Dan gaat het over protestanten onderling.MePaul schreef:Het woord 'protestanten' zegt vrij weinig. Zoals de predikant in hervormd Wijk zei tegen hen die wilden afscheiden: ik wil u de broederhand reiken, alléén als we op hetzelfde fundament staan, namelijk niet anders te weten dan Jezus Christus en dien gekruisigd.J.C. Philpot schreef:GB:Valcke schreef:Mijn vraag is: Hoe staat de GB hierin? En hoe staan de PKN-forumleden hierin? (Het lijkt mij een goede vraag voor Hervormingsdag en geheel on-topic.)
Mij is niet bekend dat de GB hier een officieel standpunt in heeft. Maar ik vermoed dat het hoofdbestuur niet mee gaat in deze "overeenstemming".
Persoonlijk:
Ik hecht geen waarde aan degelijke compromisteksten, waar de radicaliteit en eenvoud van het evangelie in ontbreekt. Dat dit overeenstemmingsdocument ondertekend is, zegt mijns inziens vooral iets over de protestanten die dit hebben ondertekend.
Als deze uitspraak wordt erkend dan geloof ik dat we kunnen samenwerken. Anders is samenwerking religieus gezien niet mogelijk.
Kan ook met een Rooms-Katholiek zeker, maar met de kerk wel heel penibel hoor.