Alsof refo's representatief zijnPiet Puk schreef:Ja, echt serieus. Wetenschappelijk onderzoek of de eerder genoemde 3 of 10% klopt. Vooralsnog is dat 0%.Mara schreef:Dat meen je toch niet serieus he?Piet Puk schreef: Verkering vragen
Wist je dat...
-
Re: Wist je dat........[7]
Ik ben er weleens geweest. Jaren geleden. Tijd van de Westwood en nieuwe methode van kleren strijken. Lekker hoor.. ik liet me opmaken en vroeg me later af over hoeveel gezichten voor mij de kwast gegaan wasZLG schreef:Tiberius schreef:Ik word toch wel een beetje benieuwd naar die huishoudbeurs.
Een seculiere wegwijs, maar dan geen gezinnen, maar voornamelijk vrouwen

"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
-
- Verbannen
Nou, ik dacht juist dat je namens je zelf sprak en dat die vraag dat juist wel insinueerde.Hollander schreef:Maar dat insinueerde de vraag ook niet, toch?Jantje schreef:Omdat ik er vooralsnog van overtuigd ben dan dit onder de Refoforummers niet voorkomt.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Het is suf dat je vindt dat het moet. Als mijn dochter een jongen leuk zou vinden, zou ze dat vooral moeten laten weten. Ipv obv een stereotype misschien wel de liefde van haar leven voorbij laten lopen.Bruna schreef:
Wat is er suf aan? Het is lijkt mij geen verkeerde traditie.
- J.C. Philpot
Ik vertel mijn dochter alleen dat ze een man moet zoeken die de Heere vreesd, en dat ze daar oor moet bidden (voor als het moment gekomen is dat ze de huwbare leeftijd heeft). Wie dan wie vraagt vind ik minder belangrijk, al vind ik het opzich geen verkeerde traditie.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
- Bonny
- Contacteer:
Gewoon even nieuwsgierig, maar wat wordt tegenwoordig gezien als de huwbare leeftijd? Vroeger gingen ze met 20 al het bootje in. Tegenwoordig ligt de gemiddelde leeftijd een stukje hoger denk ik. Of niet?J.C. Philpot schreef:Ik vertel mijn dochter alleen dat ze een man moet zoeken die de Heere vreest, en dat ze daar oor moet bidden (voor als het moment gekomen is dat ze de huwbare leeftijd heeft). Wie dan wie vraagt vind ik minder belangrijk, al vind ik het opzich geen verkeerde traditie.
The Groom's still waiting at the altar
- J.C. Philpot
Ik was zelf 28 toen ik trouwde. Maar als mijn dochter met haar 18e of 20e trouwt met een Godvrezend man, is het mij ook goed.Bonny schreef:Gewoon even nieuwsgierig, maar wat wordt tegenwoordig gezien als de huwbare leeftijd? Vroeger gingen ze met 20 al het bootje in. Tegenwoordig ligt de gemiddelde leeftijd een stukje hoger denk ik. Of niet?J.C. Philpot schreef:Ik vertel mijn dochter alleen dat ze een man moet zoeken die de Heere vreest, en dat ze daar oor moet bidden (voor als het moment gekomen is dat ze de huwbare leeftijd heeft). Wie dan wie vraagt vind ik minder belangrijk, al vind ik het opzich geen verkeerde traditie.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Absoluut en ik ben alleen maar voor.Bonny schreef:Gewoon even nieuwsgierig, maar wat wordt tegenwoordig gezien als de huwbare leeftijd? Vroeger gingen ze met 20 al het bootje in. Tegenwoordig ligt de gemiddelde leeftijd een stukje hoger denk ik. Of niet?J.C. Philpot schreef:Ik vertel mijn dochter alleen dat ze een man moet zoeken die de Heere vreest, en dat ze daar oor moet bidden (voor als het moment gekomen is dat ze de huwbare leeftijd heeft). Wie dan wie vraagt vind ik minder belangrijk, al vind ik het opzich geen verkeerde traditie.
Het is heel nuttig om op eigen benen te kunnen staan, jezelf te leren kennen.
Er is al veel ellende en narigheid ontstaan door te vroege, overhaaste en "gedwongen" huwelijken.
Gedwongen niet in de zin dat er een baby op komst is, maar puur leeftijd. Ook dat gebeurt helaas nog altijd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
In onze familie komt dat wel voor.Jantje schreef:Omdat ik er vooralsnog van overtuigd ben dan dit onder de Refoforummers niet voorkomt.
