Ja, dat is zeker.Jantje schreef:Hij is in ieder geval een belijder van de oude waarheid. En de andere genoemde namen ook.
Recensie ds. A. Schot op boek dr. M. Klaassen (uit: Welk boek ben jij nu aan het lezen?)
-
Re: Recensie ds. A. Schot op boek dr. M. Klaassen (uit: Welk boek ben jij nu aan het lezen?)
Re: Recensie ds. A. Schot op boek dr. M. Klaassen (uit: Welk boek ben jij nu aan het lezen?)
Sinds wanneer niet meer?Mistig schreef: Erasmiaan is geen GG. Ik overigens wel. Met veel blijdschap. Wel met zorgen...
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Hollander schreef:Sinds wanneer niet meer?Mistig schreef: Erasmiaan is geen GG. Ik overigens wel. Met veel blijdschap. Wel met zorgen...
Volgens mij heeft hij hier eens aangegeven lid te zijn van de OGG. Corrigeer me als ik ongelijk heb.Geytenbeekje schreef:Hé, is Erasmiaan HHK'er ?
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Ik krijg allemaal bezorgde berichten binnen. Neem het graag terug als het niet zo is.Hollander schreef:Sinds wanneer niet meer?Mistig schreef: Erasmiaan is geen GG. Ik overigens wel. Met veel blijdschap. Wel met zorgen...
Verder eens met de moderator.
En excuses aan @Erasmiaan.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Wil je refo wel met een kleine letter spellen, broeder DDD?DDD schreef:Ik denk dat Thea iets anders bedoelde met haar drie verbonden dan DIA.
Verder zou ik wel van Valcke een voorbeeld willen weten dat beter dan de penalty een groepsvertegenwoordiging weergeeft op een manier die in onze cultuur niet aanstootgevend is. Want eerlijk gezegd vind ik dit een uitzonderlijk goed gevonden voorbeeld, en ik zou ook na een uur nadenken geen beter verteerbaar voorbeeld kunnen noemen. In onze individualistische cultuur zijn er vermoedelijk ook niet veel te vinden.
Tenslotte schrik ik ervan dat er hier mensen zijn die hele verhalen houden over hoe de GG vanouds in elkaar zit en wat daarbij wel en niet past, die helemaal niet uit de GG afkomstig zijn. En die ondertussen mensen die vanouds bij de GG horen, zoals Refo en ik, verwijten dat zij de ware GG niet kennen.
Het moet toch niet gekker worden.
En schrikken moet je niet van zulke dingen. Ik ben wel eens bang dat de GG bestaat bij de gratie van de onverschilligheid: alles is goed als ze de bekende klanken maar horen.
En op zich hebben ze gelijk dat dat net als vroeger is. Maar er heerst een dodelijke rechtzinnige lauwheid en gelatenheid onder ambtsdragers. En dat was vroeger niet.
-
- Verbannen
De generalisatie viert weer hoogtij hier.

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik ben het zelden met je eens, maar ik denk dat hier toch wel een waarheid gezegd zou kunnen zijn. Ik zou het minder confronterend zeggen, en niet zo hard, maar meer met verdriet.refo schreef: Ik ben wel eens bang dat de GG bestaat bij de gratie van de onverschilligheid: alles is goed als ze de bekende klanken maar horen.
En op zich hebben ze gelijk dat dat net als vroeger is. Maar er heerst een dodelijke rechtzinnige lauwheid en gelatenheid onder ambtsdragers. En dat was vroeger niet.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Goed punt denk ik ook, maar zal dat iets puur voor de GG zijn? Of betrekt het eigenlijk geheel kerkelijk Nederland?refo schreef:Wil je refo wel met een kleine letter spellen, broeder DDD?DDD schreef:Ik denk dat Thea iets anders bedoelde met haar drie verbonden dan DIA.
Verder zou ik wel van Valcke een voorbeeld willen weten dat beter dan de penalty een groepsvertegenwoordiging weergeeft op een manier die in onze cultuur niet aanstootgevend is. Want eerlijk gezegd vind ik dit een uitzonderlijk goed gevonden voorbeeld, en ik zou ook na een uur nadenken geen beter verteerbaar voorbeeld kunnen noemen. In onze individualistische cultuur zijn er vermoedelijk ook niet veel te vinden.
Tenslotte schrik ik ervan dat er hier mensen zijn die hele verhalen houden over hoe de GG vanouds in elkaar zit en wat daarbij wel en niet past, die helemaal niet uit de GG afkomstig zijn. En die ondertussen mensen die vanouds bij de GG horen, zoals Refo en ik, verwijten dat zij de ware GG niet kennen.
Het moet toch niet gekker worden.
En schrikken moet je niet van zulke dingen. Ik ben wel eens bang dat de GG bestaat bij de gratie van de onverschilligheid: alles is goed als ze de bekende klanken maar horen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Als ik hoor van partijschappen moet ik denken aan wat Paulus schrijft.
Want als de een zegt: Ik ben van Paulus; en een ander: Ik ben van Apollos; zijt gij niet vleselijk? Wie is dan Paulus, en wie is Apollos, anders dan dienaars, door welke gij geloofd hebt, en dat, gelijk de Heere aan een iegelijk gegeven heeft?
Er werd boven een lijstje gemaakt van mensen die tot de Gereformeerde Gemeenten behoren. Het is goed om het kerkverband waartoe je behoort en waarin God je een plaats heeft gegeven lief te hebben, maar om dan andere kerkverbanden als 'minderwaardig' te achten, acht ik niet goed.
Ik heb de GG ook hartelijk lief, maar anderzijds kan ik heel gemakkelijk over kerkmuren zien.
Want als de een zegt: Ik ben van Paulus; en een ander: Ik ben van Apollos; zijt gij niet vleselijk? Wie is dan Paulus, en wie is Apollos, anders dan dienaars, door welke gij geloofd hebt, en dat, gelijk de Heere aan een iegelijk gegeven heeft?
Er werd boven een lijstje gemaakt van mensen die tot de Gereformeerde Gemeenten behoren. Het is goed om het kerkverband waartoe je behoort en waarin God je een plaats heeft gegeven lief te hebben, maar om dan andere kerkverbanden als 'minderwaardig' te achten, acht ik niet goed.
Ik heb de GG ook hartelijk lief, maar anderzijds kan ik heel gemakkelijk over kerkmuren zien.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
!!!Zita schreef:Ontopic, aub.
-
- Verbannen
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik verwacht dat niemand zich (leerstellig) volledig herkent in deze beschrijving.Jantje schreef:https://www.refoweb.nl/dwars/1561/pende ... verbonden/
Is dat Hendrik-Jan van der Heiden? Zijn Indonesische naam?Jantje schreef:https://www.refoweb.nl/dwars/1561/pende ... verbonden/
-
- Verbannen
Geen flauw idee.Stof schreef:Is dat Hendrik-Jan van der Heiden? Zijn Indonesische naam?Jantje schreef:https://www.refoweb.nl/dwars/1561/pende ... verbonden/
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje