Ook eens, een pijnlijke opmerking. Laten we hopen dat 'thuisvoelen' geen rol speelt. Alle gemeenteleden, rechts, midden, links zijn van dezelfde lap gescheurd en hebben hetzelfde nodig. Gemeenteleden van rechtse gemeenten staan ten diepste even vijandig tegen de leer van vrije genade dan wie dan ook.Jantje schreef:Inderdaad! Helemaal eens.Roos2018 schreef:Wellicht goed bedoeld, maar toch vind ik dit een trieste opmerking.Bruna schreef: ...
Zou het niet zo zijn dat er niet zoveel predikanten zijn die zich thuis voelen bij deze links van het midden gemeenten als Kapelle en Oostkapelle?
Of een predikant zich thuis zou moeten voelen in een bepaalde denominatie, dat zou toch geen criterium behoren zijn voor het wel of niet hebben van een roeping?
Ook in gemeenten wat jullie aanduiden als "links van het midden gemeenten" (wat ik op zich al een verschraalde uitdrukking vind ten gevolge van de verzuiling), bevinden zich mensen die wel een ziel hebben voor de eeuwigheid en Woordverkondiging en bekering nodig hebben tot behoud.
Denk o.a. maar aan de gelijkenis van het verloren schaap, de verloren zoon en de geschiedenis van die ongetrouwde vrouw in Samariyah.
Daarnaast zou het ook weleens kunnen dat sommige gemeenten (ik bedoel niet deze twee specifieke gemeenten want ken ze niet) van kleur verschieten, juist door het ontbreken van een eigen dominee.