Erasmiaan schreef:DDD schreef:Wij zijn het dus niet eens. Dat is nog geen reden om mij van laster te beschuldigen. Het NBG geeft ook veel bijbels weg. Om dat doel hoef je geen organisatie als de GBS te steunen, integendeel.
Niemand vraagt je om de GBS te steunen, maar wel om ongefundeerde kwaadsprekerij terug te nemen en als dat niet mogelijk voor je is, om het in het vervolg niet meer te doen.
DDD schreef:En verder geef ik gewoon antwoord op een vraag. En ik zou dat graag doen zonder lasterlijk commentaar van jouw kant.
Is dit terug betalen met gelijke munt? Ik vind het ver gaan om mij van laster te betichten. OP een forum is het toch zeker normaal dat de ene reactie de andere reactie uitlokt?
Ik vind de GBS een kwalijke organisatie, net zo goed als de GBS de Stichting HSV een kwalijke organisatie vindt.
Het wijste is denk ik om hier niet meer op te reageren. Maar ik wil je er nog één keer op wijzen dat je dit niet of heel matig onderbouwt. Het is bijzonder vervelend als je deel uitmaakt van de GBS, je organisatie zo weg te zien zetten. Terecht wordt er op gewezen dat je gewoon zou kunnen zeggen dat bepaalde standpunten van de GBS je niet aanspreken of dat je het daar mee oneens bent (hoewel je daarin geen gelijk hebt). Maar omdat je een standpunt van een organisatie niet deelt, is heel die organisatie kwalijk, die zich notabene inzet voor Gods Woord en de verbreiding daarvan.
Het zou hetzelfde zijn als dat ik jou een kwalijk persoon vind omdat je ongefundeerde kritiek hebt op de GBS. Ik vind je geen kwalijk persoon, maar wel dat je op dat punt een kwalijk standpunt hebt.
Er was voor zover ik begrijp geen sprake van kwaadsprekerij door mij, maar door jou. Ik zeg alleen dat ik de GBS een kwalijke organisatie vindt, waarvan ik het bestaan zeer betreur, omdat deze voor tweedracht zorgt en voor kwalijke behoudzucht, en daarmee in de weg staat aan de heldere verkondiging van het Evangelie. Dat is in andere draadjes uitgebreid besproken en het doet er hier helemaal niet toe. Het was alleen relevant voor de vraag of ik een bijeenkomst van de GBS meer betreur dan een interkerkelijke kerkdienst. En dat is inderdaad het geval.
Ik ben bovendien niet begonnen over laster, maar jij. En dat geheel ten onrechte. Dat heb ik zelfs nog geciteerd. Maar voordat de moderatoren zeggen dat wij niet op elkaar mogen hakketakken zal ik er verder hierover maar het zwijgen toe doen. Iedereen mag zelf weten wat hij van de GBS vindt en ik vind het heus prima dat er heel veel mensen zijn die het niet met mij eens zijn.
@Jantje: Dat heb ik toch zelf gezien. DIA kon het bevestigen. Je zoekt maar op de discussie met Huisman, die had daar ook al zo'n duidelijk maar onjuist standpunt over. Ik ga niet steeds hetzelfde hier vertellen, maar er is veel onwetendheid. Ook door de selectieve geschiedschrijving in de GG, die vooral vanuit de rechterflank plaatsvindt. Een mooi voorbeeld is Gouda trouwens ook.