Wist je dat...

Zita
Moderator

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Zita »

Dodo schreef:Zomaar een mijmering...
Het vervelende van zo'n hittegolf vind ik dat ik zo weinig doe. Ik vegeteer maar een beetje. Ik lees veel, ik heb een lastige legpuzzel, en ik hou het gezin en de veestapel in leven. Verder niet. En daar baal ik wel een beetje van. Maar ik kan niet tegen de warmte, dus iemand opzoeken of een eind gaan fietsen is echt geen optie. Laat staan iets gaan schoonmaken of zo.
Het is zo jammer van de tijd. Ik zit het echt uit, tot het koeler wordt.
Herkenbaar. Een van de nadelen van werken in het onderwijs is dat je verplicht vakantie hebt als het in het algemeen best wel warm is. Vooraf heb ik duizend plannen, in de praktijk komt er bar weinig van terecht omdat ik erg slecht tegen de hitte kan. De komende twee weken lijkt het >25 graden te zijn. Ik was liever aan het werk in een geairco'de omgeving dan dat ik thuis rondhang en me erger aan mezelf.
Ik heb deze vakantie wel een dag of drie per week vrijwilligerswerk. Daar is het nog heel wat warmer dan thuis. :sweat
Genoeg gezanikt. Hup, naar de bouwmarkt.
Goudleus

Bericht door Goudleus »

DDD schreef:Nu past het prima in confessioneel/GB.
Dat was niet jouw opmerking. je zei Leiden heeft een GB. Op zon manier kunnen we allemaal wel gelijk hebben. In 1992 zei een ouderling vd Marekerk: We zijn geen GB -gemeente.
DDD

Bericht door DDD »

Zita schreef:
Het vervelende van zo'n hittegolf vind ik dat ik zo weinig doe. Ik vegeteer maar een beetje. Ik lees veel, ik heb een lastige legpuzzel, en ik hou het gezin en de veestapel in leven. Verder niet. En daar baal ik wel een beetje van. Maar ik kan niet tegen de warmte, dus iemand opzoeken of een eind gaan fietsen is echt geen optie. Laat staan iets gaan schoonmaken of zo.
Herkenbaar. Een van de nadelen van werken in het onderwijs is dat je verplicht vakantie hebt als het in het algemeen best wel warm is. Vooraf heb ik duizend plannen, in de praktijk komt er bar weinig van terecht omdat ik erg slecht tegen de hitte kan. De komende twee weken lijkt het >25 graden te zijn. Ik was liever aan het werk in een geairco'de omgeving dan dat ik thuis rondhang en me erger aan mezelf.
Ik heb deze vakantie wel een dag of drie per week vrijwilligerswerk. Daar is het nog heel wat warmer dan thuis. :sweat
Genoeg gezanikt. Hup, naar de bouwmarkt.
Maar waarom schaf je dan niet gewoon een airco aan voor thuis? Gecombineerd met zonnepanelen is dat een investering waar je niet snel spijt van zult hebben, is mijn ervaring.

Of een koelvest natuurlijk. Daar denk ik nu over.
DDD

Bericht door DDD »

Goudleus schreef:
Dat was niet jouw opmerking. je zei Leiden heeft een GB. Op zon manier kunnen we allemaal wel gelijk hebben. In 1992 zei een ouderling vd Marekerk: We zijn geen GB -gemeente.
De ouderling zal het vast beter weten. Ik weet niet beter dan het is een gecombineerde gemeente confessioneel/ GB die feitelijk links GB overkomt.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

DDD schreef:
Goudleus schreef:
De ouderling zal het vast beter weten. Ik weet niet beter dan het is een gecombineerde gemeente confessioneel/ GB die feitelijk links GB overkomt.
Nu weet je toch beter?
liz boer

Bericht door liz boer »

Dodo schreef:
liz boer schreef:
Mocht het weer koeler worden dan ga je er weer tegenaan. Geniet nu van je verplicht rustkuur.
Gelukkig is er ook nog rollercoaster tycoon...
Ik zeg het ook tegen mezelf, maar toch voel ik me er wat schuldig over. Ik geniet er ook totaal niet van. Maar goed, het gaat een keer over.
Tja ik weet het altijd goed voor een ander...
:?
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Dodo

Bericht door Dodo »

DDD schreef:
Maar waarom schaf je dan niet gewoon een airco aan voor thuis? Gecombineerd met zonnepanelen is dat een investering waar je niet snel spijt van zult hebben, is mijn ervaring.

Een airco kost een heleboel stroom, en is daarom niet erg milieuvriendelijk. Daarnaast kun je toch niet een heel huis koelen? Huiskamer, keuken, slaapkamers. Misschien als je een klein appartement hebt.

Haha, zoon komt binnenlopen en zegt: waarom kopen we geen airco? (hij heeft de zolderkamer op het zuiden) :D
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Ik ben altijd blij dat er meer mensen zijn die ook niet zo blij zijn met dit weer. ;)
Af en toe krijg ik het gevoel dat je het leuk MOET vinden en dat er niets heerlijker is dan warme zomers :huhu
Eerlijk gezegd: tot 21/22 graden vind ik het allemaal prima, daarboven vind ik het veel te warm om actief te zijn :hum
Je slaapt slecht, MOET (het liefst gewoon elke dag) eten blijven koken :sweat :sweat :sweat , veel meer was en strijk terwijl dat ook nou net zo'n warm klusje is!
Je moet eens (nog) vaker de bedden verschonen, van echt iets goed schoonmaken komt het meestal niet, je "rommelt" maar wat.
ENZ.ENZ.ENZ :sweat :sweat :sweat
Er "verplicht"van "genieten"kan ik ook niet :nonnon

Genoeg geklaagd voor vandaag :D :D :D
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
liz boer

Bericht door liz boer »

Orchidee schreef:
Ik ben altijd blij dat er meer mensen zijn die ook niet zo blij zijn met dit weer. ;)
Af en toe krijg ik het gevoel dat je het leuk MOET vinden en dat er niets heerlijker is dan warme zomers :huhu
Eerlijk gezegd: tot 21/22 graden vind ik het allemaal prima, daarboven vind ik het veel te warm om actief te zijn :hum
Je slaapt slecht, MOET (het liefst gewoon elke dag) eten blijven koken :sweat :sweat :sweat , veel meer was en strijk terwijl dat ook nou net zo'n warm klusje is!
Je moet eens (nog) vaker de bedden verschonen, van echt iets goed schoonmaken komt het meestal niet, je "rommelt" maar wat.
ENZ.ENZ.ENZ :sweat :sweat :sweat
Er "verplicht"van "genieten"kan ik ook niet :nonnon

Genoeg geklaagd voor vandaag :D :D :D
Helemaal mee eens, ik ben gek op herfst,voorjaar, winter en dan pas zomer.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Btw: ik geniet echt wel van mooi zonnig weer hoor, alleen de bijbehorende temperaturen vind ik niet zo mooi :langue
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
ejvl

Bericht door ejvl »

Dodo schreef:
DDD schreef:

Een airco kost een heleboel stroom, en is daarom niet erg milieuvriendelijk. Daarnaast kun je toch niet een heel huis koelen? Huiskamer, keuken, slaapkamers. Misschien als je een klein appartement hebt.

Haha, zoon komt binnenlopen en zegt: waarom kopen we geen airco? (hij heeft de zolderkamer op het zuiden) :D
Daarom zijn de zonnepanelen er ook, voor die stroom.
En met een split airco kun je verschillende ruimtes verkoelen en in de winter verwarmen.

Maar ik heb helaas geen airco en temperaturen rond de 30 graden in de woonkamer.
Mara

Bericht door Mara »

Als ik uit mijn werk kom voel ik me uitgewrongen.
Ik kom niet tot mijn gebruikelijke 4de versnelling, maar blijf tussen 2 en 3 hangen.
Ik heb wel een driedubbel rondje in de supermarkt gemaakt, daar was het zo heerlijk koel, bijna koud.
Vanmorgen was het bladstil, maar nu waait er inmiddels een windje, maar dat voelt als een sirocco, droog en heet. :sweat
Orchidee schreef:Ik ben altijd blij dat er meer mensen zijn die ook niet zo blij zijn met dit weer.
Af en toe krijg ik het gevoel dat je het leuk MOET vinden en dat er niets heerlijker is dan warme zomers
Ik ben ook niet zo'n zomerse genieter, ga s'winters graag een stuk wandelen in de kou of sneeuw.
Maar ik ben nu s'avonds te lamlendig om een balsturige kat uit de bosjes te vissen.
Dodo schreef:Gelukkig is er ook nog rollercoaster tycoon...
:haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel

Bericht door merel »

Op zich kan ik goed tegen de warmte en doe ook wel ongeveer hetzelfde als anders, maar niet meer in de tiende versnelling. Op het werk lukt dat wel met de airco, maar thuis niet. Het is mij dus niet meer gelukt om de ramen te lappen voordat wij weggaan. Geen onoverkomelijk probleem, maar erger mij nu aan vieze ramen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:Op zich kan ik goed tegen de warmte en doe ook wel ongeveer hetzelfde als anders, maar niet meer in de tiende versnelling. Op het werk lukt dat wel met de airco, maar thuis niet. Het is mij dus niet meer gelukt om de ramen te lappen voordat wij weggaan. Geen onoverkomelijk probleem, maar erger mij nu aan vieze ramen.
Komt de schoonmaakster niet in de vakantie? Die van ons komt gewoon, dus hebben we een superschoon huis als we terugkomen.

En warmte, heerlijk. Het kan me niet warm genoeg zijn.
Desiree

Bericht door Desiree »

Zegt de Ambtenaar... :haha

Ik heb veel respect voor de bikkels als stratenmakers, groenvoorzieners en postbodes. Bruine koppies maar ze gaan toch maar gewoon door. Echte mannen leer je met warm weer kennen.. ;)

Maar vervelend als je er last van hebt.. je kunt er naar van zijn.. heel vervelend want je wilt zoveel nog doen..

Ja, hier draait het programma nog wel door, maar ook wat rustiger hoor. Met wat meer koppen koffie kom ik de dag wel door.

Succes... :zzz
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Plaats reactie