Ga jij zondag naar kerk?
Re: Ga jij zondag naar kerk?
Ja, als de mogelijkheid er is zeker. Waar kan je beter zijn, toch?
In de bewuste plaats waar onzeckerkelijke gemeente is zijn al meerdere coronagevallen. Allen buiten de gemeente. En zeer beperkt tot twee gezinnen en later iemand die ook in Italie is geweest. Maar totaal geen grote verspreiding door besmettingen. Ondanks het dorpse karakter... dat het in Brabant zover heeft kunnen komen heeft m.i. met het losbandige carnaval te maken waar de kans op besmetting erg groot was.
Daarbij komt als je ook nog eens de hygiënische maatregelen en geen handen te geven, collecte uitgang etc. in acht neemt.( En als er ook nog verzocht is bij verkoudheid etc thuis te blijven... zie ik werkelijk het probleem van kerkdiensten niet. ) Maar als mijn gemeente zou besluiten om in aangepaste vorm kerkdiensten te beleggen. Dan is dat zo. Maar ik zou zeker niet bij voorbaat thuisblijven. Mocht het besluit zijn om geen kerkdiensten te beleggen.... dan zal ik thuis meeluisteren. Maar hopelijk gebeurd dat niet.
In de bewuste plaats waar onzeckerkelijke gemeente is zijn al meerdere coronagevallen. Allen buiten de gemeente. En zeer beperkt tot twee gezinnen en later iemand die ook in Italie is geweest. Maar totaal geen grote verspreiding door besmettingen. Ondanks het dorpse karakter... dat het in Brabant zover heeft kunnen komen heeft m.i. met het losbandige carnaval te maken waar de kans op besmetting erg groot was.
Daarbij komt als je ook nog eens de hygiënische maatregelen en geen handen te geven, collecte uitgang etc. in acht neemt.( En als er ook nog verzocht is bij verkoudheid etc thuis te blijven... zie ik werkelijk het probleem van kerkdiensten niet. ) Maar als mijn gemeente zou besluiten om in aangepaste vorm kerkdiensten te beleggen. Dan is dat zo. Maar ik zou zeker niet bij voorbaat thuisblijven. Mocht het besluit zijn om geen kerkdiensten te beleggen.... dan zal ik thuis meeluisteren. Maar hopelijk gebeurd dat niet.
Jij zit de komende weken volledig thuis?Ambtenaar schreef:Nee, per definitie niet. Ik zou het onverantwoord vinden als kerkenraden toch diensten organiseren, zowel in geestelijk opzicht als maatschappelijk.
Ik denk dat juist nu het houden van diensten veel zegen en bemoediging kunnen geven. Ons leven is gelukkig in Gods hand.
-
Dat kan toch ook vanuit de computer en thuis ?Zeeuw schreef:Jij zit de komende weken volledig thuis?Ambtenaar schreef:Nee, per definitie niet. Ik zou het onverantwoord vinden als kerkenraden toch diensten organiseren, zowel in geestelijk opzicht als maatschappelijk.
Ik denk dat juist nu het houden van diensten veel zegen en bemoediging kunnen geven. Ons leven is gelukkig in Gods hand.
Deels. Maar samen gemeente zijn en moeilijke tijden delen, kunnen tot veel troost zijn.Geytenbeekje schreef:Dat kan toch ook vanuit de computer en thuis ?Zeeuw schreef:Jij zit de komende weken volledig thuis?Ambtenaar schreef:Nee, per definitie niet. Ik zou het onverantwoord vinden als kerkenraden toch diensten organiseren, zowel in geestelijk opzicht als maatschappelijk.
RD commentaar: Negeren van kerkdienstverbod is onverantwoord.
Zeeuw schreef:Deels. Maar samen gemeente zijn en moeilijke tijden delen, kunnen tot veel troost zijn.Geytenbeekje schreef:Dat kan toch ook vanuit de computer en thuis ?Zeeuw schreef:Jij zit de komende weken volledig thuis?Ambtenaar schreef:Nee, per definitie niet. Ik zou het onverantwoord vinden als kerkenraden toch diensten organiseren, zowel in geestelijk opzicht als maatschappelijk.
En de bron van besmetting, zoals in zuid Korea

-
Dat klopt, maar het probleem is is dat je hoon krijgt van de wereld.
En dat je dat krijgt n.a.v. Nashville zie ik als heel iets anders dan een gewone kerkdienst en advies om niet naar de kerk te gaan.
En dat je dat krijgt n.a.v. Nashville zie ik als heel iets anders dan een gewone kerkdienst en advies om niet naar de kerk te gaan.
Zou je ook niet 100 leden kunnen plaatsen op de benedenverdieping en 100 op een galerij, waarbij de ene groep het kerkgebouw pas verlaat wanneer de andere groep geheel de garderobe etc. uit is? Speekseldeeltjes vliegen - lijkt mij - niet van de ene kant van een grote refodome naar de andere kant.
Er moest een grens gesteld worden. Dan moet je je daar gewoon aan houden.
Waarom zou je hoon krijgen als je de adviezen van de regering opvolgt? Het is ook mogelijk dat een predikant een preek houdt in de kerk en iedereen via internet of kerktelefoon meeluistert.Geytenbeekje schreef:Dat klopt, maar het probleem is is dat je hoon krijgt van de wereld.
Ik zit op mijn werk niet met 400 man in 1 ruimte. Ik vermoed aankomende maandag met 10 man op de afdeling, waar er 60 kunnen zitten verspreid over 200 mZeeuw schreef:Jij zit de komende weken volledig thuis?Ambtenaar schreef:Nee, per definitie niet. Ik zou het onverantwoord vinden als kerkenraden toch diensten organiseren, zowel in geestelijk opzicht als maatschappelijk.
Ik vind mijn laatste zinnen relevanter. Op mijn werk word ik ook min of meer verplicht thuis te werken.merel schreef:Ik zit op mijn werk niet met 400 man in 1 ruimte. Ik vermoed aankomende maandag met 10 man op de afdeling, waar er 60 kunnen zitten verspreid over 200 mZeeuw schreef:Jij zit de komende weken volledig thuis?Ambtenaar schreef:Nee, per definitie niet. Ik zou het onverantwoord vinden als kerkenraden toch diensten organiseren, zowel in geestelijk opzicht als maatschappelijk.
Het kan. En ik denk eveneens dat het ook tot bron van Zegen kan zijn.merel schreef:
En de bron van besmetting, zoals in zuid Korea
Hoezo verbod?helma schreef:RD commentaar: Negeren van kerkdienstverbod is onverantwoord.
Ik heb de poll een beetje om zeep geholpen door de optie 'Bij leven en welzijn' toe te voegen. Nu staan stemmen weer op 0