Ik vind het geen stereotype.Zeeuw schreef:Het is suf dat je vindt dat het moet. Als mijn dochter een jongen leuk zou vinden, zou ze dat vooral moeten laten weten. Ipv obv een stereotype misschien wel de liefde van haar leven voorbij laten lopen.Bruna schreef:
Wat is er suf aan? Het is lijkt mij geen verkeerde traditie.
Met de dames bedoel ik niet eigen dochters maar anderen die ik daar wel eens over hoor of spreek. En laten merken dat je iemand leuk vindt is nog wat anders dan verkering of ten huwelijk vragen. Zij zien dat zo! zonder dat ik daar enige invloed op heb uitgeoefend.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Maar velen hebben al "verkering" rond hun 14-16e.J.C. Philpot schreef:Ik was zelf 28 toen ik trouwde. Maar als mijn dochter met haar 18e of 20e trouwt met een Godvrezend man, is het mij ook goed.Bonny schreef:Gewoon even nieuwsgierig, maar wat wordt tegenwoordig gezien als de huwbare leeftijd? Vroeger gingen ze met 20 al het bootje in. Tegenwoordig ligt de gemiddelde leeftijd een stukje hoger denk ik. Of niet?J.C. Philpot schreef:Ik vertel mijn dochter alleen dat ze een man moet zoeken die de Heere vreest, en dat ze daar oor moet bidden (voor als het moment gekomen is dat ze de huwbare leeftijd heeft). Wie dan wie vraagt vind ik minder belangrijk, al vind ik het opzich geen verkeerde traditie.
Dat zou ik ook prima vinden als het een partner betreft die ook de Heere vreest.
Maar is dat voor jullie dan een keiharde eis? Ik begrijp de wens, maar als eis vind ik het best ver gaan.ejvl schreef:Maar velen hebben al "verkering" rond hun 14-16e.J.C. Philpot schreef:Ik was zelf 28 toen ik trouwde. Maar als mijn dochter met haar 18e of 20e trouwt met een Godvrezend man, is het mij ook goed.Bonny schreef:Gewoon even nieuwsgierig, maar wat wordt tegenwoordig gezien als de huwbare leeftijd? Vroeger gingen ze met 20 al het bootje in. Tegenwoordig ligt de gemiddelde leeftijd een stukje hoger denk ik. Of niet?J.C. Philpot schreef:Ik vertel mijn dochter alleen dat ze een man moet zoeken die de Heere vreest, en dat ze daar oor moet bidden (voor als het moment gekomen is dat ze de huwbare leeftijd heeft). Wie dan wie vraagt vind ik minder belangrijk, al vind ik het opzich geen verkeerde traditie.
Dat zou ik ook prima vinden als het een partner betreft die ook de Heere vreest.
- J.C. Philpot
Ik vind het een lastige kwestie als het gaat om iemand die de Heere zoekt, maar nog geen zekerheid heeft. Maar het onderstaande bijbelgedeelte is voor mij een aanwijzing dat je niet met iedereen kunt trouwen:
1 Korinthe 7:39 schreef:Een vrouw is door de wet verbonden zo langen tijd haar man leeft; maar indien haar man ontslapen is, zo is zij vrij om te trouwen dien zij wil, alleenlijk in den Heere.
Ik zie het huwelijk als 1 van de belangrijkste beslissingen in het leven. Deze beslissing heeft ook gevolgen voor de kinderen, zo God die geeft. Hoe zul je die in de vreze des Heeren kunnen opvoeden, als je hier niet 1 in bent?Kanttekening schreef:Dat is, alleenlijk dat zulks geschiede in de vreze des Heeren; waartoe ook inzonderheid dient, dat zij nu vrij zijnde, geen juk aantrekke met de ongelovigen, 2 Kor. 6:14.
George Whitefield
George Whitefield
En als het meerderjarige kind met een ongelovige thuiskomt?
- J.C. Philpot
Het van belang dat je van jongst af aan uit de bijbel onderwijst, en niet pas als de situatie daar is (en dat geld voor heel veel zaken). En voor het kind blijft bidden.merel schreef:En als het meerderjarige kind met een ongelovige thuiskomt?
Maar op meerderjarige leeftijd is het kind inderdaad zelf verantwoordelijk voor zijn of haar keuzes, hoe moeilijk dat voor je als ouder ook kan zijn. Open gesprek, gebed en liefde betonen blijven dan over.
Maar nogmaals, een dergelijk grote beslissing moet je alleen met de Heere willen maken.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 02 mar 2020, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
George Whitefield
George Whitefield