Radardetector in 2004 verboden

LOTR

Bericht door LOTR »

Ik kan me niet voorstellen dat een politieagent in het pakken van snelheidsovertreders een serieuze zaak ziet. Het is toch eigenlijk meer een spelletje? Een agent verschuilt zich achte een boom met zijn laserpistool, en probeert autootjes te pakken. De autootjes proberen dit te voorkomen, en de sterkste wint. Maar als de politie vals gaat spelen door aan de autootjes te verbieden iets terug te doen, is dit buitengewoon kinderachtig.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door LOTR
Ik kan me niet voorstellen dat een politieagent in het pakken van snelheidsovertreders een serieuze zaak ziet. Het is toch eigenlijk meer een spelletje? Een agent verschuilt zich achte een boom met zijn laserpistool, en probeert autootjes te pakken. De autootjes proberen dit te voorkomen, en de sterkste wint. Maar als de politie vals gaat spelen door aan de autootjes te verbieden iets terug te doen, is dit buitengewoon kinderachtig.
Wel eens van democratisch aangenomen wetten gehoord?

"Een spelletje"........

't Zou een fraaie boel worden als criminelen het ook als "all in the game" gaan zien om politiemensen uit te schakelen............ (als dit al niet gebeurt....)

Wet is wet, klaar!

Een 'breekje' van Breekijzertje
refo

Bericht door refo »

Een politieagent handhaaft de wet. Dat is in Nederland namelijk gescheiden. Het parlement maakt een wet: je mag niet te hard rijden. Dan koopt de politei spulletjes om de snelheid te controleren. Door middel van een x-aantal rechtszaken wordt afgesproken hoe dat gebruikt mag worden. Vervolgens kopen mensen apparaatjes om die spulletjes te detecteren. En dat is niet eerlijk! Als je aan het kwartetten bent ga je ook niet bij de andere spelers kijken wat ze voor kaarten hebben.
Als je de wet persé wilt overtreden (hoe zat dat ook weer met het vijfde gebod?) doe dan niet moeilijk over een bekeuring.
LOTR

Bericht door LOTR »

Ik denk dat wanneer je de bevolking zou mogen laten kiezen voor of tegen beboeten van onbenulligheden als 4 kilometer per uur te hard rijden, dit meteen afgeschaft zou worden. En wat betreft jouw vergelijking tussen een crimineel die bij wijze van spelletje agenten bestrijdt, en iemand die door middel van een radardetector voorkomt dat hij weer enkele tientjes lichter wordt, denk ik dat je onderscheid moet maken tussen mensen die werkelijk iets fout doen (gevaarlijk rijden, inbreken, mensen vermoorden etc.) en mensen die af n toe eens wat te hard rijden. Geef toe, het is toch ongelofelijk kinderachtig om op een driebaans snelweg in je eentje 's avonds laat honderd te rijden? Daar zul jij het toch mee eens zijn? Is dat op dat moment gevarlijk rijgedrag om er 120, 130, voor mijn part 150 te rijden? Absoluut niet!
Guppy

Bericht door Guppy »

Ik denk dat wanneer je de bevolking zou mogen laten kiezen voor of tegen beboeten van onbenulligheden als 4 kilometer per uur te hard rijden, dit meteen afgeschaft zou worden. En wat betreft jouw vergelijking tussen een crimineel die bij wijze van spelletje agenten bestrijdt, en iemand die door middel van een radardetector voorkomt dat hij weer enkele tientjes lichter wordt, denk ik dat je onderscheid moet maken tussen mensen die werkelijk iets fout doen (gevaarlijk rijden, inbreken, mensen vermoorden etc.) en mensen die af n toe eens wat te hard rijden. Geef toe, het is toch ongelofelijk kinderachtig om op een driebaans snelweg in je eentje 's avonds laat honderd te rijden? Daar zul jij het toch mee eens zijn? Is dat op dat moment gevarlijk rijgedrag om er 120, 130, voor mijn part 150 te rijden? Absoluut niet!
Neem me niet kwalijk, de uitblinker onder de detectors (quintezz) kost 350 euro.
Die koopt niemand om te voorkomen dat hij zeg maar 1 keer per jaar een boete van een paar tientjes krijgt.
Dat betreft dus altijd notoire hardrijders.

Het is niet leuk om op een verlaten 3baansweg 100 te moeten rijden. Maar zo belanden we weer in de bekende uitzondering. Want dat zijn niet de plekken die bij uitstek bekend staan als 'controleplek'.
Plus dat we ons hebben te houden aan de wetten die door de door ons gekozen (hele bevolking) overheid stelt.
Lees er de catechismus maar over na, het 5e gebod.
Egbert

Bericht door Egbert »

We belanden weer in de oude discussie. Is het niet mogelijk dat er een apart forum komt waar alleen notoire hardrijders [zeg maar wetsovertreders] kunnen komen, net zoals de aparte forum afd. voor echte refo's? Kunnen ze ongehinderd door zeurkousen zoals ik hun gram over de politie ed. spuien. Ik ben van mening dat het hebben van een radardetector hetzelfde is als lopen over de wallen in Amsterdam, strikt gesproken doe je geen misschien geen verkeerd maar je begeeft je in de zone van de Satan en moet niet gaan klagen als je vervolgens in zonde valt. :#:#
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
refo

Bericht door refo »

dat forum is er: http://www.tuftufclub.nl
LOTR

Bericht door LOTR »

De catechismus is slechts een interpretatie guppy, ik denk niet dat de overheid in die tijd zo onbenullig bezig was als nu. Verder zit ik voldoende op de weg om te weten dat het geen uitzondering is dat men staat te flitsen op verlaten plekken.

Tenslotte, je kunt (zullen veel reformatorische christenen met mij eens zijn) niet alles wat de overheid besluit maar goedkeuren, omdat de regering democratisch gekozen is. Ik denk bijvoorbeeld even terloops aan de grote protesten in Den Haag toen in 2001 de euthanasiewet werd aangenomen.
Egbert

Bericht door Egbert »

De catechismus is slechts een interpretatie guppy, ik denk niet dat de overheid in die tijd zo onbenullig bezig was als nu. Verder zit ik voldoende op de weg om te weten dat het geen uitzondering is dat men staat te flitsen op verlaten plekken.

Tenslotte, je kunt (zullen veel reformatorische christenen met mij eens zijn) niet alles wat de overheid besluit maar goedkeuren, omdat de regering democratisch gekozen is. Ik denk bijvoorbeeld even terloops aan de grote protesten in Den Haag toen in 2001 de euthanasiewet werd aangenomen.
zolang de wetten niet tegen Gods Woord ingaan moet men [helaas, want ook ik heb nog een rekening van 40 euro te voldoen {je weet wel Laan op Zuid}]hiernaar luisteren.

Genoeg gezegd. Ik zal jullie niet meer lastig vallen.

[Aangepast op 17/9/03 door Egbert]

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Egbert
zolang de wetten niet tegen Gods Woord ingaan moet men [helaas, want ook ik heb nog een rekening van 40 euro te voldoen {je weet wel Laan op Zuid}]hiernaar luisteren.

Even gewetensvraagje, Egbert: heb je van deze overtreding net zo veel berouw als die ene zonde waar je met pijn nog aan terugdenkt?
refo

Bericht door refo »

LOTR bedoelt dat als iemand zichzelf of een ander met 180 km/h wil doodrijden hij of zij dat zelf moeten weten. En wat de ons protest tegen de euthanasiewet te maken heeft met snelheidsbeperkingen ongaat me ook ten ene male. Bedoel je dat door zo'n wet te maken alle wetten per definitie voor ons ongeloofwaardig moeten zijn? 't Zou een mooie boel worden.
Matthijs

Bericht door Matthijs »

Ik ben blij dat ik niet in deze discussie belandt ben...

Veel succes!!!

Goed zo, goed zo! Weg met die radardetectors..:thu
Liever Turks dan Paaps
LOTR

Bericht door LOTR »

Oorspronkelijk gepost door refo
LOTR bedoelt dat als iemand zichzelf of een ander met 180 km/h wil doodrijden hij of zij dat zelf moeten weten. En wat de ons protest tegen de euthanasiewet te maken heeft met snelheidsbeperkingen ongaat me ook ten ene male. Bedoel je dat door zo'n wet te maken alle wetten per definitie voor ons ongeloofwaardig moeten zijn? 't Zou een mooie boel worden.
Dit slaat nergens op Refo! Helemaal nergens op! Dat weet jij net zo goed als ik. Ik zeg niet dat je overal ineens maar 180 moet gaan rijden, ik geef alleen aan dat het niet onveilig is om op sommige momenten en op sommige plaatsen te hard te rijden.

En wat betreft die euthanasie: je gaf aan dat de snelheidsregels goed zijn omdat ze door een democratisch gekozen kabinet zijn bekokstoofd. Als je daarin consequent bent, vind je ook de in christelijk Nederland fel bekritiseerde euthanasiewet in orde, die is immers ook door een democratisch gekozen kabinet ingevoerd.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Lecram

Even gewetensvraagje, Egbert: heb je van deze overtreding net zo veel berouw als die ene zonde waar je met pijn nog aan terugdenkt?
gemene vraag, Lecram, nee als ik eerlijk ben heb ik hier geen wroeging over. Ik heb met deze overtreding niemand schade berokkend [zondagmorgen om 07:00 kon ik niemand ondersteboven rijden want er was neimand]. Maar berouw, ik wist op dat moment niet dat ik te hard reed, anders had ik wel rustiger gereden want ik wist tenslotte de camera te staan, maar soms zit je ingedachten verzonken, op dat moment was ik bezig met de wielerwedstrijd die later op de dag gehouden zou worden en hoeveel mensen ipv naar kerk of gemeente naar die wedstrijd zouden gaan. Wel vraag ik iedere dag weer vergeving over de zonden die ik bewust én onbewust gedaan heb, deze valt dus in de onbewuste categorie en heb je daar berouw over? Ik weet het niet

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Lecram

Dat punt heb je al eerder willen maken Lecram, maar ik denk niet dat je ons (de mens) als norm moet stellen. Wij zijn zo rot dat we onze eigen rottigheid niet zien.

Feitelijk worden wij toch geroepen om te leven in dankbaarheid? Alles tot Zijn eer te doen? Volgens mij valt een voorbeeldig maatschappelijk leven daar ook onder. En in de praktijk (om terug te gaan naar deze topic) hebben er weinig mensen een radardetector om niet per ongeluk met 56 gepakt te worden waar je 50 mag. Meestal hebben deze mensen een andere rijstijl.... En daarnaast, maar we gaan een eerdere discussie over doen, vind ik dat je het tegenover de andere weggebruikers niet kunt maken om te hard te rijden. Of er op die verlaten polder- of snelweg 's avonds laat niemand reed weet je pas achteraf.......

Mhg,
Pim.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Plaats reactie