zo problematisch. Maar veel ouderen vereenzamen, nu hun (klein-)kinderen niet meer op bezoek komen, ze de kerkdiensten niet meer kunnen bezoeken, enz.windorgel schreef:Zeker, dan is het helemaal lastig!helma schreef:Er zijn 'beroepen' waarin je het met name moet hebben van sociale een op een contacten. Zoals Tiberius.
Je ziet ook wantrouwen ten opzichte van elkaar toenemen: is hij/zij geen bron van besmetting? of een hamsteraar?
Vanmorgen mijn kinderen les gegeven en tussen de uitleg door wat gewerkt.
Tiberius schreef:...of een hamsteraar?

Levensgevaarlijk, die hamsteraars. En ze zitten overal.
- Dodo
En we weten nu ook hoe het er uit ziet:

Dit soort geruchten op voorhand zijn zo slecht, daarom schieten mensen in paniek en graaien de schappen leeg.refo schreef: De premier gaat volgens sommigen vanavond vertellen dat we allemaal binnen moeten blijven tot nader order.
Ik denk dat eerste de "overbodige" winkels zullen moeten sluiten, zoals meubel- kleding- kado-. Dat is geen eerste levensbehoefte.
En dan met een systeem naar buiten. Ene wijk, of op alfabet, of op kenteken. Zoiets.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Het is heel verstandig om voor twee weken boodschappen in te slaan. Je hoeft dan minder naar de winkel.
Als de epidemie voorbij is zal de Albert Heijn toch iets moeten anders moeten verzinnen als vervanger voor de Hamsterweken.
Dat sowieso maar dan moet het wel kunnen. Ik dacht vrijdag e.e.a. in voorraad te kunnen halen, maar de schappen waren angstig leeg. Voorgebakken brood leek mij wel handig, en een pak bloem/zelfrijzend bakmeel, maar nee.
De eieren waren nu ook op, net als de pakjes boter en flesjes braadmargarine.
Veel ouderen hebben een megavoorraadkast. Ik moest er weleens een beetje om lachen.
Maar het zit er zo in, voor als ze een tijd niet naar buiten kunnen...
En ze houden het zo goed bij. Er is nooit iets over de datum omdat ze steeds de achterkant bijvullen en de boel naar voren schuiven.
De eieren waren nu ook op, net als de pakjes boter en flesjes braadmargarine.
Veel ouderen hebben een megavoorraadkast. Ik moest er weleens een beetje om lachen.
Maar het zit er zo in, voor als ze een tijd niet naar buiten kunnen...
En ze houden het zo goed bij. Er is nooit iets over de datum omdat ze steeds de achterkant bijvullen en de boel naar voren schuiven.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon