Erdee

Mara

Re: Erdee

Bericht door Mara »

Hollander schreef:Kijk jij weleens naar de RD Outside vraaggesprekken? Zo ja, wat vind je ervan? Vind je het goede gesprekken, of juist niet?

Klik hier voor de video van deze week.
Ik heb net het filmpje bekeken, op zich zijn het wel goede gesprekken. Ik probeer altijd wat verder te luisteren dan wat er op zich gezegd wordt. Als je op straat aangehouden wordt en er wordt een microfoon onder je neus geduwd, kun je niet altijd precies verwoorden wat je bedoelt. Natuurlijk wordt e.e.a. wel geregisseerd, maar je hebt geen urenlange voorbereiding.
M.a.w., dan komt er weleens minder uit dan je vooraf zou kunnen bedenken. Of je zegt het anders dan je bedoeld had.
Sommige mensen klappen volledig dicht.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Hele serie over moeders die al dan niet werken. Wat zou hiervan de achterliggende gedachte zijn?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:Hele serie over moeders die al dan niet werken. Wat zou hiervan de achterliggende gedachte zijn?
Ik vermoed dat de achterliggende gedachte is dat de pagina's nu eenmaal vol moeten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: Ik vermoed dat de achterliggende gedachte is dat de pagina's nu eenmaal vol moeten.
Dat zal een reden zijn, maar niet de hoofdreden.

Wat mij het meest opvalt is dat werkende moeders inmiddels geaccepteerd lijken te zijn omdat ze noodzakelijk zijn voor instandhouding van de eigen, weliswaar afbrokkelende, zuil.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:Hele serie over moeders die al dan niet werken. Wat zou hiervan de achterliggende gedachte zijn?
Bezinning op dat onderwerp. Is dat zo vreemd?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Bezinning op dat onderwerp. Is dat zo vreemd?
Ja, de tijd van bezinning is al lang voorbij. Werkende moeders zijn al lang een feit en dat is onomkeerbaar.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Bezinning op dat onderwerp. Is dat zo vreemd?
Ja, de tijd van bezinning is al lang voorbij. Werkende moeders zijn al lang een feit en dat is onomkeerbaar.
Gelukkig niet overal. En terug naar een Bijbelse lijn is altijd actueel.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Gelukkig niet overal. En terug naar een Bijbelse lijn is altijd actueel.
Het is maar net wat je onder de Bijbelse lijn verstaat. Meerdere leiders uit de zuil geven nu aan dat een werkende moeder geen probleem is. En dat ze zelfs nodig zijn om school en zorg in stand te houden. Ik constateer slechts een verschuiving van positie.

Verder zal het lastiger worden een gezin te onderhouden op een modaal salaris, dus is een tweede inkomen noodzakelijk.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Gelukkig niet overal. En terug naar een Bijbelse lijn is altijd actueel.
Het is maar net wat je onder de Bijbelse lijn verstaat. Meerdere leiders uit de zuil geven nu aan dat een werkende moeder geen probleem is. En dat ze zelfs nodig zijn om school en zorg in stand te houden. Ik constateer slechts een verschuiving van positie.

Verder zal het lastiger worden een gezin te onderhouden op een modaal salaris, dus is een tweede inkomen noodzakelijk.
Ik ga die discussie niet meer met je aan. Het ging er mij nu om dat bezinning nog wel degelijk van belang is, en daar draagt deze artikelserie toe bij.
De zuil brokkelt af, zeg je. Dat klopt ook wel. Ik zou dus niet zoveel autoriteit toedichten aan de 'leiders'.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

https://www.rd.nl/vandaag/economie/werk ... -1.1620428

Ik zou meneer Moens wel op willen roepen om 1 of 2 dagen voor de klas te gaan. Dat zou wel een mooi signaal zijn.
Mara

Bericht door Mara »

Ik blijf me afvragen hoe die moeders het dan doen die s'morgens om half 8 gebeld worden of ze die dag voor de klas kunnen staan.
Waar laat je je baby, dreumes of peuter?
Veel oma's hebben zelf een baan intussen.
Of kun je als oma nog wel nee zeggen als je (schoon)dochter een beroep op je doet om kwart voor 8 en je had andere plannen voor die dag?
Werken lijkt heilig verklaard ondertussen, i.p.v. dat het een straf is op de zonde.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Mara schreef: Werken lijkt heilig verklaard ondertussen, i.p.v. dat het een straf is op de zonde.

Hoe kom je hier bij?
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Mara schreef:Werken lijkt heilig verklaard ondertussen, i.p.v. dat het een straf is op de zonde.
Werken is geen straf op de zonde. Adam werkte al in het paradijs. Dit was zijn levenstaak.

De doornen en distels (alle moeiten door en in het werken) zijn het gevolg van de zondeval.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Mara schreef:Ik blijf me afvragen hoe die moeders het dan doen die s'morgens om half 8 gebeld worden of ze die dag voor de klas kunnen staan.
Waar laat je je baby, dreumes of peuter?
Veel oma's hebben zelf een baan intussen.
Of kun je als oma nog wel nee zeggen als je (schoon)dochter een beroep op je doet om kwart voor 8 en je had andere plannen voor die dag?
Werken lijkt heilig verklaard ondertussen, i.p.v. dat het een straf is op de zonde.
Ho ho. Het zweet is de straf. De arbeid zelf toch niet. Mijn beroep is Goddelijk.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Ik ga die discussie niet meer met je aan. Het ging er mij nu om dat bezinning nog wel degelijk van belang is, en daar draagt deze artikelserie toe bij.
De zuil brokkelt af, zeg je. Dat klopt ook wel. Ik zou dus niet zoveel autoriteit toedichten aan de 'leiders'.
Ik heb ook geen behoefte aan een inhoudelijke discussie. Het verbaasde mij gewoon dat er nu op dit moment opnieuw gekozen wordt om een bepaalde ontwikkeling binnen de eigen kring opnieuw te belichten en dat daaruit blijkt dat ook bepaalde toonaangevende figuren van positie zijn gewisseld.
Plaats reactie