Het kan knap vervelend zijn voor een particulier. Er zijn gevallen bekend dat mensen van alles kopen op foute naam en rekeningnummer of zelfs hun energiecontract op iemands anders naam zetten. Daarom toch maar niet aan iedereen je rekeningnummer, geboortedatum enz. verstrekken.Tiberius schreef:Volgens mij kan je het altijd tot 56 dagen daarna storneren. Oftewel risico bank.
Vraag (algemeen)
Re: Vraagje
-
- Verbannen
Of ze bestellen iets op jouw rekeningnummer en laten het ergens midden in de rimboe afleveren.Valcke schreef:Het kan knap vervelend zijn voor een particulier. Er zijn gevallen bekend dat mensen van alles kopen op foute naam en rekeningnummer of zelfs hun energiecontract op iemands anders naam zetten. Daarom toch maar niet aan iedereen je rekeningnummer, geboortedatum enz. verstrekken.Tiberius schreef:Volgens mij kan je het altijd tot 56 dagen daarna storneren. Oftewel risico bank.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Het is de vraag of storneren lukt. Als het om een fraudeur gaat neemt hij al het geld meteen op.
Vraag je bank om advies hoe te handelen. Zorg dat er niet meer op de betaalrekening staat dan echt nodig is. En vraag RBK regelmatig of een en ander al is doorgevoerd. M.i. Moet RBK kunnen zien of er met jou gebeld is. Daar moet toch iemand een aantekening van gemaakt hebben?
Vraag je bank om advies hoe te handelen. Zorg dat er niet meer op de betaalrekening staat dan echt nodig is. En vraag RBK regelmatig of een en ander al is doorgevoerd. M.i. Moet RBK kunnen zien of er met jou gebeld is. Daar moet toch iemand een aantekening van gemaakt hebben?
Vandaag kwam de bevestiging binnen van de machtiging automatische incasso.Valcke schreef:Het kan knap vervelend zijn voor een particulier. Er zijn gevallen bekend dat mensen van alles kopen op foute naam en rekeningnummer of zelfs hun energiecontract op iemands anders naam zetten. Daarom toch maar niet aan iedereen je rekeningnummer, geboortedatum enz. verstrekken.Tiberius schreef:Volgens mij kan je het altijd tot 56 dagen daarna storneren. Oftewel risico bank.
Envelop en briefpapier is identiek aan de originele rekening.
Alle gegevens kloppen.
Toch wel opgelucht nu. Stiekem kneep ik m nog wel.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Waar zijn de zuurtjes gebleven?
Ik heb weer een beugelbekkie in huis en mentos, kauwgom en toffees zijn verboden nu.
Ik zei, ik haal wel even zuurtjes, maar in de snoepschappen is het enkel wijngums en ander taai spul in neonkleurtjes.
Ik vond alleen de rose perendrups.
Maar waar zijn die vierkante ananasblokjes, Verduyn langwerpige fruitzuurtjes en die zuurtjes met die wikkel waarop een vraagje stond, gebleven?
Ik heb weer een beugelbekkie in huis en mentos, kauwgom en toffees zijn verboden nu.
Ik zei, ik haal wel even zuurtjes, maar in de snoepschappen is het enkel wijngums en ander taai spul in neonkleurtjes.
Maar waar zijn die vierkante ananasblokjes, Verduyn langwerpige fruitzuurtjes en die zuurtjes met die wikkel waarop een vraagje stond, gebleven?
Misschien kan je ze zelf maken?Mara schreef:Waar zijn de zuurtjes gebleven?
http://www.nederlands-dis.nl/basis/snoeperij/ulevellen/
Die ijsbonbons bedoelde ik inderdaad. Wat leukTerri schreef:Misschien kan je ze zelf maken?Mara schreef:Waar zijn de zuurtjes gebleven?
http://www.nederlands-dis.nl/basis/snoeperij/ulevellen/

Maar zijn die er nog?
Nee zelf maken zie ik niet zo zitten.
-
- Verbannen
Ik vind het nogal vreemd om iemand die een beugel draagt zo te noemen.Mara schreef:Ik heb weer een beugelbekkie in huis...
Het zal vast niet onaardig bedoeld zijn, maar zo komt het (op mij) wel over.
Zo noemt hij zichzelf. En ja, ik ben zo'n onaardig mens.Klavart schreef:Ik vind het nogal vreemd om iemand die een beugel draagt zo te noemen.Mara schreef:Ik heb weer een beugelbekkie in huis...
Het zal vast niet onaardig bedoeld zijn, maar zo komt het (op mij) wel over.

Maar ik zal het dan wel netjes zeggen hoor: één van mijn volwassen kinderen heeft zich geheel vrijwillig aangemeld voor een beugelcorrectie.
Zo goed?
Mara schreef:Zo noemt hij zichzelf. En ja, ik ben zo'n onaardig mens.Klavart schreef:Ik vind het nogal vreemd om iemand die een beugel draagt zo te noemen.Mara schreef:Ik heb weer een beugelbekkie in huis...
Het zal vast niet onaardig bedoeld zijn, maar zo komt het (op mij) wel over.![]()
Maar ik zal het dan wel netjes zeggen hoor: één van mijn volwassen kinderen heeft zich geheel vrijwillig aangemeld voor een beugelcorrectie.
Zo goed?

Doet me denken aan een gesprekje wat ik een tijdje geleden had met een gemeentelid en we niet goed wisten wie er bedoeld werden i.v.m. een jubileum.
(Wij hebben een fotoboek met tekst van ( de meeste) gemeenteleden en thuis noemen we dat wel eens wat 'plat' het smoelenboek).
Ik zei toen; "misschien staan ze in het smoelenboek", maar dat was niet zo handig
(Wij hebben een fotoboek met tekst van ( de meeste) gemeenteleden en thuis noemen we dat wel eens wat 'plat' het smoelenboek).
Ik zei toen; "misschien staan ze in het smoelenboek", maar dat was niet zo handig

Terri schreef:Doet me denken aan een gesprekje wat ik een tijdje geleden had met een gemeentelid en we niet goed wisten wie er bedoeld werden i.v.m. een jubileum.

Zou je mijn schoonfamilie en mijn nette Rotterdamse GG familie eens moeten horen.

Ja ik heb ook schoonfamilie uit de contreien van Rotterdam, oeps, daar moest ik best aan wennen.....Mara schreef:Terri schreef:Doet me denken aan een gesprekje wat ik een tijdje geleden had met een gemeentelid en we niet goed wisten wie er bedoeld werden i.v.m. een jubileum.
Ik zei toen; "misschien staan ze in het smoelenboek", maar dat was niet zo handig![]()
Zou je mijn schoonfamilie en mijn nette Rotterdamse GG familie eens moeten horen.

Dat gaat nog wel iets verder dan een 'smoelenboek'

Ze zijn recht-voor-zijn-raap zullen we maar zeggen.Terri schreef:Ja ik heb ook schoonfamilie uit de contreien van Rotterdam, oeps, daar moest ik best aan wennen.....Mara schreef:Terri schreef:Doet me denken aan een gesprekje wat ik een tijdje geleden had met een gemeentelid en we niet goed wisten wie er bedoeld werden i.v.m. een jubileum.
Ik zei toen; "misschien staan ze in het smoelenboek", maar dat was niet zo handig![]()
Dat gaat nog wel iets verder dan een 'smoelenboek'