Waarom ben je dan niet vanaf pagina 1 gestopt met lezen? Om nu op pg. 69 te gaan vertellen dat dit niet kan?Simon0612 schreef:Aan welke kant iemand ook staat in deze hele droevige situatie, dit is een totaal verkeerde uiting over de gang van zaken. Sowieso wordt er geen objectieve benadering toegepast.anti-synodaal schreef:Hier discussiëren we over het feit dat Ds. A.van Voorden door de kerkraad en ds roos buiten spel is gezet waarop een losmaking van Ds. A van Voorden volgde.Bonny schreef:Ik ben de laatste tijd lang niet actief meer hier, maar ik zie dat dit topic binnen no time 66 pagina's heeft. Ik heb het wat doorgebladerd maar geen idee wat nu de "Kwestie Opheusden" is.
Kan iemand kort eens schetsen wat hier aan de hand is?
De afgelopen bladzijdes loopt het totaal weer uit de hand en er wordt gigantisch veel gal uitgebraakt op dit forum naar alle partijen en alle betrokkenen.
“Hetzij dan dat gijlieden eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet, doet het al ter ere Gods.”
Dit had al bij pagina 1 eenmoeten zijn!
P.s.: Dit geldt zo zeer niet alleen als reactie op de post van @anti-syndaal maar ook op de post die op de eerdere pagina’s zijn geschreven. We moeten achting hebben voor Gods volk, zowel ds. Van Voorden als Ds. Roos. Hoe kunnen we ooit Gods knechten straffeloos vergelijken met de anti-christ uit Rome? Want wie Gods volk raakt, raakt Zijn oogappel!
En als je goed gelezen had, had je gezien dat de Dominees niet vergeleken werden met de paus, maar dat het hun aanhangers zijn die bepaalde dominees op een voetstuk zetten en als een soort paus vereren. Een groot en belangrijk verschil!