@Ditbenik:
Wat betreft het ontstaan van de HHK. Ik heb dat toch van nabijbetrokkenen heel anders begrepen. Ik hoop dat je gelijk hebt. Is daar ook een meer objectieve bron voor?
Heel goed artikel, mijns inziens.
Ik mag hopen dat zijn dominee hem wel even vooraf heeft geïnformeerd voordat hij meldde dat hij deze verklaring zou gaan tekenen.
Aan de andere kant. Het laat ook de wanhoop zien van predikanten die zien dat er steeds meer mensen in hun gemeente hun mening hierover niet delen.
Daarom begrijp ik de initiatiefnemers wel. Maar van een groot aantal ondertekenaars kan ik er met mijn pet niet bij.
Het geschreeuw wordt nog even harder. Gemeenteleden die hun mening niet delen, zullen voor eeuwig verloren gaan. De dijk wordt nóg iets hoger gemaakt, maar het fundament er onder wankelt.
Het allerergste is, dat er wéér mensen de kerken zullen verlaten voor een strijd over een bijzaak, over de rug van mensen.
Ik moest dit weekeinde steeds aan die dominee denken die meende dat de HSV het werk van de duivel was. Ik kan inmiddels begrijpen hoe iemand tot zo'n uitspraak komt.