Ja.Refoforum2017 schreef:Bij het afscheid van Kootwijkerbroek was C. Dubbeld scirba. Is dat dezelfde C. Dubbeld, die nu ouderling is in de GGiN Gouda-Gebrandyweg?
In memoriam
-
Re: In memoriam
-
- Verbannen
Vreemd.GJdeBruijn schreef:Ja.Refoforum2017 schreef:Bij het afscheid van Kootwijkerbroek was C. Dubbeld scirba. Is dat dezelfde C. Dubbeld, die nu ouderling is in de GGiN Gouda-Gebrandyweg?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
want?Jantje schreef:Vreemd.GJdeBruijn schreef:Ja.Refoforum2017 schreef:Bij het afscheid van Kootwijkerbroek was C. Dubbeld scirba. Is dat dezelfde C. Dubbeld, die nu ouderling is in de GGiN Gouda-Gebrandyweg?
-
Dat is niet vreemd hoor. Mijn familielid is daar om verschillende redenen weggegaan (bijna tegelijkertijd toen ds. P. Blok weer terugverhuisde naar Dirksland). Toen ouderling geworden in de Ger. Gem. van Gouda en nu in GGiNed.Bezorgd schreef:want?Jantje schreef:Vreemd.GJdeBruijn schreef:Ja.Refoforum2017 schreef:Bij het afscheid van Kootwijkerbroek was C. Dubbeld scirba. Is dat dezelfde C. Dubbeld, die nu ouderling is in de GGiN Gouda-Gebrandyweg?
Waarom vreemd?
-
Waarom een overstap van GG naar GGiN ?
Wil je eens uitleggen wat je bedoeld met deze opmerking?Jantje schreef:Vreemd.GJdeBruijn schreef:Ja.Refoforum2017 schreef:Bij het afscheid van Kootwijkerbroek was C. Dubbeld scirba. Is dat dezelfde C. Dubbeld, die nu ouderling is in de GGiN Gouda-Gebrandyweg?
Of is dit een uiting van ongenoegen over het feit dat iemand de GG verlaat voor een ander kerkverband? Opzich hoef je van mij dat soort uitingen niet te plaatsen, dat mag van mij ook best binnensmonds.
En ja hoor, daar zijn de refo's weer: het overlijden van een predikant wordt aangegrepen om meningsverschillen uit te vechten.
Over goede manieren gesproken.....
Volgens mij ging dit citaat niet over een overleden predikant, maar over een ouderling uit Gouda.Pianoman schreef:En ja hoor, daar zijn de refo's weer: het overlijden van een predikant wordt aangegrepen om meningsverschillen uit te vechten.
-
Sorry hoor maar dat ga ik niet in een openbaar forum delen. Gods Naam wordt daardoor alleen maar aangetast met allerlei meningen hierover.Geytenbeekje schreef:Waarom een overstap van GG naar GGiN ?
Feit blijft dat onze lieve oude dominee is overleden. Gemis voor de Ger.Gem., Gods Volk, voor de gemeente van Dirksland. Maar winst voor hemzelf en de Kinderen Gods in de hemel. We staren hem na!
-
O sorry wist niet dat het jezelf betrofjohannes123 schreef:Sorry hoor maar dat ga ik niet in een openbaar forum delen. Gods Naam wordt daardoor alleen maar aangetast met allerlei meningen hierover.Geytenbeekje schreef:Waarom een overstap van GG naar GGiN ?
Feit blijft dat onze lieve oude dominee is overleden. Gemis voor de Ger.Gem., Gods Volk, voor de gemeente van Dirksland. Maar winst voor hemzelf en de Kinderen Gods in de hemel. We staren hem na!
-
NoproblemGeytenbeekje schreef:O sorry wist niet dat het jezelf betrofjohannes123 schreef:Sorry hoor maar dat ga ik niet in een openbaar forum delen. Gods Naam wordt daardoor alleen maar aangetast met allerlei meningen hierover.Geytenbeekje schreef:Waarom een overstap van GG naar GGiN ?
Het is maar hoe je vertrekt. Hij was al afkomstig uit de GGIN .johannes123 schreef:Dat is niet vreemd hoor. Mijn familielid is daar om verschillende redenen weggegaan (bijna tegelijkertijd toen ds. P. Blok weer terugverhuisde naar Dirksland). Toen ouderling geworden in de Ger. Gem. van Gouda en nu in GGiNed.Bezorgd schreef:want?Jantje schreef:Vreemd.GJdeBruijn schreef:Ja.
Waarom vreemd?
Ik kan hierin meevoelen. Daarom lijkt het mij ook beter meer te gaan zwijgen. Wij lezen nu twee jaar achtereen uit de dagboeken van ds. Blok.johannes123 schreef:Sorry hoor maar dat ga ik niet in een openbaar forum delen. Gods Naam wordt daardoor alleen maar aangetast met allerlei meningen hierover.Geytenbeekje schreef:Waarom een overstap van GG naar GGiN ?
Nee, hij blijft niet aan de oppervlakte maar is recht door zee. En schroomde ook niet het verval in eigen gemeenten regelmatig aan te halen. Dat deed hem zeer. En ik geloof dat deze herkenning er is bij allen die Sion niet gram zijn.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Toch mooi om het interview uit de Oude Paden te lezen: https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... geplant/14-DIA- schreef:Ik kan hierin meevoelen. Daarom lijkt het mij ook beter meer te gaan zwijgen. Wij lezen nu twee jaar achtereen uit de dagboeken van ds. Blok.johannes123 schreef:Sorry hoor maar dat ga ik niet in een openbaar forum delen. Gods Naam wordt daardoor alleen maar aangetast met allerlei meningen hierover.Geytenbeekje schreef:Waarom een overstap van GG naar GGiN ?
Nee, hij blijft niet aan de oppervlakte maar is recht door zee. En schroomde ook niet het verval in eigen gemeenten regelmatig aan te halen. Dat deed hem zeer. En ik geloof dat deze herkenning er is bij allen die Sion niet gram zijn.