Gods zegen toegewenst in je nieuwe taak!Tiberius schreef:Dank je, beiden! (Ik lees het nu pas, het nieuws is al een week of vijf oud).Wandelende schreef:Een waardevolle taak hebben hij en zijn vrouw gekregen. Gods zegen toegewenst voor hen!J.C. Philpot schreef:Ik las zojuist dat een forumgenoot benoemd is als Missionair werker. Ik wens hem Gods zegen hierbij!
Gelezen, gedacht, gehoord...
Re: Gelezen, gedacht, gehoord... [4]
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
JONGEREN IN DOODSNOOD
Heel de wereld leeft mee met die voetballertjes uit Thailand. Onvoorstelbaar: dagenlang in een donkere grot, zo’n 900 meter onder de grond. Zonder daglicht, zonder contact met de buitenwereld, zonder te weten op wie of wat je nog kunt hopen… En dan, ineens duikt er iemand op. Redding! Maar nog niet helemaal, er is nog een moeilijke weg te gaan.
Jongeren in doodsnood, die vind je niet alleen in Thailand. Dinsdag kwam het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) met schokkend nieuws: het aantal zelfdodingen jongeren nam toe van 48 in 2016 tot 81 in 2017.
Moeras van losers
Oorzaken? Dat blijft gissen. Hangt het samen de selfie-cultuur? Je moet zorgen dat je knap en flitsend voor de dag komt, populair bent en niet wegzakt in het ‘moeras van de losers’. Of is het de invloed van ‘13 reasons why’ (foto)? Deze populaire Netflix-serie gaat over een meisje dat zelfmoord pleegt. Ad Kerkhof, hoogleraar klinische psychologie, denkt zeker dat er een verband is. “Zo’n forse toename, dat kan geen toeval meer zijn, daar is iets aan de hand. ‘13 reasons why’ geeft een voorbeeld over hoe je zelfmoord kan plegen, dat moet je nooit doen. Zeker niet op televisie.” (bron: EenVandaag)
Bovengrondse kreten
Heere Jezus, open onze ogen, laat onze lauwe, koude harten in brand vliegen door Uw liefde en bewogenheid.
Natuurlijk is het goed om (biddend) mee te leven met die Thaise voetballertjes. Maar horen we ook de noodkreten van jongeren van ‘boven de grond’, gewoon hier in Nederland, binnen en buiten de kerk – of ergens daartussenin? Dat (stille) roepen tussen hoop en vrees, soms uit doodsnood. Jongeren die het uitroepen naar God, maar soms nauwelijks meer kunnen geloven. Jongens en meisjes die moe zijn van het zuchten, die ’s nachts hun kussen nat huilen (Psalm 6). Wie hoort ze?
Heere Jezus, open onze ogen, laat onze lauwe, koude harten in brand vliegen door Uw liefde en bewogenheid.
Ben jij zelf de wanhoop nabij? Neem asjeblieft iemand in vertrouwen en blijf er niet alleen mee lopen. Jouw leven is waardevol!
Gelezen op Geloofstoerusting.
Heel de wereld leeft mee met die voetballertjes uit Thailand. Onvoorstelbaar: dagenlang in een donkere grot, zo’n 900 meter onder de grond. Zonder daglicht, zonder contact met de buitenwereld, zonder te weten op wie of wat je nog kunt hopen… En dan, ineens duikt er iemand op. Redding! Maar nog niet helemaal, er is nog een moeilijke weg te gaan.
Jongeren in doodsnood, die vind je niet alleen in Thailand. Dinsdag kwam het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) met schokkend nieuws: het aantal zelfdodingen jongeren nam toe van 48 in 2016 tot 81 in 2017.
Moeras van losers
Oorzaken? Dat blijft gissen. Hangt het samen de selfie-cultuur? Je moet zorgen dat je knap en flitsend voor de dag komt, populair bent en niet wegzakt in het ‘moeras van de losers’. Of is het de invloed van ‘13 reasons why’ (foto)? Deze populaire Netflix-serie gaat over een meisje dat zelfmoord pleegt. Ad Kerkhof, hoogleraar klinische psychologie, denkt zeker dat er een verband is. “Zo’n forse toename, dat kan geen toeval meer zijn, daar is iets aan de hand. ‘13 reasons why’ geeft een voorbeeld over hoe je zelfmoord kan plegen, dat moet je nooit doen. Zeker niet op televisie.” (bron: EenVandaag)
Bovengrondse kreten
Natuurlijk is het goed om (biddend) mee te leven met die Thaise voetballertjes. Maar horen we ook de noodkreten van jongeren van ‘boven de grond’, gewoon hier in Nederland, binnen en buiten de kerk – of ergens daartussenin? Dat (stille) roepen tussen hoop en vrees, soms uit doodsnood. Jongeren die het uitroepen naar God, maar soms nauwelijks meer kunnen geloven. Jongens en meisjes die moe zijn van het zuchten, die ’s nachts hun kussen nat huilen (Psalm 6). Wie hoort ze?
Ben jij zelf de wanhoop nabij? Neem asjeblieft iemand in vertrouwen en blijf er niet alleen mee lopen. Jouw leven is waardevol!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara schreef:JONGEREN IN DOODSNOOD
Moeras van losers
Bovengrondse kreten

- J.C. Philpot
Op de twitter van Menno de Bruyne (geretweet van iemand anders):
Interessante paradox is dat. Onkerkelijke Nederlanders bewonderen Bach-cantates, de Statenvertaling en oude kathedralen. Kerkelijke Nederlanders lezen het liefst een bijbelvertaling voor SBS-kijkers en zingen Elly & Rikkert-repertoire in spuuglelijke 'Open Hof'-bunkers.
Uiteraard gechargeerd, maar er zit wel wat in.
Interessante paradox is dat. Onkerkelijke Nederlanders bewonderen Bach-cantates, de Statenvertaling en oude kathedralen. Kerkelijke Nederlanders lezen het liefst een bijbelvertaling voor SBS-kijkers en zingen Elly & Rikkert-repertoire in spuuglelijke 'Open Hof'-bunkers.
Uiteraard gechargeerd, maar er zit wel wat in.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Daar zit zeker een kern van waarheid in
Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Menno de Bruyne heeft wellicht geen gevoel voor moderne architectuur, maar er zijn wel spuuglelijke schuurkerken gebouwd, maar weinig lelijke open hof-bunkers.
Maar dat geheel terzijde.
- J.C. Philpot
Hoi DDD,DDD schreef:Menno de Bruyne heeft wellicht geen gevoel voor moderne architectuur, maar er zijn wel spuuglelijke schuurkerken gebouwd, maar weinig lelijke open hof-bunkers.
Dat is misschien afhankelijk van de kerkelijke denominatie. Ik ken zowel schuurkerken (meestal van meer "rechtse" signatuur") als open hof-bunkers (meestal van meer "linkse" signatuur") die ik bepaald niet mooi vind.
Het is trouwens door Menno de Bruyne geretweet, dus het citaat is niet van hemzelf.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
...J.C. Philpot schreef:Hoi DDD,DDD schreef:Menno de Bruyne heeft wellicht geen gevoel voor moderne architectuur, maar er zijn wel spuuglelijke schuurkerken gebouwd, maar weinig lelijke open hof-bunkers.
Dat is misschien afhankelijk van de kerkelijke denominatie. Ik ken zowel schuurkerken (meestal van meer "rechtse" signatuur") als open hof-bunkers (meestal van meer "linkse" signatuur") die ik bepaald niet mooi vind.
Het is trouwens door Menno de Bruyne geretweet, dus het citaat is niet van hemzelf.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
- Delftenaar
Overigens zijn er als gevolg van de Doleantie ook gereformeerd synodalen in schuilkerken terecht gekomen. Veel daarvan zijn helaas in onbruik geraakt, maar de bouwsels zie je hier en daar nog wel staan. Je haalt ze er zo uit.
Open Hof en schuurkerk liggen soms in elkaars verlengde.
Open Hof en schuurkerk liggen soms in elkaars verlengde.
Ik ken weinig lelijke open hof-bunkers. Maar dat is een kwestie van smaak. Ik ken wel heel lelijke kerken, bijvoorbeeld een aantal mijns inziens monsterlijke HHK-gebouwen en niet te vergeten de twee kerken in Barneveld.
Maar goed. Er zullen ook vast lelijke kerken zijn uit de jaren zeventig.
-
Waar staan die uw inziens monsterlijke HHK-gebouwen dan? Ik vind b.v. de HHK-kerk in Harskamp, Elspeet, Achterberg, Veen en misschien wel meer echte kerkgebouwen en zie er niets monsterlijks aan.DDD schreef:Ik ken weinig lelijke open hof-bunkers. Maar dat is een kwestie van smaak. Ik ken wel heel lelijke kerken, bijvoorbeeld een aantal mijns inziens monsterlijke HHK-gebouwen en niet te vergeten de twee kerken in Barneveld.
De HHK in Veen vind ik op het eerste gezicht inderdaad een lelijk kerkgebouw. Dat geldt ook voor de HHK in Zwartebroek-Terschuur en Elspeet. Die van Achterberg lijkt wel mooier, aan de buitenkant. Al vind ik de foto's die ik van Tholen vond mooier.
Maar het blijkt maar dat er heel verschillende smaken zijn.
Maar het blijkt maar dat er heel verschillende smaken zijn.
- J.C. Philpot
Ik vind HHK over het algemeen nog wel meevallen, omdat ze toch iets hervormds uit willen stralen met het ontwerp. Maar er zijn inderdaad lelijke uitzonderingen.
Het nadeel van moderne architectuur is dat het over 25 jaar lelijk is. Een klassiek ontwerp kan langer mee.
Wat mij betreft kan onze gezindte beter niet zulke kerken bouwen:

Het nadeel van moderne architectuur is dat het over 25 jaar lelijk is. Een klassiek ontwerp kan langer mee.
Wat mij betreft kan onze gezindte beter niet zulke kerken bouwen:

George Whitefield
George Whitefield
Waarom zou dat zo zijn? De kerk in Ronchamp is nog steeds heel mooi. En was ooit ook heel modern.
Goede ontwerpen zijn tijdloos.
Ik vind overigens de afgebeelde kerk zeker geen voorbeeld van een lelijke kerk.
Smaken verschillen, maar de kerken op de afbeelding kan ik niet lelijk noch tijdgebonden noemen.DDD schreef:Waarom zou dat zo zijn? De kerk in Ronchamp is nog steeds heel mooi. En was ooit ook heel modern.
Laatst gewijzigd door liz boer op 07 jul 2018, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?