Peperdure verhuizing rugstreeppad

Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Ach we hebben geld zat en weten er niets beters mee te doen

Zijn ze nu gek of niet ?

http://restricted.editie.telegraaf.nl/d ... _9_187.php

:pu

Bart
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Sorry, ik kan er niet bijkomen, moet je ingelogd zijn

Kan je het niet kopiëren en hierzo plakken?
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Hoorde het op de radio. Dit is weer iets in de categorie, "Hoe verspil ik mijn geld". Waanzinnig.
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Marsm104

Ja sorry je moet een abbonement hebben

[quote]

´Wel gekwaak gehoord in Almeerse wijk, nooit gezien´

Van een onzer verslaggevers

ALMERE, donderdag
Almere spendeert € 115.000 voor het verhuizen van een beschermde kikkersoort in een gebied waar de nieuwe wijk Almere-Poort moet komen. De zogenoemde ´rugstreeppadden´ zijn wel gehoord door deskundigen van een speciaal onderzoeksbureau, maar nooit daadwerkelijk gezien. Toch oordeelt de gemeente dat er beschermde padden wonen, naar schatting een dertigtal.

Aangezien de padden voorkomen op de Europese lijst met beschermde diersoorten, legt de gemeente iets verderop speciale zandplaten en waterpoelen aan. In april zullen biologen met schepnetten de eitjes van de ´Bufo calamita´ voorzichtig uit het water scheppen en enkele honderden meters verderop weer neerleggen in een zogeheten ecologische zone. „We verhuizen alleen de eitjes, want de volwassen padden horen we wel, maar we zien ze nooit. Die kunnen we dus niet vangen. Zodra de machines en hei-installaties gaan werken, hopen we dat de volwassen diertjes naar hun nieuwe ´huis´ huppenâ€
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

€ 115.000,-- / 30 padden = €3833,33 per pad.

Dure padjes. Mogen ze wel uitkijken dat ze ze niet jatten. :,:,:,
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

limosa

Bericht door limosa »

Ik kijk daar 'wat anders tegenaan (maar da's misschien beroepsdeformatie), 115 k€ lijkt me weinig geld om uitstel van bouwen af te kopen. Allerlei procedures en uitstel kosten een veelvoud. Voor dat geld is de milieulobby terug in z'n hok en bouw gaat door, hebben ze goedkoop geregeld hoor het kan veel gekker uitpakken.

En aan de andere kant (ik probeer m'n beroepsdeformatie te compenseren) is het nou echt zo gek om een beetje zuinig te zijn op de natuur die we nog hebben in Nederland? Woonwijken bouwen praat je over miljoenen, kan daar niet iets af voor de natuur?
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

maar Limnosa, waarom moet er speciaal dan weer een of andere kikkerpoel aangelegd worden. Die kikkers zoeken zelf heus wel een ander stekkie op als het hen te druk wordt.

Trouwens hoe ziet een rugstreeppad er eigenlijk uit??

Hier:
Afbeelding

Heb ff gezocht op internet, deze pad is niet eens een bedreigde diersoort!!!!!!!!!!
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door tukkertje

Dit is te gek voor woorden, EURO 3833,33 is een flink maandsalaris voor iemand in de verpleging. Mensen die daar worden verzorgd, hebben "Pyamadagen" Vreselijk, belachelijke geldverspilling.

Ik moet zeggen dat dit niet het enigste is. Er word veel meer geld weggegooid. Maar da's een ander verhaal.

[Aangepast op 15/1/04 door marsm104]
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Bart-rk

Bericht door Bart-rk »

Limosa
Woonwijken bouwen praat je over miljoenen, kan daar niet iets af voor de natuur?
Jawel maar je kan ze ook in een terrarium zetten in Artis daar is de kans meteen kleiner dat ze plat gereden worden!

Complete infrastructuur wordt aangepast voor een kikker....kom op zeg Er is veel woningnood dus die moet maar wijken voor een padje??

Bart
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

maar Limnosa, waarom moet er speciaal dan weer een of andere kikkerpoel aangelegd worden. Die kikkers zoeken zelf heus wel een ander stekkie op als het hen te druk wordt.
Denk je dat???? Onmogelijk met al het drukke verkeer in Nederland! Onmogelijk als er geen ecologische zone is waarlangs deze padden zich naar een ander gebied kunnen verplaatsen! Onmogelijk als er geen goede biotoop in de buurt is!

Het klinkt erg veel en heel overdreven maar persoonlijk mag ik zulke actie's wel! We hebben al genoeg vernielt in Nederland. laten we zuinig zijn op wat we nog hebben. Enne.....hoeveel geld brengt zo een nieuwe wijk op? Daar kan makkelijk iets van af richting het beschermen van dieren.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Natuurlijk moet bestaande natuur behouden worden.
Maar een nieuwbouwwijk wordt meestal gebouwd op open grond. DWZ vaak landbouwgrond. Denk je nu eerlijk dat een pad het uitmaakt in welke sloot hij ligt. Denk het niet. Dieren verplaatsen zich zelf. Is al zo vaak bewezen.

tukker
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Maar een nieuwbouwwijk wordt meestal gebouwd op open grond. DWZ vaak landbouwgrond. Denk je nu eerlijk dat een pad het uitmaakt in welke sloot hij ligt. Denk het niet. Dieren verplaatsen zich zelf. Is al zo vaak bewezen.

tukker
Fout!
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door kridje

tukker
Fout!

Why??? Tell me
Plaats reactie