Bezoek aan een GGiN

-DIA-

Re: Bezoek aan een GGiN

Bericht door -DIA- »

Geytenbeekje schreef:
-DIA- schreef:
sputnik schreef:
Geytenbeekje schreef:Gouda-Gerbrandyweg kan je alleen live luisteren
Ah :humhihi Maar dan zit ik natuurlijk zelf in de kerk :slurp
Er is een trucje...: Als men een uitzending wil beluisteren, zet men de live uitzending aan terwijl jezelf in de kerk zit. Zolang je de pc niet uitzet, of het weg klikt blijft een live uitzending na te luisteren... Ik weet niet of ik deze bevinding mag doorgeven? Wat deze zaken zijn immers ook verwant aan Bedrog en Slinkse Paden…? :blush
Hoezo is die dan nog de te beluisteren ?
De live uitzendingen blijven staan, en na te luisteren, zolang je de uitzending open hebt staan. Het geluid kun je tijdens de live uitzendingen gewoon uit zetten. Met het wegklikken is de dienst ook voorgoed weg, maar laat je de pc gewoon aanstaan, dan is de gehele dienst na te luisteren, dat geldt tenminste voor wel voor Kerkomroep.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
GGotK

Bericht door GGotK »

DDD schreef:@Salomo:
Op Refoweb en Digibron vind je dit soort dingen eenvoudig terug. Daarnaast is de officiële leer van de GG omschreven in Louter genade. Er zijn echter ook predikanten die afwijken van de officiële leer van de GG en die min of meer op de oude lijn van de GGiN zitten.
Sterker nog, er zijn getalsmatig meer predikanten in de GG te vinden die qua aanbod van genade min of meer op de lijn van ds Mallan zitten dan in de GGiN.
Ook zie je dat in een aantal GG's men ook qua uiterlijkheden orthodoxer zijn dan in een paar GGiN gemeentes, maar dat zijn uitzonderingen.
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

GGotK schreef:
Op Refoweb en Digibron vind je dit soort dingen eenvoudig terug. Daarnaast is de officiële leer van de GG omschreven in Louter genade. Er zijn echter ook predikanten die afwijken van de officiële leer van de GG en die min of meer op de oude lijn van de GGiN zitten.
Sterker nog, er zijn getalsmatig meer predikanten in de GG te vinden die qua aanbod van genade min of meer op de lijn van ds Mallan zitten dan in de GGiN.
Ook zie je dat in een aantal GG's men ook qua uiterlijkheden orthodoxer zijn dan in een paar GGiN gemeentes, maar dat zijn uitzonderingen.
Is dat zo? Lijkt me overigens een lastige exercitie om in beeld te brengen hoeveel predikanten op die lijn van ds. Mallan zitten. Hoe bepaal je dat? Heb je dan al die preken beluisterd of heb je het van horen zeggen?

Let wel, ik zeg niet dat het niet zo is. Maar het lijkt me een uitdaging om jouw bewering met getallen en voorbeelden te onderbouwen.

Vwb de uiterlijkheden: ben benieuwd welke uiterlijkheden je bedoelt. Gaat dat over kleding? Of gebruik bijbelvertaling? Of...?
GGotK

Bericht door GGotK »

Amstelodamense schreef:
GGotK schreef:
Is dat zo? Lijkt me overigens een lastige exercitie om in beeld te brengen hoeveel predikanten op die lijn van ds. Mallan zitten. Hoe bepaal je dat? Heb je dan al die preken beluisterd of heb je het van horen zeggen?

Let wel, ik zeg niet dat het niet zo is. Maar het lijkt me een uitdaging om jouw bewering met getallen en voorbeelden te onderbouwen.

Vwb de uiterlijkheden: ben benieuwd welke uiterlijkheden je bedoelt. Gaat dat over kleding? Of gebruik bijbelvertaling? Of...?
Er zijn volgens mijn opinie tenminste 9 predikanten binnen de GG die qua aanbod van genade min of meer op de oude lijn zitten van de GGiN en dat zijn er dus getalsmatig meer. Ik heb deze predikanten meerdere keren gehoord, zoals trouwens bijna alle predikanten van de GG. De ruimte voor deze stelling zit natuurlijk ook in de woorden 'min of meer' en het klein aantal dominees in de GGiN.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

GGotK schreef:
Amstelodamense schreef:
GGotK schreef:

Er zijn volgens mijn opinie tenminste 9 predikanten binnen de GG die qua aanbod van genade min of meer op de oude lijn zitten van de GGiN en dat zijn er dus getalsmatig meer. Ik heb deze predikanten meerdere keren gehoord, zoals trouwens bijna alle predikanten van de GG. De ruimte voor deze stelling zit natuurlijk ook in de woorden 'min of meer' en het klein aantal dominees in de GGiN.
En waar brengt ons deze kennis?
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

In het doolhof van kerkelijk Jeruzalem.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Delftenaar

Bericht door Delftenaar »

Hopelijk staat in het midden van het doolhof het kruis van Christus als wegwijzer.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Delftenaar schreef:Hopelijk staat in het midden van het doolhof het kruis van Christus als wegwijzer.
Het kruis is toch het eindstation ?
Zie de plaatjes van de christenreis van Bunyan
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

De oude lijn is dat we strikt moeten zijn in de adressering. Daar heeft de GGiN goed op geanticipeerd. De GG heeft zich in allerlei bochten gedrongen met constructies van onderscheid in beloften en het zogenaamd voorstaan van een aanbod, waarbij dan dikwijls een bijsluiter moet om algemene verzoening uit te sluiten. Het continue laveren leidt vaak rot verplettering, verduistering en de dood in de pot. Ze missen daarbij vaak de vrijheid in de prediking. Dit is gechargeerd. God werkt nog in de GG, haast ik te zeggen.

Omdat de GGiN deze constructies en bochten min of meer overgeslagen heeft zie je daar meer vrijheid in een ruime prediking. En halen ze de GG momenteel links in. Ongelukkig geformuleerd maar positief bedoeld, naar 2 Korinthe 3:17.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Geytenbeekje schreef:
Delftenaar schreef:Hopelijk staat in het midden van het doolhof het kruis van Christus als wegwijzer.
Heb je het boek wel eens gelezen?
sputnik

Bericht door sputnik »

Zeeuw schreef:
Geytenbeekje schreef:
Beetje off-topic :?
Prachtig inderdaad hoe Christen zijn pak zonden neerlegt bij het kruis alvorens hij verder gaat.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

sputnik schreef:
Zeeuw schreef:
Geytenbeekje schreef:
Beetje off-topic :?
Prachtig inderdaad hoe Christen zijn pak zonden neerlegt bij het kruis alvorens hij verder gaat.
Wat mij betreft is dit altijd on topic!
GGotK

Bericht door GGotK »

Ad Anker schreef:De oude lijn is dat we strikt moeten zijn in de adressering. Daar heeft de GGiN goed op geanticipeerd. De GG heeft zich in allerlei bochten gedrongen met constructies van onderscheid in beloften en het zogenaamd voorstaan van een aanbod, waarbij dan dikwijls een bijsluiter moet om algemene verzoening uit te sluiten. Het continue laveren leidt vaak rot verplettering, verduistering en de dood in de pot. Ze missen daarbij vaak de vrijheid in de prediking. Dit is gechargeerd. God werkt nog in de GG, haast ik te zeggen.

Omdat de GGiN deze constructies en bochten min of meer overgeslagen heeft zie je daar meer vrijheid in een ruime prediking. En halen ze de GG momenteel links in. Ongelukkig geformuleerd maar positief bedoeld, naar 2 Korinthe 3:17.
Dat er bij bepaalde GGiN dominees tegenwoordig meer vrijheid en ruimte in de prediking is, komt juist omdat zij de oude lijn (Steenblok) nog wel dogmatisch onderschrijven maar praktisch min of meer losgelaten hebben. Bovendien is hun prediking bevindelijk gezien minder Commeriaans/schematisch t.o.v. de GG.
Geytenbeekje

Zeeuw schreef:
Geytenbeekje schreef:
Ja, maar wat ik bedoel, als je je ellendigheid bij Hem neerlegt en je afhankelijk wilt Zijn van Hem, dan ben je gered.
Dat je dan nog een hele strijd te voeren hebt is duidelijk
Geytenbeekje

Ad Anker schreef:De oude lijn is dat we strikt moeten zijn in de adressering. Daar heeft de GGiN goed op geanticipeerd. De GG heeft zich in allerlei bochten gedrongen met constructies van onderscheid in beloften en het zogenaamd voorstaan van een aanbod, waarbij dan dikwijls een bijsluiter moet om algemene verzoening uit te sluiten. Het continue laveren leidt vaak rot verplettering, verduistering en de dood in de pot. Ze missen daarbij vaak de vrijheid in de prediking. Dit is gechargeerd. God werkt nog in de GG, haast ik te zeggen.

Het ligt er aan wat je als de gemiddelde GG hanteert, ik geloof niet dat ze gemeenten als Amersfoort, Veenendaal en Zeist links inhalen.
Gesloten