Zalm wil islamitiche scholen ontmoedigen

Quazzy

Bericht door Quazzy »

Islamitisch onderwijs = bijzonder onderwijs
Reformatorische scholen = bijzonder onderwijs

Alleen omdat christelijk onderwijs net iets langer in Nederland aanwezig is, wil nog niet zeggen dat het meer rechten heeft, of dat het boven andere vormen van bijzonder onderwijs zou staan. Voor de wet zijn beide vormen van bijzonder onderwijs gelijk.

En wat betreft het gegeven onderwijs: wanneer er algemeen bekend zou worden wat er allemaal op reformatorische scholen geleerd werd, dan zou heel Nederland over die scholen vallen, net zoals er bij de islamitische scholen is gebeurd.
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Graag zou je dit punt eens moeten uitleggen quazzie. Wat wordt er op het refo onderwijs geleerd, wat niet door de beugel kan???? Ik heb geen idee. Heb verschillende jaren daar onderwijs gehad. Mijn mening is dat er open en eerlijk over gepraat wordt. Ik denk ook dat de onderwijsinspecties van harte welkom zijn op deze scholen.
WiccanGirl

Bericht door WiccanGirl »

Stelling:
Om de integratie te laten slagen dienen alle scholen openbaar te zijn..

Heb ik vanmiddag nog over gediscussieerd.. Maar waar wij op uitkwamen is dat het niet echt kan wel of juist niet met deze stelling eens te zijn. Mensen hebben het recht om hun kinderen naar een school te sturen die voor hun geloof uit komt. De integratie kan ook van binnenuit de school bevordert worden door ook aandacht aan de Nederlandse cultuur te besteden, en de christelijke cultuur. Er zou eigenlijk een nieuw soort onderwijs ontwikkeld moeten worden, maar dat zal waarschijnlijk niet zo snel gebeuren....

[Veranderd op 6-12-2002 door WiccanGirl]
AloJan

Bericht door AloJan »

Als je de komst van islamitische scholen ontmoedigd, dan zou je elke school die op elke andere geloofsovertuiging gebasseerd is ook zo moeten behandelen. Anders is hier sprake van discriminatie.

ik ben er voor dat alle scholen openbaar moeten zijn, dus ook christelijke scholen

[Veranderd op 18/1/03 door AloJan]
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Beargumenteer jou stelling eens. Ik ben van mening dat op christelijke en reformatorische scholen niets , maar dan ook niets verborgen wordt. Er wordt niet aangezet tot haat. Dan is er toch geen rede om die scholen te verbieden.

tukkertje
an3sdej

Bericht door an3sdej »

Ook ik heb grote moeite met islamitische scholen.

Echter, voor de wet is iedereen gelijk. Dus ook in de wet op het bijzonder onderwijs.

Ik ben voor afschaffing van het hele bijzonder onderwijs. onderwijs in een religie is een particulier gebeuren dat in de privé-sfeer dient plaats te vinden. V.w.b. de bureuacratie zal dat ook een hoop geld besparen, dan kan het ministerie van onderwijs wel gehalveerd worden.
Plaats reactie