CvdW schreef:
Over de radio komen vloeken, schunnig taalgebruik enz.. Programma's op tv laten zien moorden, echtscheidingen, overspelen, vloeken enz.. Dit geldt ook voor internet. Het staat de Heere niet in de weg om deze media te gebruiken voor bekering van mensen, maar het is niet Zijn gebruikelijke weg.
Naar welk radiostation luister je dan? Op een nieuwszender gaat het over de aktualiteit en opinie. De meeste regiozenders zijn ook prima te beluisteren. In een normaal programma wordt niet gevloekt, tenzij er een gast zit die ze makkelijk uit zijn mond laat rollen.
Bij een talkshow zegt iemand dan zelf, na een grof woord, "o sorry, neem me niet kwalijk, ik zal er op letten."
Niet vloeken en het vermijden van grove bewoordingen is een teken van beschaving, ook bij niet christenen.
Als je vloeken wilt vermijden, moet je ook niet bij een bushalte gaan staan of in een lange rij bij de kassa.
CvdW schreef:Hoe is het met de geschiedenis van Lot? Eerst buiten de stad wonen, later in de stad.
Het gaat niet om het kastje enz, maar betekent dit dat ik op de wallen kan wonen in Amsterdam? In principe wel. Ik heb geen last van de dames die voor de ramen zitten.
Een predikant vertelde eens dat zijn vrouw en hij heel lang op een woning moesten wachten en ze hadden er een gebedszaak van gemaakt.
Toen ze dan eindelijk een bovenetage kregen toegewezen, waren ze zo blij en dankbaar, maar dat was van korte duur.
Als hij op zondagmorgen in zijn zwarte ambtskleding vertrok, werd hij soms nageroepen.
Als de ramen open stonden in de zomer, hoorden ze het vloeken en het schelden van de buren.
Soms plaatst de Heere ons op moeilijke plekken en zie je op dat moment er het nut helemaal niet van in.
Dus ja, dat zou op de wallen kunnen zijn.
Luister maar eens naar ds. Paul Visser.