Het lijkt me goed dat in deze discussie de zaken objectief blijven. Wat nu gebeurt is dat de objectieve zaken als slagwapen naar een persoon (=subjectief) worden gebruikt. Dat werkt niet in een discussie. DIA reageert doorgaans op een persoonlijk betrokken wijze op objectieve stellingen. Dat betekent niet dat hij als persoon onderwerp van de discussie moet worden.liz boer schreef:En beste broeders is het goed?GJdeBruijn schreef:!!!JCRyle schreef:Het spanningsveld kan mijn iniens alleen in de binnenkamer opgelost worden. Waar als het goed is ik openbaar kom als een onwaardige en allesmissend zondaar en God in Christus ga benodigen. Onze Heidelberger zegt het zo treffend met dat ene woordje: een Ander.
Ik het een constatering of nag het meer zijn.?
Of wacht je op het moment dat je uiteindelijk in de binnenkamer komt?
Op het moment dat je een allesmissend zondaar wordt?
En nu inhoudelijk: Geloof is niet zomaar een zaak van opvolgen van goede raad maar een zaak van een zondaar met alleen nog maar lege handen voor een rechtvaardige en genadige God. Die zaak kun je niet op een forum afdwingen. Hooguit objectief op een liefdevolle en vooral geduldige wijze aanwijzen wat nodig is in de hoop dat iemand daarmee in de binnenkamer komt voor het aangezicht van God. En daar moet je het dan bij laten.