De Saambinder versus de Korinthebrief

Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Je kunt elkaar liefhebben, je kunt elkaar verdragen, je kunt hetzelfde zeggen - en tóch het gevoel hebben dat je op een verschillende golflengte zit.
Dat mag toch uitgesproken worden, of niet?
Jawel, maar snappen doe ik het niet. We zijn allemaal anders en allemaal een beetje raar, en toch houden we van elkaar...zongen Elly en Rikkert (zul je wel niet van houden?) ;)
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Bericht door Afgewezen »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Je kunt elkaar liefhebben, je kunt elkaar verdragen, je kunt hetzelfde zeggen - en tóch het gevoel hebben dat je op een verschillende golflengte zit.
Dat mag toch uitgesproken worden, of niet?
Jawel, maar snappen doe ik het niet. We zijn allemaal anders en allemaal een beetje raar, en toch houden we van elkaar...zongen Elly en Rikkert (zul je wel niet van houden?) ;)
Haha, ik heb acht cd's van Elly en Rikkert. :D
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Je kunt elkaar liefhebben, je kunt elkaar verdragen, je kunt hetzelfde zeggen - en tóch het gevoel hebben dat je op een verschillende golflengte zit.
Dat mag toch uitgesproken worden, of niet?
Jawel, maar snappen doe ik het niet. We zijn allemaal anders en allemaal een beetje raar, en toch houden we van elkaar...zongen Elly en Rikkert (zul je wel niet van houden?) ;)
Haha, ik heb acht cd's van Elly en Rikkert. :D
nou breekt me klomp! haha
Leonius

Bericht door Leonius »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Je kunt elkaar liefhebben, je kunt elkaar verdragen, je kunt hetzelfde zeggen - en tóch het gevoel hebben dat je op een verschillende golflengte zit.
Dat mag toch uitgesproken worden, of niet?
Jawel, maar snappen doe ik het niet. We zijn allemaal anders en allemaal een beetje raar, en toch houden we van elkaar...zongen Elly en Rikkert (zul je wel niet van houden?) ;)
Haha, ik heb acht cd's van Elly en Rikkert. :D
nou breekt me klomp! haha
De mijne ook :#
timo

Bericht door timo »

Oorspronkelijk gepost door refo
Lydia en Cornelius zijn geen OT-gelovigen geweest. Want geen kinderen van het verbond. Pas nadat de Heere Petrus het laken heeft laten zien, is de middelmuur afgebroken. Misschien al eerder bij God, maar niet in de OT tijd.
Cornelis viel ook niet onder het oude verbond en dus is dat geen goed argument.
timo

Bericht door timo »

Wat is nu geloven??????

In de houdgreep zijn van de belovende God. En daar niet meer uit kunnen,daar niet meer van af kunnen. Hangend aan de beloften van God! Dwars door de radicale onvruchtbaarheid van onszelf en dwars door de totale onmogelijkheid in onszelf. Gij hebt het immers gezegt.
bovenstaande stukje is van Dr Ca v/d Sluis

Mensen en betrokkenen van en met de Geestelijke zaken. Discussie en het ven gedachte wisselen is goed. We moeten de verantwoording volledig bij de mens laten!!!!(is dat remonstrans) En de Verkiezing Bij God. Wij alle mensen van deze planeet aarde. Zijn en blijven gevallen zondaren. En Het is Gods welbehage dat God Kiest zondaren, Maar ook verkondigers van het Evangelie. De Heere is de almachtige en in zijn almachtigheid is hij genadig.

[Aangepast op 1/7/05 door timo]
timo

Bericht door timo »

SOLI DEO GLORIA
Leonius

Bericht door Leonius »

Ik geloof dat we daarin elkaar kunnen vinden ;)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Frappant is dat in deze discussie iedere keer 'Lydia' weer opduikt.


Lees in deze maar eens de artikelenserie ds Van Eckeveld in de SB van begin 2000 schreef. Over Lydia.


In Handelingen staat: 'dat zij acht nam op hetgeen van Paulus gesproken werd'.
Dat vertelt Ds. van Eckeveld zo: 'een pijl uit Gods pijlkoker trof haar hart. Zij werd door het Woord persoonlijk aangewezen als zondares voor God. Haar ogen gingen open voor de werkelijkheid van haar leven. Zij ging haar ongeluk en verlorenheid beseffen. Het drong tot haar door, dat zij met al haar godsdienst voor God niet bestaan kon. Haar godsdienstige vroomheid werd als een wegwerpelijk kleed. Het huis haar hoop stortte in . Zo gaat het als het Woord doordringt tot in het diepst van het hart'


Dan is dus nu het kringetje weer rond. Ik kan niet anders concluderen (en met mij meerderen, ook (vm) GG-ers) dat de theologie van de GG wat wegdrijft bij de Bijbelse notie's vandaan.

Het is idd zo: zorg dat je bekommerd wordt, dan is de rest geregeld. En dat hoor ik tegenwoordig zeer veel in de GG.

Waarbij dan wel weer wordt gezegd dat als je eenmaal bekommerd bent, je nog niet zomaar 1,2,3 aan het Heilig Avondmaal kunt deelnemen. Eerst overzomeren en overwinteren...

Dan word ik wel eens wat moedeloos...
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Voor de duidelijkheid: Dit is niet om ds Van Eckeveld aan te vallen o.i.d.!!! Gewoon alleen voor de volledigheid.
Plaats reactie