Gereformeerde Gemeenten

crossmountain

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door crossmountain »

crossmountain schreef:
-DIA- schreef:
GGotK schreef:RO
Liefst zou de bestuurder meer predikanten uit de Gereformeerde Gemeenten zien.
Datzelfde probeerde de EO vroeger ook...
Ik heb eerder op dit forum opvallende paralellen opgenoemd tussen de EO (in de begintijd) en de RO.
Overigens ken ik de RO niet anders dan van (misschien) een jaar of twee gelden. Ik weet wel dat ik destijds een beetje de RO heb geproefd. Hopelijk blijven de Gereformeerde Gemeenten hier standvastig. Dat is mijn persoonlijke wens.
Waarom vindt je dat @Dia. Heb je het boek van Ds. A. Vergunst "Neem de Wacht des Heeren aan" wel eens gelezen? Ik denk dat zijn ideaal een reformatorische omroep was (lees blz 190-193). In zijn tijd waren er alleen maar publieke omroepen en dat gaf iedere omroep de verplichting om ook de programma's van de andere omroepen in de eigen gids te publiceren. Dat was het grootste bezwaar van Ds. Vergunst. Je kon toch in je eigen gids geen goddeloos programma publiceren.
Stof

Bericht door Stof »

rian schreef:het is goed om ook andere dominees te beluisteren, maar dan moet je er inhoudelijk wel achter staan. zelf luister ik graag naar ds a schot viahttps://www.gergemnunspeet.nl/kerk/prekenarchief/
dat is zo duidelijk!!
Beste Rian, van harte welkom. Alledrie jouw geplaatste berichten gaan over ds. Schot. Daar is niets op tegen natuurlijk maar het prikkelt wel mijn nieuwsgierigheid!
rian

Bericht door rian »

dan is het extra duidelijk ';-)
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
rian

Bericht door rian »

zonder gekkigheid, iedereen heeft toch wel een dominee die hij of zij graag hoort
rian

Bericht door rian »

tenminste ik heb wel een paar dominees die ik graag hoor o.a. dus zoals je/u al begreep waarschijnlijk ;-)
rian

Bericht door rian »

Stof schreef:
rian schreef:het is goed om ook andere dominees te beluisteren, maar dan moet je er inhoudelijk wel achter staan. zelf luister ik graag naar ds a schot viahttps://www.gergemnunspeet.nl/kerk/prekenarchief/
dat is zo duidelijk!!
Beste Rian, van harte welkom. Alledrie jouw geplaatste berichten gaan over ds. Schot. Daar is niets op tegen natuurlijk maar het prikkelt wel mijn nieuwsgierigheid!
ik hoor die dominee graag en jij/u een andere, want iedereen heeft dat toch wel of heb ik het mis?
rian

Bericht door rian »

Stof schreef:
dat is zo duidelijk!!
want wat wilt u/jij graag horen want u/jij zegt welkom en het prikkelt mijn nieuwsgierigheid. wat wilt u/ wat wil je graag horen?
Stof

Bericht door Stof »

rian schreef:
Stof schreef:
dat is zo duidelijk!!
want wat wilt u/jij graag horen want u/jij zegt welkom en het prikkelt mijn nieuwsgierigheid. wat wilt u/ wat wil je graag horen?
Ik wil niks horen hoor. Maar het viel gewoon op. Je zult een bijzondere band aan ds. Schot hebben denk. En het klopt hoor, ik heb ook voorkeuren, al probeer ik die vaak weg te poetsen.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

crossmountain schreef:
-DIA- schreef:
Ik heb eerder op dit forum opvallende paralellen opgenoemd tussen de EO (in de begintijd) en de RO.
Overigens ken ik de RO niet anders dan van (misschien) een jaar of twee gelden. Ik weet wel dat ik destijds een beetje de RO heb geproefd. Hopelijk blijven de Gereformeerde Gemeenten hier standvastig. Dat is mijn persoonlijke wens.
Waarom vindt je dat @Dia. Heb je het boek van Ds. A. Vergunst "Neem de Wacht des Heeren aan" wel eens gelezen? Ik denk dat zijn ideaal een reformatorische omroep was. In zijn tijd waren er alleen maar publieke omroepen en dat gaf iedere omroep de verplichting om ook de programma's van de andere omroepen in de eigen gids te publiceren. Dat was het grootste bezwaar van Ds. Vergunst. Je kon toch in je eigen gids geen goddeloos programma publiceren.
Niet alleen gelezen, het boek heb ik in de boekenkast staan. Maar het is intussen wel een poos geleden dat ik die gelezen heb. Maar mijn bezwaar ligt bij het grote gevaar van (ongemerkt) aanpassen, en afglijden. We zagen dat immers ook bij de EO.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

rian schreef:zonder gekkigheid, iedereen heeft toch wel een dominee die hij of zij graag hoort
Waarom hoor jij Ds. A. Schot graag?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

De discussie over de Reformatorische Omroep kan verder hier https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... 70#p879970 gevoerd worden.
crossmountain

Bericht door crossmountain »

-DIA- schreef:
crossmountain schreef:
-DIA- schreef:
Waarom vindt je dat @Dia. Heb je het boek van Ds. A. Vergunst "Neem de Wacht des Heeren aan" wel eens gelezen? Ik denk dat zijn ideaal een reformatorische omroep was. In zijn tijd waren er alleen maar publieke omroepen en dat gaf iedere omroep de verplichting om ook de programma's van de andere omroepen in de eigen gids te publiceren. Dat was het grootste bezwaar van Ds. Vergunst. Je kon toch in je eigen gids geen goddeloos programma publiceren.
Niet alleen gelezen, het boek heb ik in de boekenkast staan. Maar het is intussen wel een poos geleden dat ik die gelezen heb. Maar mijn bezwaar ligt bij het grote gevaar van (ongemerkt) aanpassen, en afglijden. We zagen dat immers ook bij de EO.
En ga je het nieuwe boek ook kopen van Kranendonk? Prachtige boekbespreking gisteren in het RD. Dergelijke predikanten missen we een beetje.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

GGotK schreef:
Geytenbeekje schreef:

Predikanten uit de HHK en de rechterflank van de CGK trekken de meeste luisteraars, vertelt Rijneveld even later. Met die cijfers in het achterhoofd kiest de omroep ook zijn gasten. Liefst zou de bestuurder meer predikanten uit de Gereformeerde Gemeenten zien. Maar dat is niet makkelijk. „Wij willen wel, maar de dominees zijn terughoudend.” Nu een paar predikanten, onder wie ds. J. W. Verweij uit Zwijndrecht en ds. G. J. Baan uit Rotterdam, hebben toegezegd, hoopt hij dat dit verandert. „We hopen dat zij zien: dit is een omroep voor onze gezindte.
Wat voor een verschil zal het zijn als.er ook gergem predikanten komen ? Ik zie dat 1.2.3 niet.
De meeste GG'ers beluisteren het liefst (of alleen maar) eigen predikanten. Dus om een gedeelte van de RO achterban tevreden te stellen of de achterban zelfs hierdoor uit te breiden (economisch motief), begrijp ik het wel.
Ja oké maar het is meer een principe, tussen dominees als ds Baan of een midden-HHK predikant zit er naar mijn idee geen verschil tussen. Die Gg^ers kijken eerst naar de naam en oordelen meteen dat het niets wordt... tja ieder zn ding
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Het is misschien een schot voor de boeg hoor, maar is er weer een trol actief?
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Bezorgd schreef:Het is misschien een schot voor de boeg hoor, maar is er weer een trol actief?
Bedoel je de fan van ds Schot ?
Plaats reactie