Verontrustende berichten
Re: Verontrustende berichten
Vriendinnen en klasgenoten van mijn dochters (havo) gebruikten dat regelmatig.
Dat is inmiddels 6 en 4 jaar geleden dat zij van die school af kwamen.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik vraag me echt af hoe regelmatig, regelmatig is. Ik denk dat er absoluut voorbehoedsmiddelen worden gebruikt, de middelbare schoolleeftijd is nu eenmaal een tijd waarin veel veranderd en ontdekt wordt, maar morning after als schering en inslag geloof ik niet.Orchidee schreef:Vriendinnen en klasgenoten van mijn dochters (havo) gebruikten dat regelmatig.
-
- Verbannen
En je vind het wel normaal als die andere voorbehoedsmiddelen gebruikt worden? 

Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Waar heb ik dat gezegd Jan? Laat ik jou ook eens een spiegeltje voorhouden: stel gewoon een vraag, zonder irritante smileys erbij. Dan kun je mijn mening krijgen. En daar kan jij dan normaal op reageren. Dan kunnen we als 2 volwassenen, tenminste, dat denk ik, ik ken je leeftijd niet, met elkaar spreken.Jantje schreef:En je vind het wel normaal als die andere voorbehoedsmiddelen gebruikt worden?
Of het schering en inslag is weet ik niet. Maar als onze dochter straks vmbo 4, nu weet dat meerderen uit haar klas al seksueel contact hebben, en er geen zwangerschappen zijn... meisjes gewoon ongesteld zijn.zou het me niet verbazen als het gebruikt wordt. ( en het niet eens vreemd vind, op zijn hoogst een beetje jong... houding dat moet iedereen zelf weten...ondanks dat we haar opvoeden met dat dat juist niet zo is en Gods Woord richtsnoer is)
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Dat gebeurt met de gewone pil toch ook? Daarvoor is toch geen morning after nodig?Lilian1975 schreef:Of het schering en inslag is weet ik niet. Maar als onze dochter straks vmbo 4, nu weet dat meerderen uit haar klas al seksueel contact hebben, en er geen zwangerschappen zijn... meisjes gewoon ongesteld zijn.zou het me niet verbazen als het gebruikt wordt. ( en het niet eens vreemd vind, op zijn hoogst een beetje jong... houding dat moet iedereen zelf weten...ondanks dat we haar opvoeden met dat dat juist niet zo is en Gods Woord richtsnoer is)
Tijdens het slikken van de gewone pil kun je desondanks toch nog zwanger worden. De m.a. pil gaat wel iets verder, de naam zegt het al. Ik snap ook echt niet dat dit zo vrij te koop is.Zeeuw schreef:
Dat gebeurt met de gewone pil toch ook? Daarvoor is toch geen morning after nodig?
Ik heb toch weleens over nare gevolgen gelezen.
En wat boeit het zo'n verkoopster in de Kruidvat nou?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
@Zeeuw
Laat ik het zo zeggen. Ze zeggen niet de pil te slikken. Hebben wel regelmatig seksueel contact, raken niet zwanger. Maar zegt ze ook. Ze gaan dat niet aan de grote klok hangen. Daarnaast is de Morning after pil dacht ik vrij verkrijgbaar en de pil niet. Lijkt me stug dat ouders in geval gbruik van de pil niets merken.....
Dat kan bij Morning After dus wel.
In mijn tijd gebeurde het wel eens dat meisjes voor huwelijk zwanger waren. Nu hoor je dat amper. En het seksueel verkeer is toegenomen...
Laat ik het zo zeggen. Ze zeggen niet de pil te slikken. Hebben wel regelmatig seksueel contact, raken niet zwanger. Maar zegt ze ook. Ze gaan dat niet aan de grote klok hangen. Daarnaast is de Morning after pil dacht ik vrij verkrijgbaar en de pil niet. Lijkt me stug dat ouders in geval gbruik van de pil niets merken.....
Dat kan bij Morning After dus wel.
In mijn tijd gebeurde het wel eens dat meisjes voor huwelijk zwanger waren. Nu hoor je dat amper. En het seksueel verkeer is toegenomen...
