Beroepingswerk discussie [4]
-
- Verbannen
Re: Beroepingswerk discussie [4]
Die gegronde argumenten zijn er zeker. Volgens mij heeft @Luther die pas uitgebreid en haarfijn uit de doeken gedaan.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
-
Met stijgende verbazing heb ik de laatste pagina's gelezen.
Er hebben helemaal geen vrouwen gestemd op de laatste ledenvergadering in de GG in Vlissingen.
Er hebben helemaal geen vrouwen gestemd op de laatste ledenvergadering in de GG in Vlissingen.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Email: jvw850forum@gmail.com
Dank voor je post.JvW schreef:Met stijgende verbazing heb ik de laatste pagina's gelezen.
Dan is er dus nog smaad en laster in het spel ook. Ban waardig wat mij betreft.
Deze discussie begon met een posting die startte met de woorden "Ik las in een geknipt bericht dat..."Bezorgd schreef:Dank voor je post.JvW schreef:Met stijgende verbazing heb ik de laatste pagina's gelezen.
Dan is er dus nog smaad en laster in het spel ook. Ban waardig wat mij betreft.
Tja...
We gaan hierover dus niet verder.
Nee, dat is weer een ander uiterste. Het ging mij meer om de ongeschreven regel an sich.KGPHP schreef:Toch lijkt het me niet fijn als je vervolgens de eerste maanden alleen maar leesdiensten hebt?Zeeuw schreef:Ja? Want? Als deze tig jaar een ds hebben gehad, hebben ze dan, ongeschreven, recht op weer vaak een ds?Erskinees schreef:Terwijl de ongeschreven regel vaak is dat de diensten naar de te vacant wordende gemeente gaan.
-
- Verbannen
Volgens mij bestaat die ongeschreven tegel niet eens.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ongeschreven tegels zijn er genoeg te vinden 

Daarom is het ook ongeschreven.Jantje schreef:Volgens mij bestaat die ongeschreven tegel niet eens.

Het staat in de toelichting (vanuit de GG) op de DKO art 22, niet in de DKO zelf.Luther schreef:Zeker, in de GG gaat men er vanuit (ik ben het daar overigens mee eens) dat alleen mannen stemmen op stemmingsvergaderingen. Maar voor zover ik weet staat dat nergens in de DKO. Of wel?
-
- Verbannen
Ik zie dat ik een taalgrappige fout heb gemaakt.
Dat neemt echter niet weg dat ik het helemaal niet eens ben met het feit dat het een ongeschreven regel zou zijn (geweest) dat dominees naar de vacant wordende gemeente zouden gaan. Die regel heeft nooit bestaan, ook niet ongeschreven.

Dat neemt echter niet weg dat ik het helemaal niet eens ben met het feit dat het een ongeschreven regel zou zijn (geweest) dat dominees naar de vacant wordende gemeente zouden gaan. Die regel heeft nooit bestaan, ook niet ongeschreven.
Laatst gewijzigd door Jantje op 03 jun 2019, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Woedend omdat de predikant vertrokken is ? Lijkt me een beetje overdreven reaktie.Jantje schreef:Ik zie dat ik een taalgrappige fout heb gemaakt.![]()
Dat neemt echter niet weg dat ik het helemaal niet eens ben met het feit dat het een ongeschreven regel zou zijn (geweest) dat dominees naar de vacant woedende gemeente zouden gaan. Die regel heeft nooit bestaan, ook niet ongeschreven.
-
- Verbannen
Wederom een taalfout, het moest 'wordende' zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Is die toelichting ook online?Valcke schreef:Het staat in de toelichting (vanuit de GG) op de DKO art 22, niet in de DKO zelf.Luther schreef:Zeker, in de GG gaat men er vanuit (ik ben het daar overigens mee eens) dat alleen mannen stemmen op stemmingsvergaderingen. Maar voor zover ik weet staat dat nergens in de DKO. Of wel?
Klopt. Jouw postings op RF doen me denken aan het getwitter van @realDonaldTrump.Jantje schreef:Wederom een taalfout, het moest 'wordende' zijn.
Jan Tromp himselfgallio schreef:Klopt. Jouw postings op RF doen me denken aan het getwitter van @realDonaldTrump.Jantje schreef:Wederom een taalfout, het moest 'wordende' zijn.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief