eilander schreef:
Vergeet 25 januari 1990 niet. Ik niet in elk geval...
In 1990 woonden we al in Rijssen, en binnen de bebouwde kom heb je doorgaans minder erg in de sterkte van een storm. In de jaren 70 woonden we buiten de bebouwde kom, en daar kreeg je de wind uit de eerste hand, zonder iets wat een break gaf.
Vooral de storm van 1972 vergeet ik niet snel. Een aantal punten: Mijn moeder lag toen in het ziekenhuis. We hadden in 1967 een nieuw huis laten bouwen, maar uit kostenoverweging eerst nog geen bovenkamers laten maken. Hierdoor was ons nieuwe huis instabiel en dreigde het dak eraf te waaien. Dit ging goed, maar het dak van de schuur, dat destijds uit asbest golfplaten bestond hield het niet, en kwam met een groot geraas naar beneden. Tijdens het middageten probeerde als maar gewoonte, mijn vader een hoofdstuk uit de Bijbel te lezen, maar hij moest stoppen, want hij kon niet boven het gebulder van de storm uitkomen... die dingen maken deze storm wel onvergetelijk voor me. Relatief kort daarop, in 1973 volgde weer een zeer zware storm. Deze keer wel minder schade bij ons. Maar goed onthouden, want de storm van 1972 lag nog vers in het geheugen.