Dit is dus niet het geval. Zeker zijn er mensen, die deze opvatting verdedigen, maar dan altijd in combinatie met de opmerking dat God het behoud van elk mens op het oog heeft.Ad Anker schreef:
Hij volgt echter het spoor van grote geleerden.
En er zijn minstens zoveel grote geleerden die het tegenovergestelde beweren, dus ds. Hoogerland mag niet doen alsof dit dé uitleg van Johannes 3 vers 16 is en dat hij in hét spoor van de grote geleerden gaat. Dit is een zekere vorm van misleiding van de lezer. De titel boven het artikel is: dé gereformeerde opvatting. Dat kun je zo niet stellen.
En verder: ik waardeer ds. Hoogerland zeer, zeker als het gaat om zijn opinie-artikelen in het RD, waaruit vaak een stukje breeddenkendheid en mildheid blijkt. Hij is zeker niet kerkistisch, maar juist daarom voel ik me ook vrij om hierop te reageren. Hetzelfde heb ik gedaan met zijn recensie over een boek van Richard Sibbes. Daar stond iets in, waaruit de lezer de indruk kreeg dat je moet oppassen met het lezen van Puriteinen, want die zijn in het algemeen eenzijdig. Ik vind dat kwalijk, maar dat doet niets af aan ds. Hoogerland als persoon.