Geytenbeekje schreef:-DIA- schreef:
Een neef van me. Van GG naar RKK
Mag ik weten wat de reden was van de overstap ?
Verkering met een Rooms meisje (of RK meisje).
Geytenbeekje schreef:-DIA- schreef:
-DIA- schreef:Geytenbeekje schreef:-DIA- schreef:
Verkering met een Rooms meisje (of RK meisje).
Boertje schreef:Jammer genoeg heb ik nooit de cathechisatie gehad zoals velen van jullie. Gelukkig zijn er goede boeken met uitleg van de Heidelbergse Cathechismus. Ik lees ze graag. Ik hoor toch wel eens van broeders die er niets mee doen, dat is toch jammer.
Boertje schreef:Jammer genoeg heb ik nooit de cathechisatie gehad zoals velen van jullie. Gelukkig zijn er goede boeken met uitleg van de Heidelbergse Cathechismus. Ik lees ze graag. Ik hoor toch wel eens van broeders die er niets mee doen, dat is toch jammer. Zag pas dat er een herziene versie is van de uitleg van Kohlbrugge, moest maar eens gaan kijken.
Boertje schreef:Ik zie zoveel rijkdom in de gereformeerde gezindte, het lijkt mij als nieuwkomer soms wel of jullie zelf niet meer weten wat voor moois je hebt.
Boertje schreef:Nou ik blijf mijn eigen kerk trouw. Maar ik lees theologische boeken en preken uit de brede laag van de gereformeerde gezindte. Al moet ik zeggen dat wat de hervormde en gereformeerde dominees betreft ik toch vaak uitkom bij dominees die inmiddels overleden zijn. Daar vind ik nog het echte stichtelijke Woord. Voorts lees ik ook graag de oudvaders etc. Ik heb hier de nodige boekenplanken gevuld staan.
Boertje schreef:Nou ik blijf mijn eigen kerk trouw. Maar ik lees theologische boeken en preken uit de brede laag van de gereformeerde gezindte. Al moet ik zeggen dat wat de hervormde en gereformeerde dominees betreft ik toch vaak uitkom bij dominees die inmiddels overleden zijn. Daar vind ik nog het echte stichtelijke Woord. Voorts lees ik ook graag de oudvaders etc. Ik heb hier de nodige boekenplanken gevuld staan.
Mooi, ik ben pas geaboneerd op De Wachter Sions (gaat uit van Gereformeerde Gemeente in nederland)
Elders heb ik een link geplaatst naar een preek van een Hervormde dominee.
Boertje schreef:Mooi, ik ben pas geaboneerd op De Wachter Sions (gaat uit van Gereformeerde Gemeente in nederland)
Vertel er eens wat meer over. Ik zat het ook te overwegen.Elders heb ik een link geplaatst naar een preek van een Hervormde dominee.
Welke dominee is dat? Ik lees zelf bijvb graag ds H. Veldkamp (heb al zijn boeken). Maar ook uit eigen kerk bekoort mij iemand als prof G.Wisse.
Geytenbeekje schreef:...
Zijn er ook protestanten die rooms-katholiek worden ?
Terug naar “Theologie - Dogma en Belijdenis”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast