Nieuwe layout Refomatorisch Dagblad

Refojongere

Bericht door Refojongere »

Het enige voordeel is het in kleur verschijnen van 'Reformatorisch Dagblad'. Voor de rest vind ik het wat drukker ogend en jammer van de originaliteit, ze lijkt nu meer op andere kranten. Ook het logo 'RD' op de wereldbol is weg. Nee, geef mij maar het overzichtelijker oude.
Mirror

Bericht door Mirror »

Het RD heeft nu een beetje "De Trouw"-look.

Functioneel en overzichtelijk, maar niet de oude vertrouwde krant! Aan de vorige veranderingen moest ik ook wennen, het zal dus nu ook wel weer een kwestie van tijd zijn.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12214
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

Hebben de opa's en oma's geen last van kleinere lettertjes? Of is het lettertype er zo op vooruitgegaan dat iedereen de krant 10 minuten eerder uitheeft?
lejo

Bericht door lejo »

Dus jullie zijn toch best een beetje verknocht aan een stukje nostalgie?
montarsolo
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door montarsolo »

Vanochtend zag ik een RD met de nieuwe Lay-out. Om eerlijk te zijn vond ik het wel een vooruitgang (hoewel het wennen is). Het ziet er een stuk volwassener en professioneler uit.
de Paus

Bericht door de Paus »

Wat jammer dat ik geen RD lees, behalve de digitale versie dan.... Kben best wel benieuwd hoe het er uit ziet.
Rinie

Bericht door Rinie »

Zo zie je maar weer, we zeggen conservatief te zijn, maar we zijn gewoon een stelletje nalopers. Ik vind inderdaad het RD zijn eigenheid verloren hebben. Trouw, ND, RD, qua opmaak van hetzelfde laken een pak.

Bovendien hebben de bijlagen nog gewoon de oude opmaak (zeven kolommen) wat de eenheid niet ten goede komt.

Tenslotte is het nu ook niet meer in één oposlag duidelijk van welke dag de krant is, wat eerst wel het geval was, doordat iedere dag een eigen kleur had.

Maar goed, het zal wel wennen.
Adje

Bericht door Adje »

En: went het al?
Rinie

Bericht door Rinie »

Ach, wennen? Het leest best, de inhoud is nog hetzelfde. Wat mij betreft hadden ze het niet behoeven te wijzigen. Ik zie bij de oude opmaak meer voordelen dan bij de nieuwe. Als de krantenbak aan het eind van de week volligt (zes kranten) is het vrij lastig om snel te zien welke krant van welke dag is. Dat was eerst anders.
Plaats reactie