Grappen over het koninklijk huis

Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Billy
had er zelf nog niet op deze manier over nagedacht .

je hebt echt helemaal!! gelijk.

:u:u:u:u:u:u:u:u
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik wou dat Balkenende en Donner zich ook eens zo druk zouden maken als er gespot wordt met de Koning en Schepper van dit heelal, want dat mag blijkbaar wel op TV en Radio zonder dat men zich daaraan stoort.
Nu vind ik niet dat we met ons koninghuis grappen moeten maken over hun problemen, ik vind het zo wie zo al niet leuk. Maar het stoort me dan wel dat men hier dus blijkbaar nu ineens over valt terwijl DE KONING blijkbaar dus wel bespot en beschimpt mag worden. Vreselijke dubbel van een kabinet wat voor christelijk door moet gaan.:mad:

[Aangepast op 10/11/03 door Jelle]
:

Inmiddels het email adres van Dhr. balkenende gevonden en hem mijn reactie met een aanvulling gestuurd.

Tevens vermeld onze website, dus misschien zit hij vanavond wel op het forum:D
limosa

Bericht door limosa »

hahaha Jelle, heeft JP echt zelf een e-mail adres? dan zal-ie toch wel helemaal plat-gespamd worden?
Barak

Bericht door Barak »

Het werkt natuurlijk averechts, lekker veel aandacht voor deze programma´s. Zelf bekijk ik altijd het cabaret van kopspijkers via internet, ik volg het bijna nooit via de TV. Maar moet er altijd weer smakelijk om lachen. Bepaalde kenmerken worden altijd uitvergroot netzoals cartoons en de plaatjes die in sommige kranten staan. Maar die acteurs doen het echt geweldig.

Een keer deden ze Ditrich van D66 na. Aan tafel dronkt ie jus d´orange, begint ie te knoeien en zegt ie: "Oh, jack kan je even kijken of er jus in mijn kuiltje zit?".
Nou ja hè, dan lig ik in een deuk en elke keer als ik Ditrich zie kijk ik naar zijn kuiltje in zijn kin of er jus in zit.

En verder vind ik dat ze wat betreft het koningshuis ook nog nooit te ver zijn gegaan.

Ik heb ter gelegenheid van deze commotie wel een uitzending via internet gekeken naar dat programma met die kleipoppetjes van BNN gekeken (kweet niet meer hoe het heet), maar dat vond ik dus wel echt te ver gaan, smakeloos tegen het vulgaire aan.

[Aangepast op 11/11/03 door Barak]
Jelle

Bericht door Jelle »

Ja Limosa klopt. ik heb gezocht onder kabinet.nl en dan kom je op een Email adres van Balkenende terecht.
Dus hem eens keurig een briefje gezonden en hem verwezen naar ons forum. Dus als je hem egenkomt hier dan weet je waarom dat is.:D
Jelle

Bericht door Jelle »

net een bevestiging binnen gekregen van mijn Mail.

>>>>>>Van: bbb@minaz.nl
Datum: Tue, 11 Nov 2003 14:15:36 +0100 (CET)
Aan: pater@omsionswil.nl
Onderwerp: Ontvangstbevestiging vraag aan de Minister-President

Geachte heer de Pater,

Wij stellen het op prijs dat u de moeite heeft genomen om een bericht te
zenden.

Afhankelijk van de aard en inhoud van uw bericht kunt u een reactie tegemoet
zien.
Wij hopen dat u er begrip voor heeft dat met de beantwoording enige tijd
gemoeid kan zijn.

Voor de goede orde bevestig ik u dat wij de volgende vraag van u hebben
ontvangen:
Naam: de heer de J.J. Pater enz.>>>>>>

het zal me benieuwen of we nog een verdere reactie zullen krijgen.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Zal mij ook benieuwen. Vol verwacchting klopt ons hart.
Harry

Bericht door Harry »

Heb je wel een mail gestuurd naar de echte JP en niet zijn persiflage?!
limosa

Bericht door limosa »

nou we wachten af Jelle,

hou het maar warm met Balkenende, misschien kunnen we 'm nog een keer een stukkie laten schrijven ;-)
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door Harry
Heb je wel een mail gestuurd naar de echte JP en niet zijn persiflage?!
Ik heb eerst naar zijn visitekaartje gevraagd. en dat klopte;)
Billy

Bericht door Billy »

'Oranjes genieten juist van satire'

Uitgegeven: 14 november 2003 08:05

AMSTERDAM - De koninklijke familie vindt dat premier Balkenende en minister Donner van Justitie ten onrechte het beeld hebben opgeroepen dat de monarchie lijdt onder satire. Met de aanval van de bewindslieden op persiflages van onder meer het tv-programma Kopspijkers zou de koninklijke familie zijn beschadigd. Dat meldt de Volkskrant op basis van bronnen rond het koninklijk huis.

Volgens een anonieme hofbron, die de Volkskrant opvoert, zou de koninklijke familie juist genieten van een goede column van Youp van 't Hek, een cartoon of een uitzending van Kopspijkers.

Wel zou Beatrix problemen hebben met het toneelstuk 'Landgenoten. Beatrix spreekt'. Dit stuk is geschreven door Ger Beukenkamp, ook verantwoordelijk voor 'Emily, of het geheim van Huis ten Bosch'. Beukenkamp deed in Vrij Nederland anti-monarchistische uitspraken die ze te ver vond gaan. Die zorg heeft ze geprobeerd te uiten, aldus de Volkskrant. Balkenende en Donner zouden zelf hebben besloten om ook de programma's Egoland (BNN) en Kopspijkers (Vara) erbij te betrekken.
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."

Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Pied

Bericht door Pied »

Enne... hoe zit het nu eigenlijk met het vijfde gebod (zie HC104)?
Plaats reactie