Oud. Gorter kan ook oud. Mauritz vervangen.Refoforum2017 schreef:De primi staan altijd op alfabetische volgorde en de secundi niet, maar daarmee kun je nog met beide verklaringen komen.Hollander schreef:Dat viel mij ook op. Volgens mij gaat het op volgorde van de afgevaardigden van de PS.Refoforum2017 schreef:Ik vroeg me bij één ding uit de video af of het wel klopte. Geerten zei dat elke primi-afgevaardigde zijn eigen secundi-afgevaardigde heeft. Is het niet zo dat de 1e secundus iedereen van de betreffende PS als eerste vervangt?Refoforum2017 schreef:Prachtige video van Geerten Moerkerken: https://www.rd.nl/kerk-religie/uitlegvi ... -1.1592894
Voorbeeld: oud. A.G. Bregman is de eerste primi van PS Noord-West en oud. A.A. Gorter de eerste secundi. Vervangt hij alleen Bregman of kan hij ook oud. Mauritz vervangen?
Generale Synode GG (alleen nieuws)
Re: Generale Synode GG (alleen nieuws)
Hoi Refoforum2017, hoe gaat zo'n verkiezing in z'n werk? Waren er tweetallen? Of waren alle afgevaardigden in principe verkiesbaar?Refoforum2017 schreef:Gekozen als preses: Ds. P. Mulder
Het enkelvoud is primus en secundus.Refoforum2017 schreef:De primi staan altijd op alfabetische volgorde en de secundi niet, maar daarmee kun je nog met beide verklaringen komen.Hollander schreef:Dat viel mij ook op. Volgens mij gaat het op volgorde van de afgevaardigden van de PS.Refoforum2017 schreef:Ik vroeg me bij één ding uit de video af of het wel klopte. Geerten zei dat elke primi-afgevaardigde zijn eigen secundi-afgevaardigde heeft. Is het niet zo dat de 1e secundus iedereen van de betreffende PS als eerste vervangt?Refoforum2017 schreef:Prachtige video van Geerten Moerkerken: https://www.rd.nl/kerk-religie/uitlegvi ... -1.1592894
Voorbeeld: oud. A.G. Bregman is de eerste primi van PS Noord-West en oud. A.A. Gorter de eerste secundi. Vervangt hij alleen Bregman of kan hij ook oud. Mauritz vervangen?
Schatting: 65Bezorgd schreef:Wat zou de gemiddelde leeftijd zijn?Mannetje schreef:Het moderamen is als volgt samengesteld:
1e voorzitter: ds. P. Mulder (Tricht-Geldermalsen)
2e voorzitter: ds. A. Schreuder (Beekbergen)
1e scriba: ds. G.J.N. Moens (Lisse)
2e scriba: oud. A.G. Bregman (Naaldwijk)
3e scriba: ds. J.M.D. de Heer (Middelburg)
1e penningmeester: oud. K.H. de Heer (Rijssen)
2e penningemeester: oud. S. Boogaard ('s Gravenpolder)
gergeminfo.nl
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
-
Nee. Organist van Barendrecht! Geweldig spel!Jantje schreef:Als het goed is, was het een organist uit Aagtekerke. Want dat was de roepende kerk.
De ouderling van dienst kwam daar in elk geval ook vandaan.
Volgens het verslag van het RD wordt er aan de vorming van studenten een assessment toegevoegd door een extern bureau, zodat studenten hun sterke en zwakke kanten leren kennen en daaraan kunnen werken.
Wat een moedig en nodig besluit!
https://www.rd.nl/kerk-religie/curatori ... -1.1593270.
Waarom moedig?Stof schreef:Volgens het verslag van het RD wordt er aan de vorming van studenten een assessment toegevoegd door een extern bureau, zodat studenten hun sterke en zwakke kanten leren kennen en daaraan kunnen werken.
Moedig om onder ogen te zien dat dat nodig is en dat een ambtsdrager ook zijn sterke en minder sterke punten heeft. Ik denk dat dit leergeld is van wat er afgelopen jaren soms mis ging tussen predikanten en kerkenraden.Zeeuw schreef:Waarom moedig?Stof schreef:Volgens het verslag van het RD wordt er aan de vorming van studenten een assessment toegevoegd door een extern bureau, zodat studenten hun sterke en zwakke kanten leren kennen en daaraan kunnen werken.
Organist is Pieter Heykoop!!
Zo, die twee uitroeptekens maken de vreugde compleet.Zanger schreef:Organist is Pieter Heykoop!!
Deze organist is vaker de 'huisorganist' van de GS.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Zo'n summier verslag van de eerste dag roept toch allerlei vragen op.
Bijvoorbeeld: de problemen met het uitbetalen van de evangelisten in Nigeria. Je verwacht toch dan wel een toereikende hand vanuit de GG, maar ik lees daar in ieder geval niets over.
Bijvoorbeeld: de problemen met het uitbetalen van de evangelisten in Nigeria. Je verwacht toch dan wel een toereikende hand vanuit de GG, maar ik lees daar in ieder geval niets over.
-
Ik begrijp dat jij bij de synode was en nu informatie lekt?GGotK schreef:Zo'n summier verslag van de eerste dag roept toch allerlei vragen op.

Gaat het over ritmische of niet-ritmische gemeentezang? [sorry voor de topicvervuiling]Terri schreef:Bij ons wil het ook maar niet vlotten. Met de regelmaat gaat een van de organisten even voorin staan, krijgt wat spreektijd om weer eens de gemeente te activeren tot gelijk inzetten met het orgel, maar helaas, het gaat 3 tot 4 x goed en dan zakt het weer...enkele gemeenteleden die het wel doen, worden dan als 'hinderlijk' ervaren. Ik ben er nog niet uit aan wie het nu uiteindelijk ligt; is de gemeente nou zo 'dwars' of is de organist niet duidelijk genoeg?Hendrikus schreef:Wat ben je toch een geweldige optimistDDD schreef:Overigens zal het probleem zich in Houten niet voordoen, althans niet, als er ook een aantal eigen gemeenteleden aanwezig is, omdat de gemeente daar gewend is om gelijk met het orgel mee te zingen en ook gelijk in te zetten. In dat geval begin je gelijk en tegen de tijd dat de betreffende gasten adem hebben gehaald, zijn er al twee noten voorbij. Dan is het voor mensen die graag hun eigen zin doordrijven veel ingewikkelder om een ander tempo er in te krijgen, lijkt mij. Je moet wel erg brutaal en onbeschoft zijn om er een geheel eigen zangmoment van te maken. Ik verwacht niet dat dat zal gebeuren.
~~Soli Deo Gloria~~
Wat een bizarre beschuldiging.Refoforum2017 schreef:Ik begrijp dat jij bij de synode was en nu informatie lekt?GGotK schreef:Zo'n summier verslag van de eerste dag roept toch allerlei vragen op.
-
- Verbannen
Gisterenavond ook? Dat kan ik me toch niet voorstellen.Hollander schreef:Zo, die twee uitroeptekens maken de vreugde compleet.Zanger schreef:Organist is Pieter Heykoop!!
Deze organist is vaker de 'huisorganist' van de GS.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje