Arie Flipse schreef:Delftenaar schreef:Iemand is waarachtig geroepen en toch te " remonsttrants".
Ergens snap ik dit niet: als je waarachtig geroepen bent in de GG zal dat toch niet als remonstrants gezien worden door het curatorium?
Of ben ik nu naief?
Conclusie: een remonstrant is nooit waarachtig geroepen. Anders was hij geen remonstrant geweest.
Wees voorzichtig Flipse. Uit de gehele wereld brengt de Heere toe. Velen van hen zijn niet de gereformeerde leer toegedaan. Velen dwalen in sommige leerstukken (volgens ons). Maar allen hebben gemeen dat ze in zichzelf verloren zijn en redding nodig hebben door het bloed van Christus.
Denk aan de vervolgde kerk in de voormalige Sovjet Unie, en nog steeds de kerk aldaar. Predikers die geroepen knechten zijn, overheden en bevolking trotseren, barre natuur soms. Ik heb ze regelmatig ontmoet. Maar ook regelmatig met remonstrantse dwalingen.
Het doet aan Gods werk tekort om vanuit onze gereformeerde stoel te oordelen. En tegen onze belijdenis geschriften, zoals hier al de DL is aangehaald.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.