asociale kleding

Adje

Bericht door Adje »

tja, maar als je jezelf gewoon niet kan verantwoorden...

maargoed, op bepaalde zaken gaan letten kost moeite/geld/tijd en dat is natuurlijk te veel...

[Aangepast op 11/9/03 door Adje]
Tijn

Bericht door Tijn »

Dat zeg ik, als je het voor jezelf niet kunt verantwoorden: niet doen dan!
parsifal

Bericht door parsifal »

Volgens mij mag je best mensen aanspreken op hun gedrag als ze meewerken aan uitbuiting.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Loïs

Bericht door Loïs »

Hallo Tijn,

Jij zegt: Ik vraag me af of je het niet een beetje te ver door trekt nu. Bovendien, het is een keus van die mensen zelf. Jij doet het niet, zij doen het wel... En gelukkig hoef jij alleen jezelf te verantwoorden...

Mijn reactie: Je maakt op deze manier wel een erg vrijblijvende zaak van medemenselijkheid en verantwoording nemen voor elkaar. Elkaar op deze dingen aanspreken lijkt me heel nuttig.
Ik wist bijvoorbeeld niet dat Esprit aan kinderarbeid deed, maar ik ken een meisje dat nogal vertrouwd is met allerlei 'linkse' lectuur en mij hierdoor het een en ander erover wist te vertellen. (Linkssympathiserende mensen alhier, ik ben zelf centrumlinks georienteerd, dus ik bedoel het niet generaliserend of zo.) Sindsdien koop ik geen Esprit-kleding meer.

Groetjes van Loïs.

[Aangepast op 17-9-2003 door Loïs]
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Loïs
Hallo Tijn,

Jij zegt: Ik vraag me af of je het niet een beetje te ver door trekt nu. Bovendien, het is een keus van die mensen zelf. Jij doet het niet, zij doen het wel... En gelukkig hoef jij alleen jezelf te verantwoorden...

Mijn reactie: Je maakt op deze manier wel een erg vrijblijvende zaak van medemenselijkheid en verantwoording nemen voor elkaar. Elkaar op deze dingen aanspreken lijkt me heel nuttig.
Ik wist bijvoorbeeld niet dat Esprit aan kinderarbeid deed, maar ik ken een meisje dat nogal vertrouwd is met allerlei 'linkse' lectuur en mij hierdoor het een en ander erover wist te vertellen. (Linkssympathiserende mensen alhier, ik ben zelf centrumlinks georienteerd, dus ik bedoel het niet generaliserend of zo.) Sindsdien koop ik geen Esprit-kleding meer.

Groetjes van Loïs.

[Aangepast op 17-9-2003 door Loïs]
Jaja........Lebaoth moet niks van Esprit hebben................. :,

Een 'breekje' van Breekijzertje
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

:D

Afbeelding

Esprit is echt heel erg fout. Ik heb dat trouwens nooit gedragen, overal staat het merkje in grote letters op! Je hebt zelfs EDC-shirtjes met de Amerikaanse vlag. Brr..
:sni

[Aangepast op 18/9/03 door lebaoth]
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Tijn

Bericht door Tijn »

Goed, je mag misschien best wat van andermans gedrag zeggen... (kleedgedrag dus ook). Maar wat ik bedoel: wat zeg jij tegen iemand die er als gothic bij loopt of als punker? Mag dat niet?

En als je het alleen hebt over niet verantwoorde kleding i.v.m. kinderarbeid:
daar vind ik meer inzitten...
Adje

Bericht door Adje »

wat is er precies mis met de kleding in gothic of punker stijl (let wel: kleding)?

dit is trouwens bedoeld als vraag, niet als opmerking...
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Adje
wat is er precies mis met de kleding in gothic of punker stijl (let wel: kleding)?

dit is trouwens bedoeld als vraag, niet als opmerking...
Waarom zou je je willen associeren met die club?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Tijn

Bericht door Tijn »

Helemaal niets, dat is nu net mijn punt...

Daar mag je niets van zeggen... het is misschien niet jouw (niet persoonlijk bedoeld), niet jouw smaak, maar om het als 'goddeloos' te bestempelen (zoals door veel christenen gebeurt) bega je een grote fout.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ik zie trouwens heel vaak dat meisjes uit de gereformeerde gezindte esprite kleding aan hebben. Dus dit is asociaal begrijp ik. Maar niet iedereen weet dit, dus schijf een artikel naar het RD ofzo..

Enne worden esprite schoenen, horloges en andere sieraden ook door kinderen in elkaar geknutseld?
Liever Turks dan Paaps
Tijn

Bericht door Tijn »

De kleding wel, dat is toch genoeg?

(Ik weet het btw niet zeker of het gebeurt... Maar ik draag sowieso geen esprit)
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door Tijn
..........wat zeg jij tegen iemand die er als gothic bij loopt of als punker?
Goedemorgen, wat een weertje vandaag voor een stevige ouderwetse anti-globalisten-demonstratie hè !?
By the way, wat heeft u een zonnig kapsel! Énig zeg!
Nou, succes met de rellen vandaag hè en pas op dat je geen koutje vat door die waterkanonnen. Daag!!!!!

lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Hoi Matthijs,

een artikel in het RD helpt waarschijnlijk helemaal niets, omdat de meeste mensen zo hypocriet zijn dat ze alleen in theorie tegen kinderarbeid zijn maar daarvoor geen dingen willen opgeven. Vorig jaar ofzo heeft er in de Trouw en ook in het ND een heel stuk gestaan over wantoestanden bij de macdonalds, veel Nederlanders hebben dat dus gelezen of er in elk geval van gehoord; de omzet in NL daalt helemaal niets. Hetzelfde geldt voor kinderarbeid; als je in het algemeen zegt dat die en die merken 'fout' zijn, fronst het gros de wenkbrauwen een momentje en holt vijf minuten later weer vrolijk een Nike-winkel binnen.
Bij Esprit zitten geen domme jongens, omdat het een multinationaal bedrijf is zorgen ze er altijd voor dat in winkels producten uit verschillende landen liggen. Dus naast een shirtje uit China hangt een blousje uit Frankrijk; dan denken de mensen al gauw dat het allemaal wel meevalt. Ook al zijn producten wél binnen Europa gemaakt, dan nog sponsor je het bedrijf (en dus de foute praktijken) door die producten te kopen.

Breekijzertje, wat een genuanceerde reactie. Gothicmensen zijn over het algemeen geen antiglobalist. En zie jij überhaupt nog punkers de laatste tijd? Volgens mij is dat alweer een jaartje of wat uit. Maar je bent conservatief heb ik begrepen, dat verklaart veel.

Die zangeres van Within Temptation heeft trouwens altijd van die prachtige gothicjurken. :in Echt enorm mooi.

Lebaoth
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Breekijzertje

Oorspronkelijk gepost door lebaoth
Breekijzertje.....(........).........maar je bent conservatief heb ik begrepen, dat verklaart veel.
Precies! Als er één conservatief is ben ík het wel!!!

P.S. Weet jij nog een winkel met Esprit aanbiedingen? :D

Plaats reactie