Kerkgebouwen
- J.C. Philpot
Re: Kerkgebouwen
Opmerkelijk dat ze zo'n Hervormd ontwerp kiezen. Ben ik meer van de HHK gewend. Maar mooie kerk.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Ik vind het echt geen mooie kerk. Smaken verschillen kennelijk.
Inderdaad prachtig.Marion schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/eerste-s ... -1.1528282
Wat een prachtig ontwerp! Een plaatje.
Lijkt veel op een HHK kerk ergens volgens mij.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
- Wandelende
- Inactief
Wat vind je er niet mooi aan?DDD schreef:Ik vind het echt geen mooie kerk. Smaken verschillen kennelijk.
(~)
Ja. Ontwerp wel mooi verder. Ik ben overigens sowieso geen fan van te grote kerkgebouwen/gemeenten, maar dat is een andere discussie.Jantje schreef:Wat zie jij dan allemaal?Zeeuw schreef:Soberheid? Enkel het kleurgebruik Liz. Ik zie een hoop poespas die echt de boodschap niet ten goede komt. Waar ik overigens niet tegen ben, maar sober vind ik anders.liz boer schreef:Ja zeg, past bij de huizen die er staan!Marion schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/eerste-s ... -1.1528282
Mooi door soberheid!
Vind je de 3 zijbeuken overbodig?
Ik vind het een zeer mooi kerkontwerp. Het valt me trouwens toch op dat architect Born uit Middelharnis mooie kerken ontwerpt.
Het ziet er i.i.g. uit als een kerk, van verre al.DDD schreef:Ik vind het echt geen mooie kerk. Smaken verschillen kennelijk.
I.t.t. sommige strakke bunkers die je hier en daar tegenkomt en waarvan je je afvraagt, wat is dit voor gebouw?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Doet wel wat denken aan HHK Lunteren. Maar die is weer gekopieerd van de plaatselijke Hervormde kerk. De HHK'ers vonden dat de dorpskerk hen toekwam, en toen ze 'm niet kregen lieten ze een soortvan kopie bouwen.Bruna schreef:Inderdaad prachtig.Marion schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/eerste-s ... -1.1528282
Lijkt veel op een HHK kerk ergens volgens mij.
En daar komt nu een orgel in waar de nederigheid echt van af straalt

~~Soli Deo Gloria~~
- J.C. Philpot
Dit zijn pas mooie nieuwbouw kerken:
http://www.thechristianreview.com/comin ... the-works/
http://www.thechristianreview.com/comin ... the-works/
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Toch weer jammer dat we op de hoogte moeten worden gehouden van de dorpsroddels van Lunteren en dat we de voorkeuren in de roddels ook weer opgedrongen krijgen.Hendrikus schreef: Doet wel wat denken aan HHK Lunteren. Maar die is weer gekopieerd van de plaatselijke Hervormde kerk. De HHK'ers vonden dat de dorpskerk hen toekwam, en toen ze 'm niet kregen lieten ze een soortvan kopie bouwen.
En daar komt nu een orgel in waar de nederigheid echt van af straalt![]()
Ik vind het gebouw er aan alle kanten erg nep uitzien. Je ziet dat het niet echt is. Soms zie je in een historisch centrum wel eens een mooi gerestaureerd oud gebouw. Maar dit doet me een beetje teveel aan China denken, waar sommige oude europese steden zijn nagebouwd voor de toeristen. Er klopt iets niet.Wandelende schreef:Wat vind je er niet mooi aan?DDD schreef:Ik vind het echt geen mooie kerk. Smaken verschillen kennelijk.
Dat heb ik hier ook. Trouwens, met veel van die historiserende kerken. Het zijn net boerderettes.
Tjonge ben ik positief is het weer niet goed...Jantje schreef:Wat zie jij dan allemaal?Zeeuw schreef:Soberheid? Enkel het kleurgebruik Liz. Ik zie een hoop poespas die echt de boodschap niet ten goede komt. Waar ik overigens niet tegen ben, maar sober vind ik anders.liz boer schreef:Ja zeg, past bij de huizen die er staan!Marion schreef:https://www.rd.nl/kerk-religie/eerste-s ... -1.1528282
Mooi door soberheid!
Vind je de 3 zijbeuken overbodig?
Ik vind het een zeer mooi kerkontwerp. Het valt me trouwens toch op dat architect Born uit Middelharnis mooie kerken ontwerpt.

Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Re: RE: Re: Kerkgebouwen
Als het een heel ander ontwerp en een klein orgeltje geweest was, had de reactie zomaar kunnen zijn: 'in het ontwerp willen die HHK-ers duidelijk afstand nemen van waar ze vandaan komen, en muziek in de eredienst vinden ze kennelijk zo ondergeschikt aan al het andere dat ze daar niet veel geld voor over hebben.'Auto schreef:Toch weer jammer dat we op de hoogte moeten worden gehouden van de dorpsroddels van Lunteren en dat we de voorkeuren in de roddels ook weer opgedrongen krijgen.Hendrikus schreef: Doet wel wat denken aan HHK Lunteren. Maar die is weer gekopieerd van de plaatselijke Hervormde kerk. De HHK'ers vonden dat de dorpskerk hen toekwam, en toen ze 'm niet kregen lieten ze een soortvan kopie bouwen.
En daar komt nu een orgel in waar de nederigheid echt van af straalt![]()
Dus ik hecht aan dit soort opmerkingen geen waarde, hoewel ik moet toegeven dat het mij stoort.
-
- Verbannen
Ik vind het een mooi orgel.
Ik heb juist een gruwelijke hekel aan van die (soms kolossale) kerken waar men een (klein niet-draagkrachtig) orgel (Ger. Gem. Nunspeet) in heeft staan, en soms zelfs nog elektronisch ook, met zo'n nep pijpfrontje (Ger. Gem. De Valk-Wekerom, Kruiningen en Uddel).
Ik heb juist een gruwelijke hekel aan van die (soms kolossale) kerken waar men een (klein niet-draagkrachtig) orgel (Ger. Gem. Nunspeet) in heeft staan, en soms zelfs nog elektronisch ook, met zo'n nep pijpfrontje (Ger. Gem. De Valk-Wekerom, Kruiningen en Uddel).
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Ik lees je posting met een glimlach. Je begrijpt waarschijnlijk wel waarom.Zeeuw schreef: Ja. Ontwerp wel mooi verder. Ik ben overigens sowieso geen fan van te grote kerkgebouwen/gemeenten, maar dat is een andere discussie.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
-
- Verbannen
Deze kerk krijgt 750 zitplaatsen. Dat valt toch nog wel mee.
En @Nasrani, dat jouw kerk nu gesplitst gaat worden heeft meer met de afstand te maken dan met de grootte, als ik het goed begrepen heb.
En @Nasrani, dat jouw kerk nu gesplitst gaat worden heeft meer met de afstand te maken dan met de grootte, als ik het goed begrepen heb.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje