"Ik heb u nooit gekend"

Plaats reactie
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

"Ik heb u nooit gekend"

Bericht door Matthijs »

Het valt mij op, dat de tijdgelovigen die in de Bijbel worden aangehaald, Jezus wel kenden.
Maar dat was niet genoeg blijkbaar/
Ik denk bijvoorbeeld aan de 5 dwaze maagden. Ze leken ontzettend veel op de 5 wijze maagden. Je zou zeggen: in daad, gewaad en praat exact hetzelfde! Ze kenden alle 10 tien de Heere! De 5 dwazen zeiden: “Daarna kwamen ook de andere maagden, zeggende: Heer, heer, doe ons open! En hij, antwoordende, zeide: Voorwaar zeg ik u: Ik ken u niet.â€
england

Bericht door england »

Zij misten de levende gemeenschap met Jezus Christus, misten de wedergeboorte, en de kracht en getuigenis van de Heilige Geest.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Wat is het kenmerk van een ware gelovige?
1. De vrucht, nl. een streven naar een heilig leven, en het verachten van de zonde
2. Bevindelijke kennis van God
3. Liefde tot God en de naaste.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door memento
Wat is het kenmerk van een ware gelovige?
1. De vrucht, nl. een streven naar een heilig leven, en het verachten van de zonde
2. Bevindelijke kennis van God
3. Liefde tot God en de naaste.
Ik zou ze alleen in precies omgekeerde volgorde noemen. Liefde tot God staat boven aan, daarna de liefde tot de naaste. Dat is ook de samenvatting van de wet.
mayflower
Berichten: 1227
Lid geworden op: 23 sep 2004, 08:19

Bericht door mayflower »

Dit bijbelvers heeft veel onzekerheid gebracht bij christenen, vooral omdat het misbruikt wordt om de afval de (ware) gelovigen te verdedigen. Als men dit vers leest moet men goed opletten wat de Here Jezus zegt ;

"Ik zeg u, Ik ken u niet, van waar gij zijt; wijkt van Mij af, alle gij werkers der ongerechtigheid!â€
england

Bericht door england »

Volgens mij was dat ook de vraag, Mayflower..... Daarom werd er ook gevraagd hoe je kunt weten dat iemand een bedrieger is, en wie niet..

Ik denk dat je dat als buitenstaander nooit van iemand kan weten... En dat daarom de 'onbewuste wedergeboorte' leer zo gevaarlijk kan zijn, want je kunt dan immers nooit weten of je wel of niet wedergeboren bent...

Aan de ander kant is God liefhebben boven alles misschien een 'graadmeter', want staat er niet in 1 Johannes dat wij God liefhebben, omdat Hij ons eerst heeft liefgehad?

Gevaar is dat we zo gericht zijn op anderen, dat we onszelf vergeten, of andersom...
Plaats reactie