Volkskrant magazine

Quazzy

Bericht door Quazzy »

Oorspronkelijk gepost door WiccanGirl
mmm is emancipatie slecht...? Ik vind het alleen een goed ding, uit het oog van een vrouw gezien dus... Ik vind gewoon niet dat een kledingstuk iets met het geloof zou te maken moeten hebben...
Dat zeg ik ook helemaal niet. Jezus was één van de eerste feministen en omdat ik Hem wil navolgen, wil ik ook strijden voor gelijke rechten voor iedereen.
Ik heb alleen een verklaring gegeven waarom de 'aanval' werd geopend op een bepaald symbool.
De waarheidsvriend

Bericht door De waarheidsvriend »

Jezus was één van de eerste feministen
:pu Zou je dat uit kunnen leggen?
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Oorspronkelijk gepost door De waarheidsvriend
:pu Zou je dat uit kunnen leggen?
Ik wil het wel toelichten (maar er niet over discussiëren)
Feminisme houdt in dat vrouw en man gelijke rechten zouden moeten hebben. In haar extreme vorm zijn er feministen die beweren dat er geen verschil is tussen man en vrouw, maar ik denk dat dat idee ook wel aardig achterhaald is. Mannen en vrouwen zijn niet gelijk als het gaat om vaardigheden. Maar dat is een ander verhaal.

Mijns inziens was Jezus een voorvechter voor de rechten van de vrouw. Bekijk zijn parabels eens, vol met voorbeelden uit het dagelijks leven van man en vrouw. Bekijk zijn leven eens, waar je telkens weer ziet hoe Hij opkomt voor de vrouw in nood (zie bijvoorbeeld het bekende voorbeeld van de vrouw die overspel pleegde) Zie bijvoorbeeld hoe hij verschillende vrouwelijke leerlingen m zich heen had (terwijl dit ongepast was als rabbi in die tijd?) Zie hoe hij de vrouwen van lichte zeden aansprak en probeerde te bereiken.
De waarheidsvriend

Bericht door De waarheidsvriend »

Ik wil het wel toelichten (maar er niet over discussiëren)
Weet je dat zeker? :)
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door wit schaap
Tjonge, ....... :u dertig jaar geleden voerde ik deze discussies al, liep ik toen voor, of jullie zover nu zover achter:o.

Binnenkort krijgen mannen de babies, en worden kinderen gekloond, en hebben jullie het nog over feminisme:,
Wat goed van je! :u Het is alleen de vraag of je er blij mee moet zijn!
kridje
Contacteer:

Bericht door kridje »

Ik luister liever naar Gods Woord!
Oeps ik ben nu fundamentalist!

De vrouw is niet minder dan de man maar heb wel der eigen positie!! Oeps wat ben ik nu? Een Taliban?
Pied

Bericht door Pied »

Volgens mij zijn er alleen nog maar schapen gekloond en geen kinderen.
Leuk voor het onderzoek naar kuddegedrag enzo. Alleen jammer dat 't beest zo snel dood ging en het kadaver vervolgens maar direct vernietigd is, zonder enig verder onderzoek.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Wit schaap
De spierkracht is alleen nog maar dommekracht.
Typisch een uitspraak van iemand die alles van achter zijn bureau wil oplossen. Wat zou de Nederlandse economie zijn zonder spierkracht. Helemaal niets. Om een pen op te beuren heb je niet zoveel kracht nodig.:,:,:,:,:,:D:D:D:D:D
Pied

Bericht door Pied »

"De wetenschap heeft een antwoord op alles."
Daar moet je dan maar veel in geloven.
En dan ook nog maar hopen dat je er gelukkiger van wordt.
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

De wetenschap heeft niet overal een antwoord op... ik denk zelfs niet dat er over 100 jaar als de wetenschap verder ontwikkeld is dat er dan overal antwoorden op zijn...
Plaats reactie