Erdee

Orchidee

Re: Erdee

Bericht door Orchidee »

Soms zijn zulke gezinnen net geoliede machines met militaire diciplinie en een keihard regime.
Als dat je streven is en je je daarbij goed voelt en je je kunt verantwoorden: prima!
Ik ben daar niet voor gemaakt
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
samanthi

Bericht door samanthi »

Orchidee schreef:Soms zijn zulke gezinnen net geoliede machines met militaire diciplinie en een keihard regime.
Als dat je streven is en je je daarbij goed voelt en je je kunt verantwoorden: prima!
Ik ben daar niet voor gemaaktAfbeelding
:fleur
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
merel

Bericht door merel »

Orchidee schreef:Soms zijn zulke gezinnen net geoliede machines met militaire diciplinie en een keihard regime.
Met een geoliede machine is mijns inziens niets mis. Een militaire discipline en keihard regime maak jij ervan.
En of je er niet voor gemaakt bent, betwijfel ik, het is maar net wat je gewend bent.
Laatst gewijzigd door merel op 08 jan 2020, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

merel schreef:De gemiddelde kinderschare binnen de refo gezindte bevat geen 7 kinderen meer ;). En met 4 a 5 kinderen zou je mijns inziens nog prima een baan buitenshuis kunnen hebben. ;) Maar goed ik preek in dit kader voor eigen parochie. Wij hebben 4 kinderen en ik werk 28 uur en manlief 40 uur. Dat is prima te combineren
Tsja, als je heel veel kliekjes eet, dan is dat wel heel makkelijk; aan het eten hoef je sowieso al niets te doen. :D
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Jantje schreef:
merel schreef:De gemiddelde kinderschare binnen de refo gezindte bevat geen 7 kinderen meer ;). En met 4 a 5 kinderen zou je mijns inziens nog prima een baan buitenshuis kunnen hebben. ;) Maar goed ik preek in dit kader voor eigen parochie. Wij hebben 4 kinderen en ik werk 28 uur en manlief 40 uur. Dat is prima te combineren
Tsja, als je heel veel kliekjes eet, dan is dat wel heel makkelijk; aan het eten hoef je sowieso al niets te doen. :D
Tuurlijk. Kliekjes groeien vanzelf.
merel

Bericht door merel »

Jantje schreef:
Vandaag inderdaad niet. Dat scheelt weer ;)
Adagio

Bericht door Adagio »

merel schreef:Met een geoliede machine is mijns inziens niets mis. Een militaire discipline en keihard regime maak jij ervan.
En of je er niet voor gemaakt bent, betwijfel ik, het is maar net wat je gewend bent.
Waar een vader en een moeder voor gemaakt zijn, staat in de Bijbel, om wat te noemen:
Deuteronomium 6: 6, 7
Efeze 6: 4
Titus 2
Ezechiël 22: 7
Genesis 3
Hosea 11: 3
Jesaja 66: 12, 13
2 Timotheus 3:15
Spreuken 1: 8, 9 en 22: 6
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Adagio schreef: Deuteronomium 6: 6, 7
Titus 2
Genesis 3
En wat is de exacte relatie tussen deze verzen en dit topic?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Wat een onzinnige uitspraak. Natuurlijk moet je soepele met elkaar samenwerken als gezin en flexibel zijn als beide ouders werken. Maar militaire discipline en een keihard regime zijn nergens voor nodig.
Adagio

Bericht door Adagio »

Ambtenaar schreef:
Titus 2
Genesis 3
:hi ik zie dat mijn zin strak voor deze verzen weggevallen is in jouw post, maar die zin begrijp je hopelijk wel.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Adagio schreef: ik zie dat mijn zin strak voor deze verzen weggevallen is in jouw post, maar die zin begrijp je hopelijk wel.
Zeker, maar dan nog zie ik geen relatie tot dit topic.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Titus 2
Genesis 3
Ik zie dat je 9 minuten ná de reactie van @Adagio hierop reageert. Heb je ook daadwerkelijk alle Bijbelteksten gelezen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara

Bericht door Mara »

Nee ik ook niet.
Ik zie veel gejacht en gejaag, opschieten, strakke regels en ik begrijp dat dan moet, anders wordt het een chaos.
Maar ik zou dat echt niet kunnen. De hele dag op kantoor zitten, terwijl ik wist dat er thuis nog van alles op me lag te wachten.
En kind ziek, hoe regel ik dat?
Een oude vader of moeder die een beroep op je doet, hoe fiks ik het dan? Vrije middag opnemen of toch maar ruilen met een collega?

De premier van Finland liet een proefballonnetje op, iedereen 24 uur werken voor een voltijdssalaris.
Op zich een goed plan, al kleven er ook veel nadelen aan. Voor 2 fulltime werkende ouders natuurlijk wel een uitkomst.
Maar ik vrees dat dit ballonnetje niet lang in de lucht zal blijven en knapt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:Ik zie dat je 9 minuten ná de reactie van @Adagio hierop reageert. Heb je ook daadwerkelijk alle Bijbelteksten gelezen?
Ja. En ook al zou ik niet alle teksten gelezen hebben?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Zo onzinnig is het niet die uitspraak van mij.
Het gaat niet bij iedereen zo (gelukkig!) maar ik zie het toch echt wél gebeuren en als er dan een "kink" in het programma komt is de (niet gebonden buurvrouw, tante, oma, zus) goed genoeg om bij te springen.
Ik doe het nog weleens maar ben gewoon heel dankbaar dat mijn kinderen "gewoon ziek" mochten en konden zijn, ze de tijd hadden om uit te zieken en dat ze gelijk van school opgehaald konden worden als ze plotseling ziek waren geworden.
Ik had heus geen extreem veel zieke kinderen hoor, maar vooral de eerste jaren op school waren ze toch regelmatig "de pineut".
Mijn man werkte veel door het hele land en als hij bijvoorbeeld in zuid Limburg of vooorbij Nijmegen was kon hij ook niet binnen een uur thuis zijn voor noodgevallen.
Kortom: ontzettend fijn als je als moeder er gewoon kan zijn wanneer dat maar nodig is en je ook de gelegenheid hebt en/of krijgt om dat te doen.
Het is een mooie taak en roeping!
Je talenten en wijsheid kan je heus ook ontplooien/gebruiken in het gezin.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie