Nashville-verklaring (vh: Transgender)
Re: Transgender (uit: Wist je dat......[7])
Ik weiger te geloven dat het een misser is.
Het is in ieder geval van een aantal initiatiefnemers een bewuste poging om het gesprek hierover te radicaliseren.
Het is in ieder geval van een aantal initiatiefnemers een bewuste poging om het gesprek hierover te radicaliseren.
Ik meen dat het een kwestie van interpretatie is. Ik ben het wel met jullie eens dat de interpretatie niet duidelijk is en dat er dus ook iets gelezen kan worden dat elders weersproken wordt.Luther schreef:Eens. Maar dat staat niet in artikel 7.Valcke schreef:Je quote een klein stukje uit mijn post...Wandelende schreef:Dus een celibatair levende homo/lesbie zal zich nooit bewust zo positioneren dat hij/zij enerzijds homoseksuele praxis als zondig ziet en anderzijds wel open is in zijn gevoelens m.b.t. zijn/haar geaardheid?Valcke schreef:In artikel 7 gaat het over een zich bewust positioneren als homo of transgender qua identiteit. Iemand die de homoseksuele praxis als zondig ziet, zal zich toch ook nooit bewust zo positioneren?
Het gaat in dit artikel over een welbewust positioneren als homo of transgender inclusief de praxis. Het gast niet over mensen die worstelen met hun homofiele of transgender gevoelens.
Open zijn over de homofiele gevoelens wordt hier echt niet veroordeeld en dat doe ik ook niet.
@Erasmiaan slaat de spijker op zn kop. Inmiddels is al tot me gekomen dat worsrelende refojongeren die absoluut celibatair willen leven dit artikel ook lezen alsof ze er uberhaupt niet mogen zijn.
Ik begrijp inmiddels dat de eerder gepubliceerde lijst met namen ook namen bevat van personen die de verklaring niet (!) ondertekend hebben. Als dat klopt (en ik heb geen reden om eraan te twijfelen), dan is dit wel uitermate onzorgvuldig. Dan is er ook alle reden dat de lijst met ondertekenaars niet meer benaderbaar is.
Temeer een reden om de lijst van Jantje op de vorige pagina ook te verwijderen. Het argument dat deze namen bij de NOS of wie dan ook te zien kan niet goed praten dat ze hier niet horen te staan.Valcke schreef:Ik begrijp inmiddels dat de eerder gepubliceerde lijst met namen ook namen bevat van personen die de verklaring niet (!) ondertekend hebben. Als dat klopt (en ik heb geen reden om eraan te twijfelen), dan is dit wel uitermate onzorgvuldig. Dan is er ook alle reden dat de lijst met ondertekenaars niet meer benaderbaar is.
- Wandelende
- Inactief
Hoe weet je dit?Valcke schreef:Ik begrijp inmiddels dat de eerder gepubliceerde lijst met namen ook namen bevat van personen die de verklaring niet (!) ondertekend hebben. Als dat klopt (en ik heb geen reden om eraan te twijfelen), dan is dit wel uitermate onzorgvuldig. Dan is er ook alle reden dat de lijst met ondertekenaars niet meer benaderbaar is.
(~)
-
- Verbannen
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.Wandelende schreef:Hoe weet je dit?Valcke schreef:Ik begrijp inmiddels dat de eerder gepubliceerde lijst met namen ook namen bevat van personen die de verklaring niet (!) ondertekend hebben. Als dat klopt (en ik heb geen reden om eraan te twijfelen), dan is dit wel uitermate onzorgvuldig. Dan is er ook alle reden dat de lijst met ondertekenaars niet meer benaderbaar is.
Overigens loopt het alleen maar verder uit de hand: https://nos.nl/artikel/2266464-om-onder ... aring.html
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Waar je dan ongerust over kunt worden is dat in die gemeentes jongeren zich schuil gaan houden.
Of dan toch maar trouwen om niet meer op te vallen.
Het resultaat op de langere termijn zal dan zijn, kapotte huwelijken, want je houdt het geen leven lang vol om toneel te spelen.
Of dan toch maar trouwen om niet meer op te vallen.
Het resultaat op de langere termijn zal dan zijn, kapotte huwelijken, want je houdt het geen leven lang vol om toneel te spelen.
Daarom snap ik sommige ondertekenaars van de lijst niet.DDD schreef:Het is in ieder geval van een aantal initiatiefnemers een bewuste poging om het gesprek hierover te radicaliseren.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hoezo uit de hand? Er is toch niemand zo naïef geweest om te denken dat deze verklaring waardering zou oogsten?
-
- Verbannen
Ik bedoel de reactie van de seculiere Nederlander en zelfs het OM. Wat nou als Van der Staaij straks een boete krijgt vanwege zijn ondertekening? Of wat nou de initiatiefnemers, evangelist A.C. Baan, ds. J.M.J. Kieviet, dr. M. Klaassen, ds. S.T. Lagendijk, ds. M. van Reenen, ds. C. Sonnevelt, dhr. L. van der Tang en dr. P. de Vries straks een taakstraf krijgen vanwege dit statement?eilander schreef:Hoezo uit de hand? Er is toch niemand zo naïef geweest om te denken dat deze verklaring waardering zou oogsten?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Dan moeten ze de boete betalen of een paar uur schoffelen. Maar zover zal het niet komen. Het OM pikt ook graag een beetje publiciteit mee om te laten zien dat het maatschappelijk betrokken is.Jantje schreef: Ik bedoel de reactie van de seculiere Nederlander en zelfs het OM. Wat nou als Van der Staaij straks een boete krijgt vanwege zijn ondertekening? Of wat nou de initiatiefnemers, evangelist A. C. Baan, ds. J. M. J. Kieviet, dr. M. Klaassen, ds. S. T. Lagendijk, ds. M. van Reenen, ds. C. Sonnevelt, dhr. L. van der Tang en dr. P. de Vries straks een taakstraf krijgen vanwege dit statement?
In het verleden is een imam ook niet veroordeeld toen hij zei dat je homo's van het dak mocht gooien. Deze verklaring zegt misschien veel, maar roept zeker niet op tot geweld of anderszins strafbare zaken.
Ik heb dit vernomen uit betrouwbare bron. Iemand die dit weten kan. Dus voor mij geen reden eraan te twijfelen.Jantje schreef:Daar ben ik ook wel benieuwd naarWandelende schreef:Hoe weet je dit?Valcke schreef:Ik begrijp inmiddels dat de eerder gepubliceerde lijst met namen ook namen bevat van personen die de verklaring niet (!) ondertekend hebben. Als dat klopt (en ik heb geen reden om eraan te twijfelen), dan is dit wel uitermate onzorgvuldig. Dan is er ook alle reden dat de lijst met ondertekenaars niet meer benaderbaar is.
-
- Verbannen
Ik moet het eerst zien voordat ik het geloof. Wellicht dat er in de Tweede Kamer nog eens een wet zal worden ingevoerd die verbied dat religies negatieve uitspraken bezigen over bijvoorbeeld lhbt'ers.Ambtenaar schreef:Dan moeten ze de boete betalen of een paar uur schoffelen. Maar zover zal het niet komen. Het OM pikt ook graag een beetje publiciteit mee om te laten zien dat ze maatschappelijk betrokken zijn.Jantje schreef: Ik bedoel de reactie van de seculiere Nederlander en zelfs het OM. Wat nou als Van der Staaij straks een boete krijgt vanwege zijn ondertekening? Of wat nou de initiatiefnemers, evangelist A. C. Baan, ds. J. M. J. Kieviet, dr. M. Klaassen, ds. S. T. Lagendijk, ds. M. van Reenen, ds. C. Sonnevelt, dhr. L. van der Tang en dr. P. de Vries straks een taakstraf krijgen vanwege dit statement?
In het verleden is een imam ook niet veroordeeld toen hij zei dat je homo's van het dak mocht gooien. Deze verklaring zegt misschien veel, maar roept zeker niet op tot geweld of anderszins strafbare zaken.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
- Wandelende
- Inactief
Ik begrijp niet zo goed dat er hier met namen gestrooid mag blijven worden als de officiële lijst offline is gehaald. En inmiddels ook ter discussie staat wat betreft het betrouwbaarheidsgehalte.
(~)
Re: RE: Re: Transgender (uit: Wist je dat......[7])
Sinds wanneer ben je bang voor je principes? Hier wordt een discussie gevoerd over interpretatie en dat mag ook.Jantje schreef:Ik bedoel de reactie van de seculiere Nederlander en zelfs het OM. Wat nou als Van der Staaij straks een boete krijgt vanwege zijn ondertekening? Of wat nou de initiatiefnemers, evangelist A.C. Baan, ds. J.M.J. Kieviet, dr. M. Klaassen, ds. S.T. Lagendijk, ds. M. van Reenen, ds. C. Sonnevelt, dhr. L. van der Tang en dr. P. de Vries straks een taakstraf krijgen vanwege dit statement?eilander schreef:Hoezo uit de hand? Er is toch niemand zo naïef geweest om te denken dat deze verklaring waardering zou oogsten?
Maar de hier vrij breed gedragen gedachte dat het praktiseren van homoseksualiteit zonde is, mag niet meer geuit worden in het openbaar. Dát vooral is tegen het zere been van de seculiere samenleving, waarin alles goed gevonden moet worden.
En voor dat principe moeten we blijven staan. Vroeg of laat moet er een keer een dergelijke botsing plaatsvinden.
Met nadruk wil ik stellen dat dat bijbelse standpunt niet direct betekent dat je deze verklaring ook geweldig vindt. Ook als je er bezwaren tegen hebt, zijn je opvattingen volgens onze samenleving nog heel laakbaar en stuitend.
Tenzij je tot de enkelingen hier behoort die het allemaal wel prima vinden, is mijn indruk.
Voor ds. Veltkamp staat dit gewoon te lezen op de website van het Noordhollands Dagblad.Valcke schreef: Ik heb dit vernomen uit betrouwbare bron. Iemand die dit weten kan. Dus voor mij geen reden eraan te twijfelen.