Laatst gewijzigd door Lilian197 op 14 aug 2019, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou, de kans daarop is, bij goed gebruik zeer gering. Maar daar schort het wsl aan. Die verkoopster boeit het inderdaad niet nee. Ik begrijp de vrije verkoop ook niet.Mara schreef:Tijdens het slikken van de gewone pil kun je desondanks toch nog zwanger worden. De m.a. pil gaat wel iets verder, de naam zegt het al. Ik snap ook echt niet dat dit zo vrij te koop is.Zeeuw schreef:
Dat gebeurt met de gewone pil toch ook? Daarvoor is toch geen morning after nodig?
Ik heb toch weleens over nare gevolgen gelezen.
En wat boeit het zo'n verkoopster in de Kruidvat nou?
Dat laatste lijkt me niet perse nodig. Ik denk dat men erg inventief kan zijn. Zoek jij standaard alle kastjes van je kinderen door?Lilian1975 schreef:Laat ik het zo zeggen. Ze zeggen niet de pil te slikken. Hebben wel regelmatig seksueel contact, raken niet zwanger. Maar zegt ze ook. Ze gaan dat niet aan de grote klok hangen. Daarnaast is de Morning after pil dacht ik vrij verkrijgbaar en de pil niet. Lijkt me stug dat ouders in gevsl van pil niets merken.....
Wat zou je dan willen? Je kunt als ouders je best doen en preken (de meesten doen dat denk ik) maar als ze dan toch van bil gaan beter met voorbehoedsmiddelen.Jantje schreef:En je vind het wel normaal als die andere voorbehoedsmiddelen gebruikt worden?
Of het een goed idee is dat de morning-after pil vrij verkrijgbaar is weet ik niet. Lijkt me niet gezond om dat al te vaak te gebruiken. Anderzijds, het scheelt veel abortussen denk ik.
Het ís een abortus, he?Mona Lisa schreef:Anderzijds, het scheelt veel abortussen denk ik.
Precies!
Dat word gauw vergeten!
Ik heb me altijd al verbaasd over get gemak waarop veel ouders en jongelui met seksualiteit omgaan.
"Ga liever aan de pil want ik heb geen zin om al oma te worden"
Aldus een ogg moeder (30 jaar geleden)
Ds Mieras had altijd een hekel om openbare schuldbelijdenis van stelletjes te vragen.
Hij zij dan na de vragen: ""ga maar weer gauw zitten! Bij jullie is het openbaar geworden maar er zitten hier velen met de pil of andere middelen in hun handtasje waar het niet openbaar komt in feite is dat veel erger!""
Dat word gauw vergeten!

Ik heb me altijd al verbaasd over get gemak waarop veel ouders en jongelui met seksualiteit omgaan.
"Ga liever aan de pil want ik heb geen zin om al oma te worden"
Aldus een ogg moeder (30 jaar geleden)
Ds Mieras had altijd een hekel om openbare schuldbelijdenis van stelletjes te vragen.
Hij zij dan na de vragen: ""ga maar weer gauw zitten! Bij jullie is het openbaar geworden maar er zitten hier velen met de pil of andere middelen in hun handtasje waar het niet openbaar komt in feite is dat veel erger!""
Laatst gewijzigd door Orchidee op 14 aug 2019, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Zou dit waar zijn? Dit lijkt mij dubieus. Het ene kwaad doen om het andere kwaad te bedekken.Mona Lisa schreef:Wat zou je dan willen? Je kunt als ouders je best doen en preken (de meesten doen dat denk ik) maar als ze dan toch van bil gaan beter met voorbehoedsmiddelen.Jantje schreef:En je vind het wel normaal als die andere voorbehoedsmiddelen gebruikt worden?
-
- Verbannen
Ik vind dat er nogal laconiek wordt gereageerd. Mijns inziens moeten we, als het gaat om onze jongeren, niet alleen de morning-afterpil afkeuren, maar ook alle andere voorbehoedsmiddelen, tenzij het medisch gezien noodzakelijk is. Voor het huwelijk dient er geen seksuele omgang plaats te vinden. Dus waarom wordt er zo laconiek gedaan over 'gewone' voorbehoedsmiddelen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje