Amerika lijkt altijd het land van de vooruitgang, het voorbeeld voor de rest van de wereld. Maar ze zijn toch eigenlijk behoorlijk conservatief.
is het homohuwelijk bijna gelegaliseerd, begint zo'n beetje heel amerika te gillen, het zou tegen alle moraliteit in gaan. En bla bla bla, is dit nou een land waar de rest van de wereld een voorbeeld aan zou moeten nemen? Een land dat om zoiets als een homohuwelijk bijna flauwvalt maar wel het midden oosten bombardeert?
[Aangepast op 20/11/03 door Pink Ivy]
het "moderne" Amerika
Deze zaken moeten we wel uitelkaar houden. De buitenalndse politiek van de regering en het conservatisme van de gemiddelde Amerikaan.
Als het gaat om het conservatisme van de gemiddelde Amerikaan zou ik wensen dat Nederland ook eens op zijn kop zou staan wat betreft homohuwelijk, abortus en dergelijke. In nederland kunnen we alleen aktie voeren als onze portemonnee wordt getroffen, maar over de standaard van God, zijn allesomvattende Woord maakt zich niemand druk.
Ik spreek in algemene termen.
Nederland is het land van de vooruitgang en wil een voorbeeld stellen voor de wereld. Het is meer dan eens nodig dat de Heere God ons land bezoekt, maar dat ook de christenen van zich laten horen.
Als het gaat om het conservatisme van de gemiddelde Amerikaan zou ik wensen dat Nederland ook eens op zijn kop zou staan wat betreft homohuwelijk, abortus en dergelijke. In nederland kunnen we alleen aktie voeren als onze portemonnee wordt getroffen, maar over de standaard van God, zijn allesomvattende Woord maakt zich niemand druk.
Nederland is het land van de vooruitgang en wil een voorbeeld stellen voor de wereld. Het is meer dan eens nodig dat de Heere God ons land bezoekt, maar dat ook de christenen van zich laten horen.
is een oorlog geen overtreding van de tien geboden en homo's wel... volgens mij heb je het omgedraait.Oorspronkelijk gepost door limosa
Begrijp ik je goed als ik concludeer dat je geen moeite hebt met het legaliseren van een overtreding van de geboden van God maar dat de burgerbevolking in Irak best onderdrukt mag worden?
Wat hebben die twee zaken eigenlijk met elkaar te maken?
die zaken hebben direct niks met elkaar te maken, en het slaat inderdaad ook nergens op dat ik ze bij elkaar breng. Maar wat ik er wel mee wil zeggen is dat die amerikanen vinden dat de VS het "beloofde" land is, terwijl ze niet iedereen respecteren.
okeej misschien stuit ik hier gewoon op dat volgens de bijbel homosexualiteit niet zou mogen, en ik het daar dus niet mee eens ben. Homosexualiteit is voor niemand schadelijk... er zullen ook vast zat homosexuelen zijn die christelijk zijn.Oorspronkelijk gepost door Barak
Deze zaken moeten we wel uitelkaar houden. De buitenalndse politiek van de regering en het conservatisme van de gemiddelde Amerikaan.
Je haalt wel veel door elkaar nu . . .
. . . is een oorlog geen overtreding van de tien geboden . . .
da's weer een andere vraag, mijn vraag aan jou was eerst of je van mening bent dat: dat de burgerbevolking in Irak best onderdrukt mag worden?
vervolgens over homo's. er zullen ook vast zat homosexuelen zijn die christelijk zijn dat zal wel, christelijk zijn wil op zich niet zeggen dat je zonder zonde bent. dat geldt voor alle christenen natuurlijk, niet alleen voor homo's. het homo vraagstuk is te ingewikkeld om hier ff in een paar steekwoorden uiteen te rafelen. dat doet geen recht aan de worstelingen waarmee een aantal ('k weet niet hoeveel) homo's zitten, en daarom moet je daar zorgvuldig mee omgaan.
dan zeg je nog iets over het beloofde land. Maar als het is dat je Amerika niet ziet zitten is het eenvoudiger om dát gewoon te zeggen. Dan kun je de oorlog en de homo's in aparte topics doen . . .
. . . is een oorlog geen overtreding van de tien geboden . . .
da's weer een andere vraag, mijn vraag aan jou was eerst of je van mening bent dat: dat de burgerbevolking in Irak best onderdrukt mag worden?
vervolgens over homo's. er zullen ook vast zat homosexuelen zijn die christelijk zijn dat zal wel, christelijk zijn wil op zich niet zeggen dat je zonder zonde bent. dat geldt voor alle christenen natuurlijk, niet alleen voor homo's. het homo vraagstuk is te ingewikkeld om hier ff in een paar steekwoorden uiteen te rafelen. dat doet geen recht aan de worstelingen waarmee een aantal ('k weet niet hoeveel) homo's zitten, en daarom moet je daar zorgvuldig mee omgaan.
dan zeg je nog iets over het beloofde land. Maar als het is dat je Amerika niet ziet zitten is het eenvoudiger om dát gewoon te zeggen. Dan kun je de oorlog en de homo's in aparte topics doen . . .
ghi ja daar ben ik goed in... ik zal je even helpen ontrafelen...Oorspronkelijk gepost door limosa
Je haalt wel veel door elkaar nu . . .
tuurlijk zou onderdrukking in strijd zijn met de tien geboden. Maar jij zet dat tegenover homoseksualiteit. Tenminste dat begrijp ik eruit. Dus van dat dat allebei niet mag volgens de tien geboden... . . is een oorlog geen overtreding van de tien geboden . . .
ja maar daar ging het hier eigenlijk met het openen van dit topic ook niet over, dus kunnen we dat beter laten rusten.vervolgens over homo's. er zullen ook vast zat homosexuelen zijn die christelijk zijn dat zal wel, christelijk zijn wil op zich niet zeggen dat je zonder zonde bent. dat geldt voor alle christenen natuurlijk, niet alleen voor homo's. het homo vraagstuk is te ingewikkeld om hier ff in een paar steekwoorden uiteen te rafelen. dat doet geen recht aan de worstelingen waarmee een aantal ('k weet niet hoeveel) homo's zitten, en daarom moet je daar zorgvuldig mee omgaan.
ik zie amerika best zitten. Moet er een keertje in mn leven zijn geweest. Het valt me alleen zo tegen de attitude van een deel van de amerikanen. Van alle kant hoor je dat je in amerika alles waar kan maken, de zogenaamde amarican dream. Maar ondertussen lopen ze nog zo achter met discriminatie... dat vind ik gewoon raar...dan zeg je nog iets over het beloofde land. Maar als het is dat je Amerika niet ziet zitten is het eenvoudiger om dát gewoon te zeggen. Dan kun je de oorlog en de homo's in aparte topics doen . . .
ik zal je even helpen ontrafelen...
ja, help jij me nou een ff, ik kom er niet uit
tuurlijk zou onderdrukking in strijd zijn met de tien geboden. Maar jij zet dat tegenover homoseksualiteit.
Nou nog mooier! Lees je eigen eerste post ff rustig door.
ja maar daar ging het hier eigenlijk met het openen van dit topic ook niet over
tja, als jij daarover een topic start heb ik toch de neiging een vaag vermoeden te hebben dat je het daarover wil hebben. Maar gelukkig is deze verwarring uit de wereld: je wilde het hier níet over hebben.
Maar ondertussen lopen ze nog zo achter met discriminatie...
Oh, is dát het . . .
ja, help jij me nou een ff, ik kom er niet uit
tuurlijk zou onderdrukking in strijd zijn met de tien geboden. Maar jij zet dat tegenover homoseksualiteit.
Nou nog mooier! Lees je eigen eerste post ff rustig door.
ja maar daar ging het hier eigenlijk met het openen van dit topic ook niet over
tja, als jij daarover een topic start heb ik toch de neiging een vaag vermoeden te hebben dat je het daarover wil hebben. Maar gelukkig is deze verwarring uit de wereld: je wilde het hier níet over hebben.
Maar ondertussen lopen ze nog zo achter met discriminatie...
Oh, is dát het . . .