Evensongs in Nederland
Re: Evensongs in Nederland
Ik was/ wij waren er stipt op tijd. En zat in het vak tegenover de voorganger, bijna achteraan.
Donkerblauwe jas deze keer.
Donkerblauwe jas deze keer.
Re: Evensong Utrecht donderdag 13 februari 2020
Mooi repertoire! Stanford in C overbekend, maar toch altijd weer zó aangrijpend! Dat begin alleen al: kippenvel!DDD schreef: Responses: Peter Nardone
Psalms: psalm 121 (Walford Davies) en 122 (Parratt)
Canticles: Stanford in C
~~Soli Deo Gloria~~
- Maanenschijn
Ik kon helaas niet. We hadden vanavond een doordeweekse dienst..... 

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
- J.C. Philpot
Ik kon ook niet (reden bij insiders op dit forum bekend).
Als ik doorredeneer mbt het RD artikel val ik overigens erg uit de toon, aangezien ik een rasSGPer ben.
Als ik doorredeneer mbt het RD artikel val ik overigens erg uit de toon, aangezien ik een rasSGPer ben.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ik zie dit topic al een poos, en ik dacht in mij dwaasheid: wat is dit toch? Ik in mijn wijsheid Wikipedia geraadpleegd:
Een Evensong kan gezien worden als het equivalent van de vespers in de Rooms-katholieke en de Lutherse kerk.
Dat weten we dus ook weer. Dwaasheid en zeker onkunde is niet te prefereren, alleen dan wellicht in het kwade.
Een Evensong kan gezien worden als het equivalent van de vespers in de Rooms-katholieke en de Lutherse kerk.
Dat weten we dus ook weer. Dwaasheid en zeker onkunde is niet te prefereren, alleen dan wellicht in het kwade.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Huppekee, daar wordt weer even een mooie oudkerkelijke traditie bij het grof vuil gezet. Sommige mensen zijn daar erg bedreven in.-DIA- schreef:Ik zie dit topic al een poos, en ik dacht in mij dwaasheid: wat is dit toch? Ik in mijn wijsheid Wikipedia geraadpleegd:
Gelukkig is niet iedereen zo kortzichtig.
~~Soli Deo Gloria~~
-
- Verbannen
Eens. Ik ageer hier sterk tegen. Kunnen de mods ingrijpen?Hendrikus schreef:Huppekee, daar wordt weer even een mooie oudkerkelijke traditie bij het grof vuil gezet. Sommige mensen zijn daar erg bedreven in.-DIA- schreef:Ik zie dit topic al een poos, en ik dacht in mij dwaasheid: wat is dit toch? Ik in mijn wijsheid Wikipedia geraadpleegd:
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Kan iemand die tekst in het Ned vertalen ?
Waarom? Er staat helemaal niets negatiefs. DIA vindt dat het goed is dat hij dit weet, omdat onkunde alleen in het kwade is te prefereren.Hendrikus schreef:Huppekee, daar wordt weer even een mooie oudkerkelijke traditie bij het grof vuil gezet. Sommige mensen zijn daar erg bedreven in.-DIA- schreef:Ik zie dit topic al een poos, en ik dacht in mij dwaasheid: wat is dit toch? Ik in mijn wijsheid Wikipedia geraadpleegd:
Ik vind dat je erg slecht leest.
Re: RE: Re: Evensongs in Nederland
Welke tekst?Geytenbeekje schreef:Kan iemand die tekst in het Ned vertalen ?
Ik lees tussen de regels doorDDD schreef:Waarom? Er staat helemaal niets negatiefs. DIA vindt dat het goed is dat hij dit weet, omdat onkunde alleen in het kwade is te prefereren.Hendrikus schreef:Huppekee, daar wordt weer even een mooie oudkerkelijke traditie bij het grof vuil gezet. Sommige mensen zijn daar erg bedreven in.-DIA- schreef:Ik zie dit topic al een poos, en ik dacht in mij dwaasheid: wat is dit toch? Ik in mijn wijsheid Wikipedia geraadpleegd:

~~Soli Deo Gloria~~
Tussen de regels door lezen is prima, maar niet als hetgeen je leest meer inlegkunde dan uitlegkunde is, natuurlijk. Over het algemeen drukt DIA zich luid en duidelijk uit als hij ergens een opmerking bij heeft.
-
- Verbannen
Dit is een uitzondering op de regel.DDD schreef:Tussen de regels door lezen is prima, maar niet als hetgeen je leest meer inlegkunde dan uitlegkunde is, natuurlijk. Over het algemeen drukt DIA zich luid en duidelijk uit als hij ergens een opmerking bij heeft.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik ben uw reacties wel gewend.Hendrikus schreef:Ik lees tussen de regels doorDDD schreef:Waarom? Er staat helemaal niets negatiefs. DIA vindt dat het goed is dat hij dit weet, omdat onkunde alleen in het kwade is te prefereren.Hendrikus schreef:Huppekee, daar wordt weer even een mooie oudkerkelijke traditie bij het grof vuil gezet. Sommige mensen zijn daar erg bedreven in.-DIA- schreef:Ik zie dit topic al een poos, en ik dacht in mij dwaasheid: wat is dit toch? Ik in mijn wijsheid Wikipedia geraadpleegd:

Wél alles aangrijpen om mij of de rechterflank van de Geref. Gezindte niet netjes te benaderen. Ik merk dat nu al neer dan 10 jaar. Een beetje respect zou u dan sieren.
En... de vraag zou toch ook gesteld kunnen worden: Wie is nu in feite kortzichtig?
U hebt ik geheel ander mens- en kerkbeeld. Dan kunnen we immers nooit samenstemmen? Dat moet u niet op kortzichtigheid werpen! Dat is het niet.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«